Rock Werchter 2026

Rise Against kan je elk jaar wel ergens zien toch? Hebben ook een vreselijk album uitgebracht vorig jaar, dus je mist niets door die te laten passeren, naar mijn mening. Heb ze waarschijnlijk al 10 keer gezien, en hun liveniveau gaat met het jaar naar beneden (met uitzondering van een strakke set in de Marquee op Pukkelpop een jaar of 6 geleden).

Even een tegengeluid: ik heb ze nu een keer of 8 gezien. 1e keer Pinkpop 2015, laatste keer 2025 in de 013 in Tilburg. Het niveau ging (in de shows die ik zag) juist elke keer weer omhoog. Marquee Pukkelpop 2024 was daarbij zeker het hoogtepunt.

Ik zou wel de setlist van de tour in de gaten houden. Je moet inderdaad niet teveel nummers van het laatste album Ricochet hebben, want die is inderdaad niet best. Maar ze spelen al jaren nauwelijks nummers van hun (op dat moment) laatste album. Dat was met de Wolves tour al zo, en met de Nowhere Generation net zo. Ik verwacht dat dit op RW niet veel anders zal zijn.

Wel is de beleving een stuk intenser in een zaal/tent. Ik gun ze mainstage, maar eigenlijk is het zonde.

Lang verhaal kort: zeker even checken als het je past. Weglopen kan altijd nog...

Rise Against kan je elk jaar wel ergens zien toch? Hebben ook een vreselijk album uitgebracht vorig jaar, dus je mist niets door die te laten passeren, naar mijn mening. Heb ze waarschijnlijk al 10 keer gezien, en hun liveniveau gaat met het jaar naar beneden (met uitzondering van een strakke set in de Marquee op Pukkelpop een jaar of 6 geleden).
Dat was ook mijn laatste keer Rise Against. Topshow. Als ik een halve show op Pinkpop ooit niet meetel was dat ook mijn enige keer dat ik ze gezien heb terwijl ik ze wel echt goed vind. Bij mij staan ze in mijn must top 3 van de zondag.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en musicislife
Even een tegengeluid: ik heb ze nu een keer of 8 gezien. 1e keer Pinkpop 2015, laatste keer 2025 in de 013 in Tilburg. Het niveau ging (in de shows die ik zag) juist elke keer weer omhoog. Marquee Pukkelpop 2024 was daarbij zeker het hoogtepunt.

Ik zou wel de setlist van de tour in de gaten houden. Je moet inderdaad niet teveel nummers van het laatste album Ricochet hebben, want die is inderdaad niet best. Maar ze spelen al jaren nauwelijks nummers van hun (op dat moment) laatste album. Dat was met de Wolves tour al zo, en met de Nowhere Generation net zo. Ik verwacht dat dit op RW niet veel anders zal zijn.

Wel is de beleving een stuk intenser in een zaal/tent. Ik gun ze mainstage, maar eigenlijk is het zonde.

Lang verhaal kort: zeker even checken als het je past. Weglopen kan altijd nog...
Alleen is de kans dus groot dat Mogwai op dat moment ook speelt...

• Leuk
Waarderingen: phil en BeWario
Hoezo elk jaar?

In 2025 Vorst / 013.
Pukkelpop 24
Daarvoor in 2022 (jera, Deurne, AFAS).
2018 Graspop
2017 AFAS / Pukkelpop
2015 Rock Werchter

Allemaal verschillende plekken . Als je de losse concerten wegstreept, en je loopt niet alle festivals af, dan is de kans groot dat je ze al 10 jaar niet hebt gezien. Laatste keer Werchter was een goed optreden btw.

Hoezo elk jaar?

In 2025 Vorst / 013.
Pukkelpop 24
Daarvoor in 2022 (jera, Deurne, AFAS).
2018 Graspop
2017 AFAS / Pukkelpop
2015 Rock Werchter

Allemaal verschillende plekken . Als je de losse concerten wegstreept, en je loopt niet alle festivals af, dan is de kans groot dat je ze al 10 jaar niet hebt gezien. Laatste keer Werchter was een goed optreden btw.
Ik heb ze in 2015 blijkbaar gemist. Geen idee wie er toen samen aan het spelen was. Maar dit jaar ga ik mee vooraan staan. Heel blij om ze eindelijk eens te kunnen zien.

Benieuwd toch hoe Gorillaz gaat werken met hun nieuwe plaat. Nu niet echt op maat gemaakt van de grootste podia. Wel een puike plaat hoor, daar zeker niet van.

• Leuk
Waarderingen: phil en fbholger
I'm curious to see how Gorillaz will handle their new album. It's not exactly tailor-made for the biggest stages. Still, it's a great album, that's for sure.
Wondering whilst he’s at DTRH the same weekend whether Johnny Maar will appear at Werchter to join them on stage. He’s pretty good at doing guest spots

Benieuwd toch hoe Gorillaz gaat werken met hun nieuwe plaat. Nu niet echt op maat gemaakt van de grootste podia. Wel een puike plaat hoor, daar zeker niet van.
Hun optreden op Werchter Boutique bevatte in mijn ervaring teleurstellend weinig nummers van hun toen recentste plaat (Song Machine). Dus zou zomaar eens opnieuw het geval kunnen zijn.

Nee dus. Wel vrijwel elke twee jaar. Het is geen heel moeilijk sommetje…
De laatste 10 jaar in België (volgens Setlist.fm)

2026 - Rock Werchter
2025 - Vorst Nationaal
2024 - Pukkelpop
2022 - OLT Rivierenhof
2018 - GMM
2017 - Pukkelpop
2015 - Rock Werchter

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
De laatste 10 jaar in België (volgens Setlist.fm)

2026 - Rock Werchter
2025 - Vorst Nationaal
2024 - Pukkelpop
2022 - OLT Rivierenhof
2018 - GMM
2017 - Pukkelpop
2015 - Rock Werchter
en de gap 2018-2022 is covid dus had waarschijnlijk nog meer geweest...

• Leuk
Waarderingen: Mjz
Inmiddels hebben we in onderstaand topic 258 van de 396 beschikbare nummers toegevoegd! Wie helpen er mee de laatste 138 nummers te vullen?

Alleen is de kans dus groot dat Mogwai op dat moment ook speelt...
Met Mogwai is mijn relatie wat dubbel, laatste keer in de Roma vorig jaar eigenlijk wat tegen gevallen. Kregen wel 4 sterren maar ik zat niet in de zone die ik altijd heb met slowdive (zelfs op klaar lichte dag).

Users who are viewing this thread