Top 2000

We kunnen al wel stemmen op die stiekem iets leukere lijst!

Joepie, lijstjes!

Beetje een combinatie van nieuw, oud en bekend en onbekend(er). Zag na afloop pas dat het een gewogen stem was, maar bon.

1. Paranova - Antimatter (2012)
2. Nimrodel (The Procession/The White Rider) - Camel (1976)
3. Cherry-Coloured Funk - Cocteau Twins (1990)
4. Moonage Daydream - David Bowie (1972)
5. Mirrorball - Elbow (2008)
6. Long Season - Fishmans (1996)
7. Lullaby - Low (1994)
8. Neverland - Marillion (2004)
9. Yègellé Tezeta - Mulatu Astatke (1969)
10S. Svefn-G-Englar - Sigur Rós (1999)
11. Dance To The Music - Sly & The Family Stone (1968)
12. Fjara - Sólstafir (2012)
13. Nervous Bride - Songs: Ohia (2000)
14. State Of Shock - The Ex ft. Tom Cora (1991)
15, She's Gone Like The Wind - Voltage (2020)
16, Tush - ZZ Top (1975)
17, Crash Into Me - Dave Matthews Band (1996)
18, Kakistocracy - Maruja (2023)
19. Alleviate - Leprous (2019)
20. Acid Rain - Liquid Tension Experiment (1999)
21. Headspace - Archive
22. Messin' With the Kid - Rory Gallagher
23. Nos Siguen Pegando Abajo - Charly Garcia
24. Pelas Sombras - Arthur Verocai
25. Må Ha Deg - The Aller Værste!

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Brian
Alle nummers één worden eruit gebonjourd omdat het anders te repetitief wordt. Alleen wel onhandig dat je er dan alsnog op kan stemmen...
Tja, dat hou je toch met een vrije keuze. Nummers die in de Top2000 staan komen ook niet in de Snob2000, toch worden die ongetwijfeld ook in de vrije keuze ingevuld.

We kunnen al wel stemmen op die stiekem iets leukere lijst!

Erg leuke lijst elk jaar, met wat mij betreft ook vaak betere nummers dan de top2000, alleen jammer dat die tegelijkertijd met de Top2000 wordt uitgezonden. En de Top2000 is toch wel een stuk magische omdat je weet dat je samen met heel veel andere mensen in Nederland naar hetzelfde aan het luisteren bent.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Koekdoos
Alle nummers één worden eruit gebonjourd omdat het anders te repetitief wordt. Alleen wel onhandig dat je er dan alsnog op kan stemmen...
Ik wacht met smart op de dag dat er voor de Top2000 niet meer op Bohemian Rhapsody gestemd kan worden. Vloeken in de kerk waarschijnlijk, maar vind het echt een draak van een nummer.

• Leuk
Waarderingen: elo
Ik wacht met smart op de dag dat er voor de Top2000 niet meer op Bohemian Rhapsody gestemd kan worden. Vloeken in de kerk waarschijnlijk, maar vind het echt een draak van een nummer.
Dat is ijdele hoop. Is uiteindelijk een meesterlijk goede song. Of het terecht is dat ie al een eeuwigheid op nr 1 staat? Daar valt over te twisten. Maar vroeger in de top 100 allertijden van Veronica stond het ook altijd minimaal in de top 3. Denk dat het een combi van kwaliteit en nostalgie is dat er zoveel op gestemd wordt

Tja, dat hou je toch met een vrije keuze. Nummers die in de Top2000 staan komen ook niet in de Snob2000, toch worden die ongetwijfeld ook in de vrije keuze ingevuld.
Is dat zo? Want bijvoorbeeld Jeff Buckley - Grace staan volgens mij in beide lijsten in 2024.

Is dat zo? Want bijvoorbeeld Jeff Buckley - Grace staan volgens mij in beide lijsten in 2024.
Dat komt omdat die vanaf 2020 niet meer in de top2000 stond. Daarmee voldeed die weer aan de normen van de snob2000. Dit jaar kun je er niet op stemmen omdat die de vorige keer weer in de top2000 staat. In de stemperiode van 2024 wisten ze dat natuurlijk nog niet. Er komen wel vaker dubbelingen voor, the National - Bloodbuzz Ohio ook bijv.

Leuk om ook weer wat enthousiasme voor de Snob 2000 te lezen! Er is zelfs een eigen topic voor ;) moet ook maar eens gaan zitten voor mijn inzending van dit jaar…

• Leuk
Waarderingen: gretz en Bert
Ik heb bij de top2000 altijd verheuging, op dag 2 denk ik dan, wat een meuk, en na verloop van tijd wordt het toch wel weer leuk!

Hier geen Ruud de Wild fans begrijp ik haha. Ik vond Gijs Staverman veel erger. Die doet nu iets anders?
Ruud de Wild mag ik wel. Gelukkig zit Beelen er niet meer bij. Rob Stenders ook gelukkig niet meer aanwezig.

U praat poep mevrouw :cool: . Het meest geniale nummer ooit. Verveeld me nooit. Wat zou jij dan graag op 1 zien?

Ik vind Led Zeppelin Stairway to Heaven en Dire Straits Telegraph Road ook wel nummer 1 waardig. Ieder z'n ding. Kan ook prima leven met Queen. Nummer verveelt nooit en zit geweldig in elkaar.

• Leuk
Waarderingen: Pommer en Piebe71
Ik vind Led Zeppelin Stairway to Heaven en Dire Straits Telegraph Road ook wel nummer 1 waardig. Ieder z'n ding. Kan ook prima leven met Queen. Nummer verveelt nooit en zit geweldig in elkaar.
Het laatste jaar steeds meer into Dire Straits geraakt. Uiteraard kende en respecteerde ik ze wel, maar dankzij de vriendin toch meer liefde gekregen voor de berg prachtnummers die deze band maakte. Om maar te zeggen: Telegraph Road is geen onnozel nummer om bovenaan zo'n lijst te hebben.

Ondertussen ook de Tijdloze stemweek. Dat mensen Paranoid Android maar weer in die top100 stemmen verdomme. Bizar zicht nu.

Hoop ook dat helden als Brian Wilson, Ozzy Osbourne mooi geëerd worden. Het is wel eens tijd voor God Only Knows in die top 100.

Users who are viewing this thread