Rock Werchter 2026

Eentje die je nog kwijt kan op 1001 andere festivals ook.
Klopt, maar in februari komen er vaker namen bij die ook op 1001 andere festivals kunnen staan ook.
White Lies vreet geen brood van de gages af, en staan gewoon goed op Werchter. (en inderdaad ook op Cactus, Zottegem, Lokerse,... ,.... ,.........)

met Time To Give en nu Juice hebben ze volgens mij wel wat meer relevantie dan een jaar of 8 terug.

White Lies is eentje zoals The Vaccines. Ze hebben hun verleden in Werchter, je kan er nu overal mee terecht, maar af en toe zullen ze ook wel nog eens op Werchter landen.

Evengoed komen ze op Lokerse, Pukkelpop of zelfs Crammerock. Zullen sowieso wel ergens landen.

White Lies is net als Vaccines zo een act die ik blijf omschrijven als Cola Zero. Je doet er niks mis mee, de massa drinkt het graag, maar het brengt geen greintje spanning of opwinding toe aan een affiche. Het is solide voorspelbare dagvulling die vooral een publiek van dertigplussers aanspreekt. Het laatste wat die affiche nog nodig heeft is dat soort band.

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: RutgerGM en musicislife
White Lies is net als Vaccines zo een act die ik blijf omschrijven als Cola Zero. Je doet er niks mis mee, de massa drinkt het graag, maar het brengt geen greintje spanning of opwinding toe aan een affiche. Het is solide voorspelbare dagvulling die vooral een publiek van dertigplussers aanspreekt. Het laatste wat die affiche nog nodig heeft is dat soort band.
Eigenlijk niveau Suikerrock dus.

• Leuk
Waarderingen: Nielso
Je eerste redenatie snap ik, maar compleet oneens mee met dat deze affiche dat niet nodig zou hebben. Juist deze editie heeft tot nu toe met namen als Ethel Cain, David Byrne, FKA Twigs, Matt Berninger, Blood Incantation, A Perfect Circle, The xx en The Last Diner party veel meer alternatieve critical acclaimed namen in de tenten én op het hoofdpodium. Zeker ten opzichte van de 2025-editie.

Die Engelse 00's indierock bandjes brengen altijd publiek op de been en met enkel Kasabian, The Vaccines en Franz Ferdinand hebben we er nou niet de hele affiche mee vol staan...

The story so far en Drain naar trix in juni, leken me ook nog kanshebbers voor de slope. Kan streep door

• Leuk
Waarderingen: fbholger
Die cola zero kan anders wel een uurtje flink bruisen

Zou Nation Of Language nog een optie zijn? Spelen op BKS en nog wat dingen eind juni. Maar ook eind juli en in augustus. Niet veel rond Werchter. Kan dus misschien evengoed PKP worden?
Vind het wel een leuk bandje.

• Leuk
Waarderingen: apoint
Moshpit bands mis ik nog, The Hives, Landmvrks, Knocked Loose...
The Hives wordt veel genoemd. Ik heb ze 2 of 3 keer gezien met heel wat jaren ertussen. Leuk maar ik loop er niet echt warm voor. Zeker omdat ze best een mooie spot kunnen kapen.
Landmvrks zou ik zeer toejuichen!

The Hives wordt veel genoemd. Ik heb ze 2 of 3 keer gezien met heel wat jaren ertussen. Leuk maar ik loop er niet echt warm voor. Zeker omdat ze best een mooie spot kunnen kapen.
Landmvrks zou ik zeer toejuichen!
Is mijn eerste werchter optreden ooit, 2 jaar geleden. Kende ze niet en erna natuurlijk pas fan geworden...

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Is mijn eerste werchter optreden ooit, 2 jaar geleden. Kende ze niet en erna natuurlijk pas fan geworden...
Ik geef je groot gelijk hoor! Ik heb ze jaren terug op de Zwarte Cross gezien. Vond het gaaf hoor, maar ik moet zeggen dat ik ze 2 jaar terug een beetje mwa vond. De zanger staat zoooo op de voorgrond dat de gave nummers wat achter zijn ego blijven steken voor mijn gevoel.

Maar zeker weten; toffe nummers.

Users who are viewing this thread