Top 2000

Ondertussen ook de Tijdloze stemweek. Dat mensen Paranoid Android maar weer in die top100 stemmen verdomme. Bizar zicht nu.

Hoop ook dat helden als Brian Wilson, Ozzy Osbourne mooi geëerd worden. Het is wel eens tijd voor God Only Knows in die top 100.
Ja, helemaal mee eens. Ga er eens voor zitten. Zullen in de top 2000 ook wel hoger staan.

Voor 3 nummers hoef ik niet lang te zitten 😂
Dire Straits Telegraph Road
Ozzy Osbourne no more tears
Beach Boys Good Vibrations.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Voor 3 nummers hoef ik niet lang te zitten 😂
Dire Straits Telegraph Road
Ozzy Osbourne no more tears
Beach Boys Good Vibrations.
Heerlijk inderdaad, gewoon lekker uit de mouw schudden, niet te lang over nadenken en door.
Michael Kiwanuka - Cold Little heart
Amy Winehouse - Back to black
Yes - Owner of a lonely heart

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ik vind Led Zeppelin Stairway to Heaven en Dire Straits Telegraph Road ook wel nummer 1 waardig. Ieder z'n ding. Kan ook prima leven met Queen. Nummer verveelt nooit en zit geweldig in elkaar.
Beide nummers zou ik ook op 1 kunnen zetten, al vind ik Tunnel Of Love nog beter van Dire Straits, maar goed die is nooit in de bovenste regionen te vinden helaas.

Wat betreft Bohemian Rhapsody, zo voor oud & nieuw wanneer je lekker in de olie zit blijft het altijd een fenomenaal nummer, maar ik zet hem zelf niet voor mijn lol op in het dagelijks leven.

Nouja, zolang Fix You maar nooit op 1 komt vind ik het allemaal wel prima.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Voor mij blijft Brothers in Arms mijn favoriet van de dire straits. Is eigenlijk altijd een zekerheidje in mijn stemlijst. Net zoals Radiohead - Exit Music en Nick Cave - Jubilee Street.

• Leuk
Waarderingen: mattman en PJ
Tunnel of Love is absoluut mijn favo, maar je kunt niet misgaan in het Dire Straits oeuvre. Een van de weinige bands met 0 slechte nummers imo. Toch een groepje nog niet genoemde favorieten,

Once Upon a Time in the West
One Armed Sailor
Romeo and Juliet
Fade to Black
Industrial Disease

Ondertussen ook de Tijdloze stemweek. Dat mensen Paranoid Android maar weer in die top100 stemmen verdomme. Bizar zicht nu.

Hoop ook dat helden als Brian Wilson, Ozzy Osbourne mooi geëerd worden. Het is wel eens tijd voor God Only Knows in die top 100.
Beach Boys ftw

Het laatste jaar steeds meer into Dire Straits geraakt. Uiteraard kende en respecteerde ik ze wel, maar dankzij de vriendin toch meer liefde gekregen voor de berg prachtnummers die deze band maakte. Om maar te zeggen: Telegraph Road is geen onnozel nummer om bovenaan zo'n lijst te hebben.
Telegraph Road is een topnummer. Bij Your Latest Trick krijg ik altijd kippevel

Tunnel of Love is absoluut mijn favo, maar je kunt niet misgaan in het Dire Straits oeuvre. Een van de weinige bands met 0 slechte nummers imo. Toch een groepje nog niet genoemde favorieten,

One Armed Sailor
Romeo and Juliet
Fade to Black
Industrial Disease
Romeo and Juliet ❤️

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Brian en PJ

One Armed Sailor
Romeo and Juliet
Fade to Black
Industrial Disease
Ik vul hem even aan:
Wild West End
Hand in Hand
It Never Rains
The mans too Strong
Planet of new Orleans.

De live versies van bv Tunnel of Love en Telegraph Road zijn fantastisch...
Zou ze gewoon een eigen topic geven 😂

• Geweldig
Waarderingen: Brian
  • Geweldig
Waarderingen: AngieH
Zullen we een poging doen een nummer gezamenlijk (forumleden + zoveel mogelijk mensen in je omgeving) in de Top 2000 te stemmen? Zo ja, welk(e) nummer(s)?
Vorig jaar ging het over Bitterzoet van Eefje de Visser (niet gelukt overigens). In de lijst van @AngieH zie ik Berghain van Rosalia staan. Wat mij betreft 2 mooie kandidaten.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: BeWario en AngieH
Zullen we een poging doen een nummer gezamenlijk (forumleden + zoveel mogelijk mensen in je omgeving) in de Top 2000 te stemmen? Zo ja, welk(e) nummer(s)?
Vorig jaar ging het over Bitterzoet van Eefje de Visser (niet gelukt overigens). In de lijst van @AngieH zie ik Berghain van Rosalia staan. Wat mij betreft 2 mooie kandidaten.
Tof plan. Ik voorzie bij Berghain dat vele lieden van de oudere generaties tijdens het gourmetten van hun sokken worden geblazen door zoiets innovatiefs dat in 2025 wordt uitgebracht 😄 en dan nog even een kleine shock door de tekst van Yves Tumor op het einde hehe.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong en Oasiss
Ik heb gestemd. Een mix van klassiekers, favorieten, ontdekkingen van afgelopen jaar. Veel nummers die nog geen notering hebben maar er wel één verdienen.

Dit had het lijstje van een vriend van me, a.k.a. de grootste PT/Steven Wilson op het westelijk halfrond, kunnen zijn 😄. Leuk dat Zaho er ook in staat!

• Leuk
Waarderingen: NijmanThomas
Ik vind het altijd jammer dat enkel Chop Suey van SOAD erin staat, dus ik zou pleiten om Aerials of Toxicity er eindelijk eens in te krijgen :)

Verder ga ik dit jaar ook eens wat dieper graven en wat meer eigen keuzes toevoegen denk ik. De Hotel California's en Stairway To Heaven's van deze wereld komen toch wel hoog in de lijst (en terecht), maar dan geef ik die stem liever aan ondergewaardeerde artiesten/nummers.

• Leuk
Waarderingen: luluasas

Users who are viewing this thread