Rock Werchter 2026

ik heb op zich ook niks tegen bands als White Lies of The Hives. Die zijn solide en hebben hun plek verdiend. Het komt echter altijd neer op persoonlijke smaak en als ik moet kiezen tussen iets dat bij wijze van spreken al tien keer de revue is gepasseerd op diverse festivalpodia en iets dat relatief nieuw is...dan ga ik altijd voor het nieuwe.

Voor mij is een ideale Werchter echt wel een mix tussen gevestigde waardes, jonge wolven en veelbelovende nieuwe acts. Voor mij helt het nu nog net te veel door naar acts die zich ruim tien jaar geleden en langer zelfs al gevestigd hebben, dat is gewoon het punt dat ik wou maken.
Dat klopt toch niet. Er is net steeds meer vernieuwing. Een dag met lewis capaldi, teddy swims bovenaan de affiche bvb. Het moeten ook niet allemaal dat soort dagen worden.
Bands als vaccines, garbage, franz ferdinand, kasabian hebben hun publiek en zorgen vaak ook voor een mooi festivalmoment. Net zoals mensen snow patrol "belegen" vonden, geen nieuwe hits. Maar wat een show was dat op werchter. Laat die mooie mix dus maar verder bestaan. En laat de "belegen" acts maar voor kleurige schimmels zorgen die de dag extra fijn maken

Morgen laatste 2025 pakketje (WISHFUL) gok 25 namen;

Lily Allen, Wolf Alice, CMAT, Zara Larsson, Skunk Anansie, Reneé Rapp, Kingfishr, Lorde (? zie ik enkel nog mogelijk als aparte aankondiging als barn head, maar wishful thinking), JENNIE, Zimmer90, Holly Humberstone, Swimming Paul, Little Simz, Joy Crookes, Charlotte Cardin, The Beaches, Massive Attack, Ski Aggu (te grote genreclash?), Jade, KI/KI, PinkPantheress, Role Model, Peggy Gou, Cyndi Lauper, Brutalismus3000
Gokte dit 2 maand geleden…

Sindsdien Aangekondigd: Wolf Alice, CMAT, Renee Rapp, Kingfishr, Joy Crookes, Jade

Uitgesloten (elders BEL aangekondigd/geen plaats meer voor): Zara Larsson, Lorde, JENNIE, Ski Aggu, Cyndi Lauper

Kan nog? :
Lily Allen (weken errond in de buurt, ontbrekende barnsub?), Skunk Anansie (namiddag main?), Little Simz (week ervoor in NDL, ontbrekende barnsub?),
Massive attack (ontbrekende barnsub of late nm main?), PinkPantheress (ontbrekende barnsub?)
Zimmer90, Holly Humberstone, Swimming Paul, Charlotte Cardin, The Beaches, KI/KI, Role Model, Peggy Gou, Brutalismus3000

Extra: Charlie Puth (helaas?) op madcool en North sea jazz (tot nu toe nog niet op gent jazz…)
The Blaze?
Eefje De Visser?

Vanwaar zo concreet?

Paar dingen horen waaien. (Maakt het nog niet concreet uiteraard.)

Feit dat haar album deze maand uitkomt, dat Livenation die hard gaat pushen en dat de helft van haar band uit leden van The Haunted Youth bestaat doet me naar die zaterdag kijken. Ik verwacht die echt wel bij de aankondiging deze maand.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Paar dingen horen waaien. (Maakt het nog niet concreet uiteraard.)

Feit dat haar album deze maand uitkomt, dat Livenation die hard gaat pushen en dat de helft van haar band uit leden van The Haunted Youth bestaat doet me naar die zaterdag kijken. Ik verwacht die echt wel bij de aankondiging deze maand.
Album is al een paar weken uit

Ik kan me herinneren dat er 2 jaar geleden veel positieve reacties waren op de show van ISE, met name vanwege haar stem. Lijkt erop dat de sfeer inmiddels is omgeslagen hier. Staat voor mij wel op de lijst om eens een kans te geven aankomende RW.

More announced for this a week before Werchter. Already some crossover with the likes of Kingfishr, Lumineers, Sierra Ferral and Dylan Gossett

Bijlagen

• IMG_3803.jpeg
    IMG_3803.jpeg
    166 KB · Weergaven: 106

Users who are viewing this thread