Dat klopt toch niet. Er is net steeds meer vernieuwing. Een dag met lewis capaldi, teddy swims bovenaan de affiche bvb. Het moeten ook niet allemaal dat soort dagen worden.ik heb op zich ook niks tegen bands als White Lies of The Hives. Die zijn solide en hebben hun plek verdiend. Het komt echter altijd neer op persoonlijke smaak en als ik moet kiezen tussen iets dat bij wijze van spreken al tien keer de revue is gepasseerd op diverse festivalpodia en iets dat relatief nieuw is...dan ga ik altijd voor het nieuwe.
Voor mij is een ideale Werchter echt wel een mix tussen gevestigde waardes, jonge wolven en veelbelovende nieuwe acts. Voor mij helt het nu nog net te veel door naar acts die zich ruim tien jaar geleden en langer zelfs al gevestigd hebben, dat is gewoon het punt dat ik wou maken.
Bands als vaccines, garbage, franz ferdinand, kasabian hebben hun publiek en zorgen vaak ook voor een mooi festivalmoment. Net zoals mensen snow patrol "belegen" vonden, geen nieuwe hits. Maar wat een show was dat op werchter. Laat die mooie mix dus maar verder bestaan. En laat de "belegen" acts maar voor kleurige schimmels zorgen die de dag extra fijn maken