Rock Werchter 2026

Ik voorspel alleszins een dikke uitstroom na whatever de co-headliner gaat worden voor The xx. Kan me niet voorstellen dat een rock-minded publiek gaat blijven plakken tot 2u voor hen, evenmin jongeren van 18-20 die... 10 à 12 waren ten tijde van de bands laatste plaat - en dat was eigenlijk ook alweer niet hun beste plaat, laten we eerlijk zijn.
Inderdaad, als ze hierover in de Barn nog iets stevig tegenover zetten vrees ik dat we hetzelfde scenario gaan krijgen. De commentaren op FB en Instagram zijn ook niet echt beduidend positief momenteel zie ik....Als ze nu nog een Benson Boone en/of Sabrina Carpenter moesten aankondigen barst het internet uit zijn voegen :LOL:

• Leuk
Waarderingen: phil
Ik zou zelfs niets tegen Guns N' Roses hebben haha. Heb ze wel enkel op TW Classic 2017 gezien en dat was dik in orde!
Kwaliteit is nadien flink gekelderd, dat optreden op graspop twee jaar terug vond zo ongeveer iedereen hier op het forum het slechtste optreden van het weekend

Denk dat de gemiddelde rockliefhebber nog blijer word van de gemiddelde popzangeres dan van de verschrikkelijke kwaliteit van Axl zijn vocals op dit moment

Een slechtere zanger vinden dan Axl is vrijwel een onmogelijke opgave, no way dat RW zich daaraan gaat branden. Graspop zie ik het nog wel doen helaas

Is donderdag de laatste jaren niet meer de "metal dag"? -
Meestal wel de dag met de grote headliner in traditionele zin en rock georiënteerd.

2025 Linkin Park & Deftones
2024 Lenny & Greta
2023 Mumford and Sons & Stormzy
2022 Pearl Jam & TWOD

2019 Pink & Bastille 😥
2018 Gorillaz & QOTSA
2017 KOL & Arcade fire
2016 Paul McCartney & Disclosure
2015 Foo Fighters (werd FNM) & The Chemical Brothers

Inderdaad, als ze hierover in de Barn nog iets stevig tegenover zetten vrees ik dat we hetzelfde scenario gaan krijgen. De commentaren op FB en Instagram zijn ook niet echt beduidend positief momenteel zie ik....Als ze nu nog een Benson Boone en/of Sabrina Carpenter moesten aankondigen barst het internet uit zijn voegen :LOL:
Op FB en instagram is het ook altijd alleen maar Metallica, Rammstein, Bruce Springsteen, SOAD , The Peppers of bv Coldplay die genoemd worden 😉
The XX is voor veel publiek hartstikke onbekend. En het is inderdaad niet dat ze de afgelopen jaren nu eens populair zijn geworden bij de gemiddelde stubru luisteraar, vergeleken met bv een 21Pilots

Op FB en instagram is het ook altijd alleen maar Metallica, Rammstein, Bruce Springsteen, SOAD , The Peppers of bv Coldplay die genoemd worden 😉
The XX is voor veel publiek hartstikke onbekend. En het is inderdaad niet dat ze de afgelopen jaren nu eens populair zijn geworden bij de gemiddelde stubru luisteraar, vergeleken met bv een 21Pilots
Ja snap het natuurlijk wel , wat ze op FB en Insta noemen is natuurlijk ofwel on repeat , ofwel gewoon niet mogelijk. Voor mij persoonlijk zou the xx als afsluiter in de Barn ofzo moeten staan , maar ben dan ook een boomer.
Manic Street Preachers als afsluiter in de Barn tegenover the xx en alles is vergeten :LOL:

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Ik voorspel alleszins een dikke uitstroom na whatever de co-headliner gaat worden voor The xx. Kan me niet voorstellen dat een rock-minded publiek gaat blijven plakken tot 2u voor hen, evenmin jongeren van 18-20 die... 10 à 12 waren ten tijde van de bands laatste plaat - en dat was eigenlijk ook alweer niet hun beste plaat, laten we eerlijk zijn.
Pas bij die plaat is het bij mij gaan klikken, als destijdse 18'jarige wel (vond die muziek als tiener 'te saai', sorry not sorry)

In 2017 was the xx echt all over the place qua media aandacht. Mateloos populair.
Laat StuBru maar zijn job doen, zal wel hele machine achter zitten.
Klopt! Maar inmiddels ook wel 9 jaar terug. Ik ben er wel content mee hoor. Bedoel vooral dat nu een 21pilots veel meer aandacht heeft gehad de recente jaren

Ben benieuwd wat voor moois ze er bij zetten 😀

Users who are viewing this thread