Rock Werchter 2025

Het lijkt er eerder op dat de popfans het best te voortduren krijgen. Zie ook de reacties op de socials.

Die zijn hier ook nog aardig in de minderheid voor mijn gevoel.
Wel, ook in dat geval is het dan alleszins niet zo! (ik zei het met een kwinkslag, maar het is hier vaak nogal extreem in de 2 richtingen).
Ik zie alvast weinig verschil met reacties op Rosalia. 't Is niet dat de rockliefhebbers ineens overstag zijn gegaan.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Die zondag is blijkbaar ook echt viraal aan het gaan volgens mijn vriendin op internet. Voor velen zijn die 3 (en vaak die Dean Lewis er ook nog bij) op 1 dag echt ongelooflijk en bijna onbegrijpelijk dat ze die nog op 1 dag geboekt krijgen ipv aparte headliners. De combo zal dus ook veel doen.
Hopelijk zwieren ze bij de volgende drop idd wat meer namen in de breedte erbij (ook op donderdag uiteraard)
Gracie is echt aan het ontploffen, beetje zelfde effect als Sabrina Carpenter. Zie je in 1 keer overal op social media, zelfde hit noteringen, alles uitverkopen en nog steeds dikke wachtrijen voor extra tickets...

Vet is al aangekondigd
Ik heb niet alle tours nagekeken, maar als ik me kon herinneren dat een band op bepaalde dagen niet kon, heb ik ze daar uiteraard niet gezet.
Ben qua main spots eerder voor worst case scenario gegaan.
Mad Cool zal hopelijk snel nog wat meer berekende gokken mogelijk maken!

Donderdag
Main: Linkin Park - Deftones - Fontaines D.C. - Iggy Pop - Amyl & The Sniffers - While She Sleeps - Meltheads
Barn: London Grammar - Glass Animals - Magdalena Bay - Royel Otis - Ezra Collective - S10
Klub C: Jacob Collier - Faye Webster - Jpegmafia - Julie Byrne - ISE - Blondshell
Slope: Nation Of Language - Yin Yin - Lambrini Girls - The Chisel - King Hannah - Lightspeed

Vrijdag:
Main: Green Day - Simple Minds - Girl In Red - Weezer - Architects - Jimmy Eat World - Clouseau
Barn: Underworld - FKA Twigs - Wet Leg - Denzel Curry - Djo - Thee Sacred Souls
Klub C: Purple Disco Machine - Mark Ambor - Lola Young - Floating Points - Nieve Ella - Hermanos Gutierrez
Slope: NilĆ¼fer Yanya - The Lathums - Mannequin Pussy - Personal Trainer - Chalk - Geordie Greep

Zaterdag:
Main: Sam Fender - Raye - Goldband - Patti Smith - HAIM - Tyla - The Backseat Lovers
Barn: Maribou State - Elbow - Franz Ferdinand - Beth Gibbons - Amenra - English Teacher
Klub C: Barry Can't Swim - TV On The Radio - Artemas - Joey Valence & Brae - Soft Play - Blanco White
Slope: Wunderhorse - The Warning - The Blinders - Bad Nerves - Wisp - Gouge Away

Zondag:
Main: Olivia Rodrigo - Noah Kahan - Gracie Abrams - Benson Boone - Dean Lewis - David Kushner - Pommelien Thijs
Barn: RĆ¼fus Du Sol - Turnstile - Soulwax - Mogwai - Portland - The Reytons
Klub C: Goose - Overmono - Nia Archives - Sylvie Kreusch - Confidence Man - Tramhaus
Slope: Black Country, New Road - Dikke - Fat Dog - Gurriers - Maruja - Big Special

Dit zou wel eens de allerbeste Werchter-line-up van de voorbije jaren kunnen zijn. Wel een vermoeiende omdat ik precies altijd iets zou willen zien. šŸ˜‚

Toen Rosalia werd aangekondigd had ik de indruk dat enkel jij en ik enthousiast waren over die boeking.
Na haar concert wel veel meer enthousiaste kritieken.

Maar nu is er toch een veel groter draagvlak precies hier?
Hoeveel keer werd (op serieuze manier) bijvoorbeeld al Pommelien gesuggereerd?
Dat zou precies twee jaar geleden ondenkbaar geweest zijn, hier op het forum.
Je bedoelt dat bepaalde artiesten, niet allemaal, hier worden meer getolereerd.

Bovendien, pop op Werchter is van alle tijden. Wat heeft het Ć©Ć©n met het andere te maken? Louter omdat iemand zou zeggen dat bv. Charli xcx een grote kans maakt om er re staan betekent nog niet dat een subheadline spot hier met open armen zou onthaald worden.

Ik herinner me bovendien dat mbt RosalĆ­a destijds vooral de fans enthousiast waren, en dat die toen ook gaan kijken waren en enthousiast waren. Of ze veel zieltjes hier op het forum heeft gewonnen, dat betwijfel ik. De rest stond bij QOTSA wss. Zo gevuld was die Barn nu ook weer niet trouwens (geen kruizen naar verluidt).

Die zondag is blijkbaar ook echt viraal aan het gaan volgens mijn vriendin op internet. Voor velen zijn die 3 (en vaak die Dean Lewis er ook nog bij) op 1 dag echt ongelooflijk en bijna onbegrijpelijk dat ze die nog op 1 dag geboekt krijgen ipv aparte headliners. De combo zal dus ook veel doen.
Hopelijk zwieren ze bij de volgende drop idd wat meer namen in de breedte erbij (ook op donderdag uiteraard)
Welja. Puur qua cijfers verkoopt Olivia Rodrigo moeiteloos 2x Sportpaleis uit. Noah Kahan en Gracie Abrams dan weer met sprekend gemak Vorst Nationaal.

En de wachtrij voor de ticketverkoop destijds voor Abrams show in Vorst was lƔng.

Rosalia als sub zou ongezien geweest zijn, maar Charli als sub zou ik dit jaar weer aangemoedigd hebben. Of hoe meningen per jaar kunnen verschillen. Maar dit jaar was ik nog steeds overtuigd dat Charli als sub te hoog was geweest, maar waarom niet? Album dit jaar top3. Zonder twijfel! En ook niet louter pop. Wat een album, donā€™t get me starting šŸ¤©

• Leuk
Waarderingen: Jean
Over de Werchter zondag: het moment dat Gracie Abrams werd aangekondigd werden mijn tienerdochters helemaal gek van blijdschap. Ik had al twee zondag dagtickets op zak voor een 12 en 13 jarige Olivia-fan, en we kochten twee tickets bij voor twee 17-jarigen. Dat zijn vier tieners die voor het eerst naar RW gaan, die dag hun popidolen luid gaan toeschreeuwen en zo kennis maken met het festival. En later wss zullen terugkeren. Goed geboekt van RW dus. Als ik hun zot enthousiasme zie over die RW-dag dan weet ik weer hoe sterk muziek binnenkomt op die leeftijd, mooi

Users who are viewing this thread