Rock Werchter 2025

Ys
Fat has already been announced
I didn't check all the tours, but if I could remember a band not being able to play on certain days, I obviously didn't put them there.
In terms of main spots, I've gone for the worst case scenario.
Hopefully Mad Cool will soon allow for some more calculated gambling!

Thursday
Main: Linkin Park - Deftones - Fontaines DC - Iggy Pop - Amyl & The Sniffers - While She Sleeps - Meltheads
Barn: London Grammar - Glass Animals - Magdalena Bay - Royel Otis - Ezra Collective - S10
Klub C: Jacob Collier - Faye Webster - Jpegmafia - Julie Byrne - ISE - Blondshell
Slope: Nation Of Language - Yin Yin - Lambrini Girls - The Chisel - King Hannah - Lightspeed

Friday:
Main: Green Day - Simple Minds - Girl In Red - Weezer - Architects - Jimmy Eat World - Clouseau
Barn: Underworld - FKA Twigs - Wet Leg - Denzel Curry - Djo - Thee Sacred Souls
Klub C: Purple Disco Machine - Mark Ambor - Lola Young - Floating Points - Nieve Ella - Hermanos Gutierrez
Slope: Nilüfer Yanya - The Lathums - Mannequin Pussy - Personal Trainer - Chalk - Geordie Greep

Saturday:
Main: Sam Fender - Raye - Goldband - Patti Smith - HAIM - Tyla - The Backseat Lovers
Barn: Maribou State - Elbow - Franz Ferdinand - Beth Gibbons - Amenra - English Teacher
Klub C: Barry Can't Swim - TV On The Radio - Artemas - Joey Valence & Brae - Soft Play - Blanco White
Slope: Wunderhorse - The Warning - The Blinders - Bad Nerves - Wisp - Gouge Away

Sunday:
Main: Olivia Rodrigo - Noah Kahan - Gracie Abrams - Benson Boone - Dean Lewis - David Kushner - Pommelien Thijs
Barn: Rüfus Du Sol - Turnstile - Soulwax - Mogwai - Portland - The Reytons
Klub C: Goose - Overmono - Nia Archives - Sylvie Kreusch - Confidence Man - Tramhaus
Slope: Black Country, New Road - Dikke - Fat Dog - Gurriers - Maruja - Big Special
yes please, I’d say there’s plenty of realistic names there! No doubt lots of clashes though

Is er trouwens nog een kans op Charli xcx? Van doorbrekende artiesten is zij wel iemand die ik graag had willen zien

Benieuwd hoelang het nu gaat duren eer de RW tickets echt uitverkocht zijn voor zondag RW. Bij de vorige editie kon dat wel
drie tot vier weken duren.

Ik kende GOOSE eigenlijk nog niet. Die zijn best fors in België? Zag dat ze in 2016 - op een stacked line-up - onder de sub op Main Stage stonden…

Ik kende GOOSE eigenlijk nog niet. Die zijn best fors in België? Zag dat ze in 2016 - op een stacked line-up - onder de sub op Main Stage stonden…

GOOSE is een legendarische band in Belgie, omdat ze een brug wisten te slaan tussen ravers en rockers en een live reputatie hebben die ontzettend strak is.

Die hebben op Werchter ook echt wel ijzersterke optredens gegeven. De main in 2016 was memorabel, maar in 2011 was het helemaal een gekkenhuis. De Lotto Arena was trouwens een triomftocht in november, die hebben nog geen greintje aan kracht ingeboet.

GOOSE is een legendarische band in Belgie, omdat ze een brug wisten te slaan tussen ravers en rockers en een live reputatie hebben die ontzettend strak is.

Die hebben op Werchter ook echt wel ijzersterke optredens gegeven. De main in 2016 was memorabel, maar in 2011 was het helemaal een gekkenhuis. De Lotto Arena was trouwens een triomftocht in november, die hebben nog geen greintje aan kracht ingeboet.

Wow 😯, ziet er goed uit, publiek werd niet voor niks bijna voortdurend in beeld genomen. 👌

Dank voor de snelle toelichting, allemaal!

Er staat ook een 10 tal minuten van de eerste passage van Goose op Werchter 2007 op YouTube. Nog in de Marquee, openen met black gloves, bom 😁

• Leuk
Waarderingen: JP5
Tijdens deze rustigere periode op het forum ben ik wel eens benieuwd naar jullie 3 favoriete artiest van de line-up met de bijhorende 3 beste songs van de artiest.
(Hoeft niet in volgorde)

1.Elbow
- lippy kids
- the seldom seen kid
- magnificent

2. Green day
- good riddance
- are we the waiting
- boulevard of broken dreams

3. Fontaines D.C.
- Rocket to Russia
- Starbuster
- I Don't Belong
1. Linkin Park
-Faint
-What i've done
-The Emptiness Machine
2. Sam Fender
- Spit of you
- Seventeen Going Under
- Play God
3. Green Day
- Holiday
- 21 Guns
- Wake me up when september ends

De meest standaard lijst die je maar kan bedenken en een beetje laat maar hier zal u het mee moeten doen....

Tijdens deze rustigere periode op het forum ben ik wel eens benieuwd naar jullie 3 favoriete artiest van de line-up met de bijhorende 3 beste songs van de artiest.
(Hoeft niet in volgorde)

1.Elbow
- lippy kids
- the seldom seen kid
- magnificent

2. Green day
- good riddance
- are we the waiting

3. Fontaines D.C.
- Rocket to Russia
- Starbuster
- I Don't Belong
1. Linkin Park
- Don’t Stay
- Papercut
- figure 09

2. Sam Fender
- The Borders
- Greasy Spoon
- seventeen going under

3. While She Sleeps
- silence speaks
- hurricane
- the guilty party

• Leuk
Waarderingen: MartinB
Vet is al aangekondigd
Ik heb niet alle tours nagekeken, maar als ik me kon herinneren dat een band op bepaalde dagen niet kon, heb ik ze daar uiteraard niet gezet.
Ben qua main spots eerder voor worst case scenario gegaan.
Mad Cool zal hopelijk snel nog wat meer berekende gokken mogelijk maken!

Donderdag
Main: Linkin Park - Deftones - Fontaines D.C. - Iggy Pop - Amyl & The Sniffers - While She Sleeps - Meltheads
Barn: London Grammar - Glass Animals - Magdalena Bay - Royel Otis - Ezra Collective - S10
Klub C: Jacob Collier - Faye Webster - Jpegmafia - Julie Byrne - ISE - Blondshell
Slope: Nation Of Language - Yin Yin - Lambrini Girls - The Chisel - King Hannah - Lightspeed

Vrijdag:
Main: Green Day - Simple Minds - Girl In Red - Weezer - Architects - Jimmy Eat World - Clouseau
Barn: Underworld - FKA Twigs - Wet Leg - Denzel Curry - Djo - Thee Sacred Souls
Klub C: Purple Disco Machine - Mark Ambor - Lola Young - Floating Points - Nieve Ella - Hermanos Gutierrez
Slope: Nilüfer Yanya - The Lathums - Mannequin Pussy - Personal Trainer - Chalk - Geordie Greep

Zaterdag:
Main: Sam Fender - Raye - Goldband - Patti Smith - HAIM - Tyla - The Backseat Lovers
Barn: Maribou State - Elbow - Franz Ferdinand - Beth Gibbons - Amenra - English Teacher
Klub C: Barry Can't Swim - TV On The Radio - Artemas - Joey Valence & Brae - Soft Play - Blanco White
Slope: Wunderhorse - The Warning - The Blinders - Bad Nerves - Wisp - Gouge Away

Zondag:
Main: Olivia Rodrigo - Noah Kahan - Gracie Abrams - Benson Boone - Dean Lewis - David Kushner - Pommelien Thijs
Barn: Rüfus Du Sol - Turnstile - Soulwax - Mogwai - Portland - The Reytons
Klub C: Goose - Overmono - Nia Archives - Sylvie Kreusch - Confidence Man - Tramhaus
Slope: Black Country, New Road - Dikke - Fat Dog - Gurriers - Maruja - Big Special
Mooi gedaan @theblackmadness ! Hier en daar toch nog dingen die ik niet zie gebeuren, of wat mij betreft wat anders ingeschat worden.
Zo zie ik Blondshell en King Hannah hoger op de line-up, zeker als ze beide op The Slope zouden staan.
Clouseau Main openen? Dat zie ik ook niet gebeuren. Als ze die per se op de line-up willen, gaan die wel ergens namiddag (op de Bazart-spot) of zelfs wat hoger in de Klub of Barn staan lijkt me.
Benson Boone lijkt me ook wel te laag op de line-up staan. Die heeft het meest gestreamde nummer dit jaar in België. Dan sta je niet om 16u namiddag. En wat gaat het die dag veeeeel te druk zijn bij Turnstile, als blijkt dat ze die dag werkelijk de enige band zijn met een gitaar ;)
Royal Otis staat volgens mij ook te laag, is 1 van de populairste bands van dit jaar voor het StuBru-publiek. Als ze niet op Mainstage zouden staan, gaan ze voor London Grammar in de Barn staan geloof ik.
En zet aub The Mysterines nog even bij op The Slope ergens ;)

thx!

(Hoeft niet in volgorde)

1.Elbow
- lippy kids
- the seldom seen kid
- magnificent

2. Green day
- good riddance
- are we the waiting

3. Fontaines D.C.
- Rocket to Russia
- Starbuster