Rock Werchter 2025

Wel crazy hoe hoog Arctic Monkeys toen al mochten staan he, met nog maar 2 albums uit. Vraag me af of daar toen veel kritiek op kwam.

Kaiser Chiefs en Bloc Party waren ook nog jonge bandjes met net/net niet hun tweede plaat uit.
Daar kwam inderdaad heel wat commentaar op toen. Vooral omdat de band toen al geen onbesproken live reputatie had. Jaar ervoor waren ze niet per se gemotiveerd omdat nationale ploeg Engeland net had verloren. En nu was het omdat ze na Qotsa mochten spelen, wat onlogisch leek.

Sowieso wel apart jaar op bepaalde vlakken. Donderdag had je het Beasties en Björk probleem. Zaterdag mocht Keane mee headlinen, wegens gebrek grote namen, was prijs dagticket overigens lager. Voegen ze erna nog Peter Gabriel toe, stijgt prijs naar prijs andere dagen. Was overigens echt geen kat aan het kijken naar Peter Gabriel. Op zondag was Faithless headliner en bood Metallica zich plots aan. Zoals altijd start Metallica te laat en duurde het langer dan gedacht. Is er nog toestemming gevraagd moeten worden aan overheden om een stuk later te kunnen doorgaan.

Memories…

De zaterdag van Rock Werchter 2013 was ook heel ferm achteraf gezien:
Op 1 dag heb ik toen met Kendrick Lamar, Nick Cave & Bad Seeds, Tame Impala, Frank Ocean en Rammstein 5 (toekomstige) headliners op rij gezien.
2013 is in de volledige breedte een absurd sterk jaar geweest. Maar eerlijkheid dient me wel te zeggen dat:
- Kendrick speelde maar setje 40min waar uur voorzien was
- Kevin Parker was zo stoned als een garnaal, minste show van hen dat ik ooit heb gezien… ook toen had RW trouwens al vertrouwen in hem met die hoge spot
- Erg veel moeite gedaan om Frank Ocean te halen, waren 3 package deals bij
- Volbeat verschoven naar zaterdag om de brug te maken tussen Cave en Rammstein…

Daar kwam inderdaad heel wat commentaar op toen. Vooral omdat de band toen al geen onbesproken live reputatie had. Jaar ervoor waren ze niet per se gemotiveerd omdat nationale ploeg Engeland net had verloren. En nu was het omdat ze na Qotsa mochten spelen, wat onlogisch leek.

Sowieso wel apart jaar op bepaalde vlakken. Donderdag had je het Beasties en Björk probleem. Zaterdag mocht Keane mee headlinen, wegens gebrek grote namen, was prijs dagticket overigens lager. Voegen ze erna nog Peter Gabriel toe, stijgt prijs naar prijs andere dagen. Was overigens echt geen kat aan het kijken naar Peter Gabriel. Op zondag was Faithless headliner en bood Metallica zich plots aan. Zoals altijd start Metallica te laat en duurde het langer dan gedacht. Is er nog toestemming gevraagd moeten worden aan overheden om een stuk later te kunnen doorgaan.

Memories…
Ik vond Keane wel heel sterk toen. Is mij altijd bijgebleven die show.
En Beastie Boys ook.... waanzin in de Marquee toen. Om dan snel naar Muse te gaan.

Mijn eerste Werchter.
Waanzin.

En oud worden.
Same! Wat een jaar…
Ik vond Keane wel heel sterk toen. Is mij altijd bijgebleven die show.
En Beastie Boys ook.... waanzin in de Marquee toen. Om dan snel naar Muse te gaan.
Poeh, ik ben halverwege Beastie Boys weg gegaan, voelde me echt niet veilig daar in de verdrukking. Gelukkig daardoor nog een stuk van (een fenomenale) Björk mee kunnen pakken.

• Leuk
Waarderingen: Breinaard
Same! Wat een jaar…

Poeh, ik ben halverwege Beastie Boys weg gegaan, voelde me echt niet veilig daar in de verdrukking. Gelukkig daardoor nog een stuk van (een fenomenale) Björk mee kunnen pakken.
Hebben ze die show ook niet paar keer stilgelegd?

Users who are viewing this thread