Rock Werchter 2025

De discussie over het jubileum is wat gaan liggen, maar ik neem aan dat we dus niks speciaals meer moeten verwachten?

Geen exclusieve act, die exclusief voor RW komt opduiken?
Geen extra feest-dag (los van het festival eventueel) ter ere van het jubileum?
Gewoon wat merchandise en dat is het?

Er zaten nochtans wat mogelijkheden in, zou ik zo zeggen.
Bijvoorbeeld: maak een aparte festivaldag met Belgische acts die ooit op RW stonden, zowel acts van vroeger als nu.
Goeie marketing eronder en je hebt meteen een feestje dat verkoopt.

• Leuk
Waarderingen: phil
Ik was gisteren bij de weinige gelukkigen die een ticket voor de try-out van Pommelien had kunnen bemachtigen, en ... het was echt steengoed. De nieuwe podiumsetting is gecentreerd rond een giga drumtoestel dat anderhalve meter bovenop het podium staat, met aan beide kanten ervoor twee leadgitaristen + nog bas en synth. De meeste nieuwe nummers rocken een pak harder dan het debuutalbum, met hier en daar ruimte voor gitaarsolo's, drumsolo's... Ik waande mij bij één bepaald nummer zelfs even bij Amyl & The Sniffers.

Aan de vele criticasters hier zou ik zeggen: blijf toch maar even hangen zondag, het zou zomaar kunnen dat je heel positief verrast wordt door haar set op Rock Werchter.
Daarom dat ze niet meer exclusief Werchter doet en misschien gaat ze zelf cancellen, omdat ze liever naar Ieperfest gaat.

• Haha
Waarderingen: jarne
….

Bijvoorbeeld: maak een aparte festivaldag met Belgische acts die ooit op RW stonden, zowel acts van vroeger als nu.
Gelukkig hebben ze daar niet voor gekozen.

Ik hoop (maar vrees ervoor) dat er nog een mooi barn plekje is voor the Haunted Youth
Gehoord dat die nieuwe plaat net niet/wel op tijd af zal zijn en ze liever op 2026 mikken en deze zomer meerdere iets kleinere festivals doen. Maar die info kan ook achterhaald zijn ondertussen.

De discussie over het jubileum is wat gaan liggen, maar ik neem aan dat we dus niks speciaals meer moeten verwachten?

Goh ja, we hebben dat al zo vaak gezegd. Waarom meer je best doen voor editie 50 ipv die van 51. Mensen betalen even goed voor hun ticket dan.
Komt alles netjes samen uit, mooi, dan wordt dat ook in de verf gezet. Is dat niet zo? Jammer dan, volgende keer beter.
Ze zetten er nu een paar speciallekes neer zoals Simple Minds en De La Soul. Zouden ze die anders ook boeken? Kans is groot. Maar nu maken ze daar een mooier verhaal van.

Elk jaar zullen er wel lijntjes uitgegooid worden om iets uniek te kunnen boeken. Maar daar is het wereldje te moeilijk voor geworden vrees ik.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Last year the lineup was complete by 28/02 and in 2023 it was 03/03

With around 50 acts left to announce it could be a busy couple of weeks

Goh ja, we hebben dat al zo vaak gezegd. Waarom meer je best doen voor editie 50 ipv die van 51.
Omdat ze er wel wat commerciële bullshit op gooien, zoals die merchandising.
Als 50 hetzelfde is als 51 of 49, dan hoef je die 50 ook niet in de spotlight zetten.
Organiseer dan gewoon het festival en ga gewoon verder...

In dat opzicht is Lokerse Feesten dan bijvoorbeeld wél hun jubileum aan het vieren, met bijvoorbeeld hun Belpop Bonanza edities en een fuif met wat DJ's - ook al spreek je daarmee misschien vooral de locals aan, ze doen wel íets.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Is toch een heel trieste evolutie geweest. Zit bij LN, zit bij greenhouse. Terwijl werchter gewoon de beste tourende bands zou moeten kunnen boeken ongeacht waar ze zitten. Maar ja..geld...
Massive Attack kijkt ook naar de milieuvriendelijkheid van festivals. En Werchter midden in de koeienweiden is onvoldoende duurzaam voor hen vrees ik

Simple Minds is toch afgezakt speciaal voor RW . Waarom aparte dagen organiseren als je al een Classic en Boutique hebt
Nog een vijfde dag organiseren is waanzin als je al vier dagen achter elkaar hebt, een dag meer dan de meeste andere festivals

Simple Minds is toch afgezakt speciaal voor RW . Waarom aparte dagen organiseren als je al een Classic en Boutique hebt
Nog een vijfde dag organiseren is waanzin als je al vier dagen achter elkaar hebt, een dag meer dan de meeste andere festivals
Een 5e dag zou niet zo gek zijn , ze hadden dit jaar trouwens een dag extra omdat vorig jaar classic niet doorging. Waarom waanzin?

Goh ja, we hebben dat al zo vaak gezegd. Waarom meer je best doen voor editie 50 ipv die van 51. Mensen betalen even goed voor hun ticket dan.
Komt alles netjes samen uit, mooi, dan wordt dat ook in de verf gezet. Is dat niet zo? Jammer dan, volgende keer beter.
Ze zetten er nu een paar speciallekes neer zoals Simple Minds en De La Soul. Zouden ze die anders ook boeken? Kans is groot. Maar nu maken ze daar een mooier verhaal van.

Elk jaar zullen er wel lijntjes uitgegooid worden om iets uniek te kunnen boeken. Maar daar is het wereldje te moeilijk voor geworden vrees ik.
Omdat je naar je publiek toe wel iets mag doen. Simple Minds en de la soul speciallekes , ik denk niet dat iemand dat gevoel heeft. Een normale boeking eerder. Veel mensen hoopten toch op een andere editie dan wat er nu staat als jubileumeditie al hangt dat samen met wat er tourt

Users who are viewing this thread