Vinyl verzamelaars

Amenra - De Toorn/ with fang and claw - de leather jacket versie
Special version only sold at the release shows in Ancienne Belgique in Brussels, 250 copies with an extra faux leather jacket designed by Le 7e Oeil + the 7" Flexidisc
The Vinyl inside is the Black Ice With Bone White Splatter version limited to 1000 copies according to hype sticker, 1006 copies made according to Relapse.com.
Band exclusive

Zie nu pas deze pagina op het forum voorbij komen, Te gek!
Ik ben nu sinds 2 jaar bezig om mijn platencollectie te showen op Instagram!

Retro Vinyl Records

Pagina is aardig gegroeid 17k volgers. Voel jullie vrij om een kijkje te nemen!🤘

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Vraag voor de vinyl luisteraars hier. Ik heb in de woonkamer een prima setup om mijn platen met zeer goed geluid te luisteren, maar ik ben aan het verbouwen en heb binnenkort ook een werkkamer op de zolder. Daar wil ik ook muziek kunnen luisteren, via bluetooth maar bij voorkeur ook vanaf plaat. Nu heb ik ergens nog zo'n Crosley platenspeler in een koffer liggen en heb ik ook nog wel een goede bluetooth JBL speaker die ik daar op aan kan sluiten om af en toe een plaatje te kunnen luisteren tijdens het werk. Nu ken ik echter die Crosley platenspeler en naast dat ze niet zo geweldig zijn voor je platen, genereren ze ook niet zo'n geweldig geluid. Daarom de vraag of iemand van jullie goede ervaringen heeft met een compacte platenspeler met speakers? Het gaat dus niet om een high-end geluid of iets dergelijks, maar wel beter geluid dan wat ik nu op zou kunnen bouwen. Zou bijvoorbeeld een Lenco ls-570ok een significant betere ervaring geven? Of heeft iemand goede ervaringen met soortgelijke compacte oplossingen die ook middels bluetooth audio af kunnen spelen?

Vraag voor de vinyl luisteraars hier. Ik heb in de woonkamer een prima setup om mijn platen met zeer goed geluid te luisteren, maar ik ben aan het verbouwen en heb binnenkort ook een werkkamer op de zolder. Daar wil ik ook muziek kunnen luisteren, via bluetooth maar bij voorkeur ook vanaf plaat. Nu heb ik ergens nog zo'n Crosley platenspeler in een koffer liggen en heb ik ook nog wel een goede bluetooth JBL speaker die ik daar op aan kan sluiten om af en toe een plaatje te kunnen luisteren tijdens het werk. Nu ken ik echter die Crosley platenspeler en naast dat ze niet zo geweldig zijn voor je platen, genereren ze ook niet zo'n geweldig geluid. Daarom de vraag of iemand van jullie goede ervaringen heeft met een compacte platenspeler met speakers? Het gaat dus niet om een high-end geluid of iets dergelijks, maar wel beter geluid dan wat ik nu op zou kunnen bouwen. Zou bijvoorbeeld een Lenco ls-570ok een significant betere ervaring geven? Of heeft iemand goede ervaringen met soortgelijke compacte oplossingen die ook middels bluetooth audio af kunnen spelen?
Crosley zou ik van wegblijven. In de jaren 70 had je van die Dual all in one platenspelers bv HS37 waarvan de geluidskwaliteit best OK zou zijn. Als je de 2dehands websites wat in de gaten houd, kan je die wel vinden voor onder de 100EUR, Ze zijn wel minder compact dan een crosley.

• Leuk
Waarderingen: bas2204
Top, ik zal eens kijken of dat ook een optie is. De Crosley is voor mij ook niet echt een optie hoor. Ik heb dat ding gewoon nog liggen omdat ik af en toe die meeneem naar een vriend of wat dan ook waar geen platenspeler is en ik op die manier dan ergens alsnog een plaatje kan draaien. Maar ik was ook niet echt van plan daar een permanente installatie van te maken.

Trouwens, aanstaande zaterdag is het natuurlijk weer Record Store Day. Dus ik ben weer bij Sounds in Venlo te vinden in ieder geval om wat leuks te scoren.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Top, ik zal eens kijken of dat ook een optie is. De Crosley is voor mij ook niet echt een optie hoor. Ik heb dat ding gewoon nog liggen omdat ik af en toe die meeneem naar een vriend of wat dan ook waar geen platenspeler is en ik op die manier dan ergens alsnog een plaatje kan draaien. Maar ik was ook niet echt van plan daar een permanente installatie van te maken.

Trouwens, aanstaande zaterdag is het natuurlijk weer Record Store Day. Dus ik ben weer bij Sounds in Venlo te vinden in ieder geval om wat leuks te scoren.

Geen RSD voor ons zaterdag, zijn dan bij de mega platenbeurs in Den Bosch, net als @MarcoReusel !

• Leuk
Waarderingen: bas2204 en MarcoReusel
Net als Marco ook naar de Mega Platenbeurs geweest in Den Bosch. Vooraf bepaald dat ik nog even wat classics wilde toevoegen vanuit de metalwereld (uiteraard wel iets waar ik wat mee heb, niet zomaar alles), daarnaast ook nog wel wat andere dingen op het lijstje, maar uiteindelijk moet je op zo'n beurs keuzes maken...

Wel heel tevreden met het resultaat met weer een nieuw ingerichte LP muur en veel klassiekers. Onder andere een eerste Europese uitgave van Mötley Crüe - Dr. Feel Good gevonden en daarnaast nog klassiekers van Linkin Park, SOAD, Scorpions, Dokken en meer... Ook een klein uitstapje buiten de metal gemaakt met oa persoonlijke favorieten Rod Stewart en Bee Gees.

Ook even staan kwijlen bij een kraam met een bak vol gesigneerde KISS platen, misschien iets voor de volgende keer als ik de jackpot heb gewonnen!

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Jamel en MarcoReusel

Users who are viewing this thread