Rise Against kan je elk jaar wel ergens zien toch? Hebben ook een vreselijk album uitgebracht vorig jaar, dus je mist niets door die te laten passeren, naar mijn mening. Heb ze waarschijnlijk al 10 keer gezien, en hun liveniveau gaat met het jaar naar beneden (met uitzondering van een strakke set in de Marquee op Pukkelpop een jaar of 6 geleden).
Even een tegengeluid: ik heb ze nu een keer of 8 gezien. 1e keer Pinkpop 2015, laatste keer 2025 in de 013 in Tilburg. Het niveau ging (in de shows die ik zag) juist elke keer weer omhoog. Marquee Pukkelpop 2024 was daarbij zeker het hoogtepunt.
Ik zou wel de setlist van de tour in de gaten houden. Je moet inderdaad niet teveel nummers van het laatste album Ricochet hebben, want die is inderdaad niet best. Maar ze spelen al jaren nauwelijks nummers van hun (op dat moment) laatste album. Dat was met de Wolves tour al zo, en met de Nowhere Generation net zo. Ik verwacht dat dit op RW niet veel anders zal zijn.
Wel is de beleving een stuk intenser in een zaal/tent. Ik gun ze mainstage, maar eigenlijk is het zonde.
Lang verhaal kort: zeker even checken als het je past. Weglopen kan altijd nog...