Rock Werchter 2025

c7!

Campingartiest
7 dec 2022
92
133
Jean Valery mag volgend jaar op de Slope. Het solo project van Jay Otohoun van Blackwave. Slechts een nummer of drie en een optreden of vier achter de rug so far, maar het optreden van 35 minuten dat ik hem gisteren zag geven voor een publiek van mss 30 man was een van de beste dingen die ik de voorbije maanden live heb gezien.

De singles klinken nog ietwat 'Blackwave', maar de rest klinkt een stuk steviger en neigt naar garage rock met hiphop invloeden. Die gast gaat echt boomen volgend jaar als zijn album uitkomt en hij zijn eerste grote optredens achter de rug heeft.

Komt naar de ab club op 15 maart 2025
 

Louwers

Playlistbediener
23 feb 2024
11
6
Ik zie bij niemand Empire of the Sun terugkomen. Zijn zij geen optie voor een Rock Werchter? Hebben ook een nieuw album uitgebracht afgelopen zomer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kilero

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.430
6.181
Die AB show werd wel pas aangekondigd nadat al bekend was dat ze naar Werchter kwamen.
Blijft wel vreemd dat ze daar toen zo kort na elkaar in België speelden...
Was heel duidelijk wat daar speelde. Werchter was inderdaad al lang aangekondigd.
Je zag duidelijk dat de agent van JA zijn getrouwe promotors had aangesproken. Anders kwamen die ook nooit terecht op bvb Pinkpop. Waarschijnlijk is toen ook de vraag gesteld om het schema wat verder te kunnen aanvullen, om de tour meer rendabel te maken (komt wel vaker voor), en zijn ze hier daarop gesprongen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en MrScissorhands

jarne

Support act
14 feb 2013
1.083
437
Daar is niet veel live aan natuurlijk...
Nog nooit live gezien en ben niet echt bekend met hun live reputatie, maar zou ze wel graag eens zien willen zien

Edit: review van werchter 2010 in de morgen 4 sterren,
Verder hebben ze enkel nog lokerse feesten gedaan in 2013,
Unieke naam dus wel
 
  • Leuk
Waarderingen: Louwers

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
298
369
Donderdag: Jack White/ Pearl Jam
Vrijdag: The Cure/ Slipknot
Zaterdag: Sam Fender/ Green Day
Zondag: 21 Pilots / BIllie Eilish

kan ik dag vroeger naar huis.

Voor de rest: Stereophonics, Fontaines DC, Supergrass, Yellowcard, Biffy Clyro ...
Slipknot lijkt me wel zo goed als zeker voor GMM, ook al zou ik het wel vet vinden.

En je gaat alleen voor de headliners naar RW? Er is die zondag misschien wel een hele hoop op de andere stages te zien.
 

1979

Campingartiest
25 jan 2023
52
73
Donderdag: Jack White/ Pearl Jam
Vrijdag: The Cure/ Slipknot
Zaterdag: Sam Fender/ Green Day
Zondag: 21 Pilots / BIllie Eilish

kan ik dag vroeger naar huis.

Voor de rest: Stereophonics, Fontaines DC, Supergrass, Yellowcard, Biffy Clyro ...
denk dat we dezelfde vroeg gaan thuis zijn :cool:
 

Sisco1481

Campingartiest
14 jul 2024
98
97
Donderdag: Jack White/ Pearl Jam
Vrijdag: The Cure/ Slipknot
Zaterdag: Sam Fender/ Green Day
Zondag: 21 Pilots / BIllie Eilish

kan ik dag vroeger naar huis.

Voor de rest: Stereophonics, Fontaines DC, Supergrass, Yellowcard, Biffy Clyro ...
Love it. Give me Biffy up against Billie on the last day and ill be very happy
 
  • Winning
Waarderingen: PK82

Louwers

Playlistbediener
23 feb 2024
11
6
Nog nooit live gezien en ben niet echt bekend met hun live reputatie, maar zou ze wel graag eens zien willen zien

Edit: review van werchter 2010 in de morgen 4 sterren,
Verder hebben ze enkel nog lokerse feesten gedaan in 2013,
Unieke naam dus wel

Ben ik dus ook wel benieuwd naar ja!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.750
1.328
Doen nooit heel lange legs in hetzelfde continent. Meestal is het +/- 3 weken en vervolgens door naar een ander continent. Als ze na de gekende tourdata nog tot RW in Europa zouden blijven zou het plots over een leg van 7 weken gaan. Onmogelijk is het niet, maar toch net te atypisch om er al een zekerheid van te maken.
Ze hebben een jaar of 2 geleden ook al aangegeven dat ze vaker kortere tours willen gaan doen ipv een maand lang (omdat een paar van hen ook kinderen hebben ondertussen). Ze verkiezen 2 korte tour-legs, met wat familie tijd ertussen, boven een hele zomer op de baan te zijn.

Ik verwacht dus ook niet dat er nog iets aan die EU-leg gaat toegevoegd worden. Maarja, met hen weet je natuurlijk nooit. Zeer waarschijnlijk zijn ze allesbehalve naar mijn aanvoelen. Eerder en "waarschijnlijk niet".
 
  • Leuk
Waarderingen: Kereltje

ChrisV

Dagopener
21 jan 2017
513
475
Love it. Give me Biffy up against Billie on the last day and ill be very happy
The thing is; BIllie will perform from 22:00-later on the Main and Biffy Clyro will be there at max 18:00 so no ' up against' .
In Belgium/Netherlands they will not be nere any headlining postion at bigger festivals. I love them but they are a steady 'filler' for the programm, no big material here
 

Sisco1481

Campingartiest
14 jul 2024
98
97
The thing is; BIllie will perform from 22:00-later on the Main and Biffy Clyro will be there at max 18:00 so no ' up against' .
In Belgium/Netherlands they will not be nere any headlining postion at bigger festivals. I love them but they are a steady 'filler' for the programm, no big material here
I more hoped they’d headline a smaller stage but yeah tbf, a 3rd/4th down makes more sense
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken