Voor eerst naar Werchter, wat moet je weten?

jesse453

Randprogramma
4 feb 2014
113
0
Dat vroeg op donderdag brak aankomen, brengt ons juist meteen in de festivalsfeer.
1f606.svg

Ik kom altijd op woensdag aan maar ben dan alsnog op donderdag brak. weet ook niet hoe het komt :roll:
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.983
560
Wij komen ook vroeg op donderdag en stonden zelfs een keer helemaal vooraan vlakbij de uitgang. Het is maar net welke secties ze op welk moment open gooien...
 

Rick1617899562

Playlistbediener
25 jan 2017
20
0
Wat super om jullie begrip te lezen en de moeite die jullie erin steken om ons te helpen! Wordt gewaardeerd :)

Of we nou met de auto of met de trein gaan, we zijn er in ieder geval wel stellig van overtuigd dat we woensdag al gaan vertrekken. 'S nachts rijden op woensdag en donderdagmorgen brak en moe aankomen hoort inderdaad natuurlijk bij een festival, maar ik sluit me aan bij @Heemstock, we zijn liever wat fitter de eerste dag. Brak zijn is nog zat tijd voor :p

(dat zeg ik nu wel maar vorig jaar op Pinkpop vertrokken we ook om 5:30 en stond ik diezelfde nacht ook nog tot 5:00 in de partytent)

Maar wat ik begrepen heb uit jullie antwoorden is dat we dus woensdag gewoon rustig aan kunnen doen. Dan denk ik dat we rond de middag in de trein stappen en dan zullen we zo pak en beet rond de avondmaal aankomen. Wordt nog wat met al die bagage in de trein :')
Overigens zijn wij twee studentjes die volop gebruik maken van het studentenreisproduct en aangezien wij allebei een weekproduct hebben reizen wij gratis. Maar toch bedankt @RWFix! Zal het aanraden bij anderen bij anderen die ik ken. Dat scheelt zeker een hele hoop, vooral omdat het een retour is.

Tevens lees ik toch dat velen van jullie de woorden The Hive en vol in één zin gebruiken. Terwijl dit is wat ik lees op de rockwerchter website:

"Met dit ticket kan je gegarandeerd kamperen op camping The Hive vanaf woensdag 28 juni om 16u tot maandag 3 juli om 12u."

Volgens de hoge heren van het festival ben je gegarandeerd van een campingplek (wat me ook logisch lijkt, gezien het feit dat je €27,- betaald voor je plek) maar hoor toch een aantal van jullie over dat de camping wellicht vol zit op een bepaald tijdstip?

Dankjullie wel en een fijn weekend!
 

Rick1617899562

Playlistbediener
25 jan 2017
20
0
Wat super om jullie begrip te lezen en de moeite die jullie erin steken om ons te helpen! Wordt gewaardeerd :)

Of we nou met de auto of met de trein gaan, we zijn er in ieder geval wel stellig van overtuigd dat we woensdag al gaan vertrekken. 'S nachts rijden op woensdag en donderdagmorgen brak en moe aankomen hoort inderdaad natuurlijk bij een festival maar ik sluit me aan bij @Heemstock, we zijn liever wat fitter de eerste dag. Brak zijn is nog zat tijd voor :p

(dat zeg ik nu wel maar vorig jaar op Pinkpop vetrokken we ook om 5:30 en stond ik diezelfde nacht ook nog tot 5:00 in de partytent)

Maar wat ik begrepen heb uit jullie antwoorden is dat we dus woensdag gewoon rustig aan kunnen doen. Dan denk ik dat de rond de middag in de trein stappen en dan en dan zullen we zo pak en beet rond de avondmaal aankomen. Wordt nog wat met al die bagage in de trein :')
Overigens zijn wij twee studentjes die volop gebruik maken van het studentenreisproduct en aangezien wij allebei een weekproduct hebben reizen wij gratis. Maar toch bedankt voor de tip @RWFix! Zal het aanraden bij anderen die ik ken.

Tevens lees ik toch dat velen van jullie de woorden The Hive en vol in één zin gebruiken. Terwijl ik het volgende las op de rockwerchter website:

"Met dit ticket kan je gegarandeerd kamperen op camping The Hive vanaf woensdag 28 juni om 16u tot maandag 3 juli om 12u."

Volgens de hoge heren van het festival ben gegarandeerd van een campingplek (wat me ook logisch lijkt. gezien het feit dat je €27,- betaald voor je plek) maar hoor toch een aantal van jullie over dat de camping wellicht vol zit op een bepaald tijdstip. Hoe zit dit?

Dankjullie wel en een fijn weekend!
 

Bert

Support act
14 nov 2014
847
778
Er vanuit gaande dat het niet lukt om een auto te regelen, gaat dat lukken met het OV vanuit Emmen, of is dat toch te onhandig?

ik pak altijd de trein vanuit Groningen, die stopt ook in Zwolle. dan naar Rotterdam en daar de intercity naar Mechelen en vanuit daar naar Leuven (let op je krijgt nog een link voor het gratis reizen in België), ik ben daar meestal rond 1300 uur. Voor mij geen camping maar relaxed in een hotel, Vanaf Leuven gaar pendelbussen naar de Hives. Het beste kan je de route bekijken vanaf nis internationaal, dit kan 3 maand voor de reisdatum. Je kan ook de laatste trein nemen naar Rotterdam op woensdag kom je rond 3.30 aan. daar nog 3 uur vermaken en dan de eerste trein naar Leuven
 

jesse453

Randprogramma
4 feb 2014
113
0
Je hoeft niet bang te zijn dat de hive vol zit. Er worden inderdaad gewoon 'the hive campingtickets' verkocht dus als je die hebt bemachtigd zit je goed. Het enige waar sommige doorgewinterde festivalgangers rekening mee willen houden is dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang zit (je wilt je krachten sparen voor de dansjes en voor in de pit), dat je niet te ver van de wc zit (maar ook niet te dichtbij want dat stinkt) en dat je genoeg plek hebt voor de partytent (die hoogstwaarschijnlijk de maandag niet haalt). Om die redenen wil je natuurlijk als eerste het terrein op :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.983
560
Zo, de normale campingkaarten ook eindelijk in de verkoop.

https://twitter.com/RockWerchter/status/832590032242356224
 

Rick1617899562

Playlistbediener
25 jan 2017
20
0
Hallo mensen,

Weet iemand van jullie hoe het zit met die Werchter bussen?

https://festival.travel/travel/festivalbussen/rock-werchter-bus/?gclid=Cj0KEQjwyN7JBRCZn7LKgb3ki8kBEiQAaLEsqgyPIaPfp69PwaI4VHSQmrLYaMrCDuFuaD3y3Z7AlakaAlSh8P8HAQ

Wij gaan in Zwolle opstappen maar kunnen nergens vinden hoelaat de bus vertrekt. We kunnen alleen zien dat we om 15:00 aankomen op Werchter, maar de bus vertrekt volgens mij vanuit Groningen en nergens staat echt duidelijk bij hoelaat de bus van welk opstapplek vertrekt.

Heeft iemand ervaring met deze bus? Ik hoor het graag.

Groeten ons.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Geen ervaring, maar ik zou de klantenservice even een berichtje sturen met je vraag. Dan weet je het zeker.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Geen ervaring, maar ik zou de klantenservice even een berichtje sturen met je vraag. Dan weet je het zeker.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
847
778
op hun site staat dat je een week voor die tijd een mail krijgt met de tijden.
 

seppe herssens

Playlistbediener
17 jan 2017
6
0
Beste mensen

Kan er iemand mij vertellen op hoeveel vertraging ik zondagavond (na de foo fighters dus) moet rekenen op de parking van The Hive? Ik moet namelijk maandagochtend met mijn leden op kamp vertrekken en zou graag een beetje zicht krijgen op wat mij te wachten staat. Het zal ongetwijfeld al een zwaar weekend geweest zijn dus ik hoop daar geen twee uur te verliezen :p
 

Rick16178997821

Nieuw lid
19 jun 2017
3
0
Beste mensen,
Ik ga samen met een maat voor het eerst naar Werchter - mijn eerste meerdaagse festival eigenlijk - en natuurlijk mocht dat niet gepaard gaan zonder fouten en problemen. Niet gigantisch, maar toch urgent genoeg om even na te vragen of mensen in een gelijksoortige situatie zitten of hebben gezeten.

Ik heb de codes van de treintickets gisteren verzilverd (het Belgische deel wat inbegrepen zat bij de kaartjes). Ik dacht; net over de grens ligt Essen, dus Essen - Leuven moet wel een goed traject zijn. Afijn, ik die eerste ticket bestellen, kom ik er achter dat ik de datum op 28 juni heb gezet als vertrek - maar door tentamens van de andere persoon kunnen we echt pas de 29e vertrekken. Nu kwam ik hier achter voor ik de tweede ticket activeerde en dus heb ik nu één treinticket met als vertrekdatum 28 juni en eentje op 29. Tja, het is enorm dom, en ik snap heel goed dat de NMBS dit soort gevallen simpelweg niet behandelt, maar dat terzijde.

Nu wordt het dus wel even spannend met treinreizen. Ik was zelf al van plan om dan op het station Essen eerst te vragen of het reizen toch door kon gaan met het RW-ticket en zo niet dan zelf een enkeltje te kopen (hebben ze eigenlijk ticketverkoop op Belgische stations? Ben vrij wereldvreemd als het om België gaat), maar daarnaast kan je natuurlijk alleen met het RW-treinticket die lijnbussen naar The Hive gebruiken. Al ga ik er vanuit dat het voor een buschauffeur voor die twee haltes niet écht een probleem lijkt. De terugreis lijkt gewoon sowieso te kunnen met die ticket, want de datum van terugkomst is wel gelijk op de tickets (3 juli). Maar ja, dan is het te hopen dat het ticket wel geactiveerd wordt bij slechts een terugreis zonder heenreis.

Misschien stress ik (zoals gewoonlijk) te veel, maar ik vroeg me af of die verkeerde datum nou uiterst problematisch is voor de reis. Het zou immers lullig zijn als het treinreizen al fout gaat - dan vrees ik al hoe dat dalijk gaat op The Hive met die reserved space en al die ongein...

Alvast bedankt!
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.409
1.914
Waar ik al zeker antwoord kan op geven is dat er ticketverkoop is in Belgische stations.
Verder kan je met vragen zeker altijd terecht bij RW zelf, zelfs via Messenger op Facebook, meestal antwoorden ze daar wel.
Over de busreis, die zit er zowiezo in, denk niet dat de dag veel uitmaakt daar? Ze stampen die bussen toch meestal bomvol. Eens aangekomen in Leuven zal het wel snel duidelijk worden hoe en wat je moet doen, staat goed aangegeven ;)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.187
3.007
Maak je geen zorgen over die datum. Ik dacht altijd dat die datums betekenden dat je gewoon tussen die 2 datums moest reizen. Er zijn altijd wel mensen die plots een dagje later vertrekken dus het lijkt me straf als de conducteur daar moeilijk over gaat doen.
 

Rick16178997821

Nieuw lid
19 jun 2017
3
0
Ah, bedankt voor de antwoorden. Ik zal voor de zekerheid het even navragen bij Werchter op Facebook maar zo te horen zit het allemaal wel snor. Bedankt!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken