Coldplay heeft echt een hoop mooie muziek gemaakt. Jammer dat ze dat ergens zijn verloren. Beetje hetzelfde als Muse. Het is nooit meer wat het was mbt nieuwe muziek.Verklaart waarom Coldplay er zo vaak in staat…
Coldplay heeft echt een hoop mooie muziek gemaakt. Jammer dat ze dat ergens zijn verloren. Beetje hetzelfde als Muse. Het is nooit meer wat het was mbt nieuwe muziek.Verklaart waarom Coldplay er zo vaak in staat…
Coldplay heeft echt een hoop mooie muziek gemaakt. Jammer dat ze dat ergens zijn verloren. Beetje hetzelfde als Muse. Het is nooit meer wat het was mbt nieuwe muziek.
Het mag toch wel eens wat meer schuren op een forum jongens. Kom op. Maar vooruit, omdat het zonnetje schijnt: de Top 2000 is gewoon een lijst waarin veel verschillende smaken en stijlen samenkomen. Het is super gezellig ook om tijdens de donkere dagen de luisteren (al luister ik er niet heen, maar dat is mijn mening - dat moet je overal achter zetten)Heb er echt niks mee, al zijn de meeste nummers van Coldplay voor die ene keer per jaar best te overleven.
Maar de hele tijd dat wansmaak en dat soort termen is toch nergens voor nodig?
Vrijdag 13 december!Wanneer wordt de hele lijst bekend?
Het mag toch wel eens wat meer schuren op een forum jongens. Kom op. Maar vooruit, omdat het zonnetje schijnt: de Top 2000 is gewoon een lijst waarin veel verschillende smaken en stijlen samenkomen. Het is super gezellig ook om tijdens de donkere dagen de luisteren (al luister ik er niet heen, maar dat is mijn mening - dat moet je overal achter zetten)
Wanneer wordt de hele lijst bekend?
Ik vind de Disturbed versie van Sound of Silence veel vetter dan het origineel. Dat komt bij mij doordat ik de sound van Disturbed (bombastisch, dramatisch, meer schreeuwend) beter passen bij de tekst dan de originele sound (vrolijk, licht, alsof het achterin een café wordt gespeeld). Niet dat ik het origineel meteen slecht vind, maar de boodschap van het nummer komt beter binnen wanneer het minder vrolijk gebracht wordt.
Maar om die mening mag best gehuild worden hoor, ik huilde ook een beetje toen ik zag hoe Fix You gestegen was in de top10![]()
Beide heren zijn het echter eens, dat de versie van Disturbed zeer geslaagd is.
Er gaat mi nooit iets boven de originele schrijver zijn lied zien en horen performen.
Ik vind het ook een prima cover, maar het origineel 10x mooier.Beide heren zijn het echter eens, dat de versie van Disturbed zeer geslaagd is.
Er gaat mi nooit iets boven de originele schrijver zijn lied zien en horen performen.
Hmm, dat is een gewetensvraag.Echt geen enkele cover die je beter vindt dan het origineel?
Hmm, dat is een gewetensvraag.
Er zijn namelijk nummers waarvan bijna niemand weet dat het een cover is, omdat de cover vele malen bekender is dan het origineel. Zoals bijvoorbeeld House of the Rising Sun, wat niet origineel van The Animals is, maar ik betwijfel dat veel mensen hier weten van wie het wel is. Of Dazed and Confused, wat bijna onlosmakelijk verbonden is aan Led Zeppelin, maar origineel niet van hen. Maar ik zou zo uit het hoofd niet een cover weten die ik echt beter vind dan het origineel. Dat betekent overigens niet dat ik een cover altijd slecht vind, in tegendeel. Ook die van Disturbed vind ik zogezegd niet slecht. Ik prefereer alleen Simon & Garfunkel of anders Paul Simon zelf, omdat niemand beter voelt hoe hij het lied bedoeld heeft dan hij die het geschreven heeft.
EDIT: ik weet er eentje! Where Did You Sleep Last Night, de MTV-Unplugged versie van Nirvana.![]()
Als je vraag is of ik een cover beter vind waarbij het origineel ook bekendheid geniet of heeft genoten dan denk ik niet. Maar ik zal er nog eens over nadenken, wellicht schiet me iets te binnen.Er zijn inderdaad ongetwijfeld heel veel nummers dat eigenlijk covers zijn, maar dat was dan niet per se de insteek van mijn vraag (kijkende naar Led Zep en The Animals).
Kan er zelf naast Sound of Silence nog wel eentje bedenken: Kiss van Prince versus de Tom Jones versie. Die van Tom Jones is significant beter. Maar ik vind Prince dan ook maar vervelend zingen bij veel van z'n nummers.
Als je vraag is of ik een cover beter vind waarbij het origineel ook bekendheid geniet of heeft genoten dan denk ik niet. Maar ik zal er nog eens over nadenken, wellicht schiet me iets te binnen.
Ah, dat helpt wel! Mad World doet me bij Gary Jules meer dan het origineel van Tears For Fears. Al kan dat ook komen omdat ik heel lang heb gedacht dat Gary Jules het heeft geschreven. Idem voor Cocaine, waarvan ik altijd heb gedacht dat Clapton het zelf heeft geschreven.Dat is een betere vraagstelling inderdaad.
Ik zie dat de top2000 in 2022 dit artikel heeft gemaakt:
![]()
Deze covers staan hoger in de Top 2000 van 2022 dan het origineel
Van sommige nummers kan je beter afblijven, maar deze covers doen het beter in de Top 2000 dan het origineel. Ben jij hiermee eens?www.nporadio2.nl
I Will Always Love You van Whitney Houston is er misschien eentje?
omdat niemand beter voelt hoe hij het lied bedoeld heeft dan hij die het geschreven heeft.
Gary Jules beter dan Tears For Fears en Disturbed beter dan Simon & Garfunkel wat je toch allemaal op het internet leest tegenwoordig maar deze zijn ontegensprekelijk beterAh, dat helpt wel! Mad World doet me bij Gary Jules meer dan het origineel van Tears For Fears. Al kan dat ook komen omdat ik heel lang heb gedacht dat Gary Jules het heeft geschreven. Idem voor Cocaine, waarvan ik altijd heb gedacht dat Clapton het zelf heeft geschreven.
I Will Always Love You is een lastige. Ik vind beide versies mooi, maar om eerlijk te zijn die van Whitney Houston qua vocale performance ietsje indrukwekkender. En Dolly Parton krijgt dan weer punten voor het schrijven. Laten we het bij deze houden op een gelijkspel.