Rock Werchter 2025

• Leuk
Waarderingen: Breinaard en jimmywe
Letlive. Klinkt wel leuk op het eerste oog ligt fever333 me iets beter maar zou het zeker willen bekijken mensen nog tips qua luisteren of is het meer een echte live act

Omdat ze er wel wat commerciële bullshit op gooien, zoals die merchandising.
Als 50 hetzelfde is als 51 of 49, dan hoef je die 50 ook niet in de spotlight zetten.
Organiseer dan gewoon het festival en ga gewoon verder...

In dat opzicht is Lokerse Feesten dan bijvoorbeeld wél hun jubileum aan het vieren, met bijvoorbeeld hun Belpop Bonanza edities en een fuif met wat DJ's - ook al spreek je daarmee misschien vooral de locals aan, ze doen wel íets.
Maar Lokeren is een stadsfestival en organiseren dit in de zaal waar ook hun Red Bull podium staat (als dat zo (nog) zo noemt), veel gemakkelijker qua logistiek. Dat kan je toch ook weer niet vergelijken met een 'boerengat' dat Werchter is?

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Godver die hadden wel op de donderdag of vrijdag mogen staan :(.. Goh te groot. Volgens mij hebben ze 8-10 jaar niet getourt, dus is wel fijn dat die terug zijn. Vermoed ergens in de vooravond op de slope ja
Die donderdag is al overvol. Dus zaterdag zou mooi zijn. Kende het nog niet, maar na even inluisteren meteen een must see erbij.

Massive Attack kijkt ook naar de milieuvriendelijkheid van festivals. En Werchter midden in de koeienweiden is onvoldoende duurzaam voor hen vrees ik
Aah dus de leden van Massive Attack gaan met de fiets naar elk optreden en nemen een rubberbootje om de oceaan over te steken?🙈
Bands die gaan klagen over milieuvriendelijkheid is lachwekkend.

Aah dus de leden van Massive Attack gaan met de fiets naar elk optreden en nemen een rubberbootje om de oceaan over te steken?🙈
Ze doen in ieder geval heel erg hun best om zo min mogelijk uitstoot te creeëren. Als er een band is die hier credits voor verdient is het Massive Attack wel.

Coldplay heeft hun manier van touren ook veranderd om hun milieu-impact te verkleinen. Niets doen is ook geen optie.

En Werchter is idd al jaren goed bezig, de meeste Belgische festivals zetten toch ook volop in op openbaar vervoer etc. Er zijn weinig andere landen waar je gratis met het openbaar vervoer naartoe kunt bijvoorbeeld. Al is er bij een aantal wel nog extra werk aan (Graspop en Tomorrowland bv).

• Leuk
Waarderingen: festirock
Ze doen in ieder geval heel erg hun best om zo min mogelijk uitstoot te creeëren. Als er een band is die hier credits voor verdient is het Massive Attack wel.
Tsja, voor mij zijn dat allemaal lapmiddelen. Ik kijk gewoon naar de realiteit: in 2024 hebben ze in Europa al een uitgebreide tour gedaan, nu in 2025 komen ze nog eens. Ik stel mij dan de vraag voor wat is dat infeite nodig? Misschien dan minder op tour gaan.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Tsja, voor mij zijn dat allemaal lapmiddelen. Ik kijk gewoon naar de realiteit: in 2024 hebben ze in Europa al een uitgebreide tour gedaan, nu in 2025 komen ze nog eens. Ik stel mij dan de vraag voor wat is dat infeite nodig? Misschien dan minder op tour gaan.
Ja maar ze touren nu eenmaal, want dat is hetgeen wat bands doen. Mooi toch, om na te denken hoe je met dat gegeven je impact zo klein mogelijk houdt.

Ik ben op zoek naar een festivalfreak/festivalfan voor een radioshow van AP Hogeschool op MNM!! Iemand interesse om te praten over zijn/haar liefde voor festivals?

Users who are viewing this thread