Rock Werchter 2025

Als ze nu eens op het idee zouden komen om een groot pop festival te organiseren in Antwerpen of Limburg ofzo... Pop Peer ?
Dan hou je Werchter voor de rockbands over. Want het is toch Rock Werchter he. 🤣.

Ik snap dat gezeur over Rodrigo niet zo. Er staat welgeteld 1 popheadliner op het affiche en dat is er ook nog eens één die de fans van gitaren flink kan gaan verrassen. En het is ook niet alsof de rock niet goed vertegenwoordigd is in het dagprogramma. Zat anders te kijken ook.
Die zondag heeft toch niet zoveel rock? Maar voor de rest zou ik gewoon niet te veel reageren op die opmerkingen over Olivia. Soms is het dan handiger om maar niet te reageren want anders krijg je constant dezelfde discussies die toch weer op smaak uitkomen. Olivia is gewoon een goeie popheadliner en gelukkig staat daarnaast ook nog 2 mooie rockheadliners plus een die de beide genres samenvoegt met zijn indierock dus kan iedereen toch blij zijn lijkt mij.

• Winning
Waarderingen: TreehouseW en Timmetje
Toen ik 10 jaar geleden op Werchter was stonden 2 Duitse studenten uit Leuven te protesteren op de weg voor het festivalterrein, met een Bluetooth boxje.
De legendarisch uitspraak "Das ist doch kein Rock Werchter, das ist Pop Werchter!"
Dit geklaag is van alle tijden.

• Haha
Waarderingen: Yerko_music en Fonske122
Als Pukkelpop morgen met eerste naam komt, lijkt het me raar dat Werchter ook met iets zou komen.

Blijf het altijd bijzonder hoe muziekjournalisten vrijwel altijd bij hetzelfde rijtje namen blijven en nooit eens bij een of andere onbekende Burundese band (hé, toch minder het ondergeschoven kindje) uitkomen. Misschien komt dat door het publiek dat je moet aanspreken, maar ik vind dat wel jammer.

Gaat ongetwijfeld nog wel iets van overkomen, al zitten er natuurlijk ook wat te grote namen tussen. Zie Jessica Pratt nog wel gebeuren.
Omdat die lijstjes altijd de grootste gemene deler zijn van ieders beste albums? Een bepaald journalist kan een obscure smaak hebben, maar moest nu ieder lid Fontaines DC goed vinden.. dan kom je uiteindelijk bij hen uit als AOTY. Misschien is het aansporing aan iedereen om wat buiten je comfortzone te treden, maar dat is niet voor iedereen natuurlijk. :p

Omdat die lijstjes altijd de grootste gemene deler zijn van ieders beste albums? Een bepaald journalist kan een obscure smaak hebben, maar moest nu ieder lid Fontaines DC goed vinden.. dan kom je uiteindelijk bij hen uit als AOTY. Misschien is het aansporing aan iedereen om wat buiten je comfortzone te treden, maar dat is niet voor iedereen natuurlijk. :p
Tuurlijk, maar dan blijft het toch alsnog bijzonder? Zou juist denken dat je als muziekjournalist altijd buiten je comfortzone moet treden, zeker wat betreft het ontdekken van nieuwe muziek. Je ziet vrijwel nooit iets van world, stevige herrie, jazz, opera etc. in deze lijstjes terugkomen, terwijl er wel zoveel goeds in al die genres is gemaakt. Dat neemt niet weg dat die albums in de huidige lijstjes niet goed zijn, alleen de diversiteit is vaak ver te zoeken en dat ligt dus, denk ik, aan het publiek van die magazines/platforms.

Maar goed: Werchter.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Vandaag kwam de bedankpost voor vrijwilligers. Ben even teruggegaan en voor editie 2024 EN 2023 is er die dag daarna een pakketje namen uitgebracht. Als we dat patroon volgen, kunnen we dus morgen wel namen verwachten!

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en DeefGroll
Ofwel vandaag rond 13u, ofwel morgen om 8u of 16u hoop ik. Ik verwacht wel nog een 15-tal bevestigingen vóór de drukke decemberperiode. Volgende week kan eventueel ook nog.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ofwel vandaag rond 13u, ofwel morgen om 8u of 16u hoop ik. Ik verwacht wel nog een 15-tal bevestigingen vóór de drukke decemberperiode. Volgende week kan eventueel ook nog.
Zal wel eerder vandaag of morgen zijn gok ik, RW kennende.

Normaal gezien geen 2 berichten op 1 dag uit. Dus vandaag hoeven we niks te verwachten lijkt me. Ik zeg vrijdag 08;00

• Haha
Waarderingen: Fonske122
Normaal gezien geen 2 berichten op 1 dag uit. Dus vandaag hoeven we niks te verwachten lijkt me. Ik zeg vrijdag 08;00
Is al gebeurd. Vroeger had je op vrijdag toch vaak de berichten over release day van sommige artiesten en later het pakketje om 16h bijvoorbeeld.

Is al gebeurd. Vroeger had je op vrijdag toch vaak de berichten over release day van sommige artiesten en later het pakketje om 16h bijvoorbeeld.
Klopt , maar de tendens van dit jaar is vooralsnog zo ;)
Ik heb ook liever vandaag trouwens haha

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread