Rock Werchter 2025

ChrisV

Dagopener
21 jan 2017
513
475
I more hoped they’d headline a smaller stage but yeah tbf, a 3rd/4th down makes more sense
I agree a Barn-show would be good, but still 3th in line is enough ( maybe 2nd, Werchter can surprise with some 'smaller' names higher up)

Biffy Clyro-Weezer- Bloody Beetroots and the Barn will explode :D
 

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
510
743
screenshot_20240926_123354_outlook-jpg.10493


Therapy? lijkt me nu wel een inkoppertje. Zo te zien zijn de Troublegum shows in november en december in de AB al uitverkocht, dus een toetje op RW ligt voor de hand (of toch Graspop?).
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.853
9.807
screenshot_20240926_123354_outlook-jpg.10493


Therapy? lijkt me nu wel een inkoppertje. Zo te zien zijn de Troublegum shows in november en december in de AB al uitverkocht, dus een toetje op RW ligt voor de hand (of toch Graspop?).
Is toch een band die RW niet echt meer boekt? Zie dit voor op kleine festivalletjes terecht komen, niet meer op majors als RW.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.163
1.364
Heeft vroeger wel veel op T/W gestaan natuurlijk, dus zou wel een plekje kunnen krijgen op de affiche, al was het maar als zoethoudertje op de 50ste verjaardag voor de "het is wel ROCK Werchter"-types.

Ergens overdag op de main, of op een bizarre Barn-plek zoals Jane's Addiction.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.853
9.807
Is inderdaad al sinds 2005. Aan de andere kant: als Avril Lavigne, the Pretenders, Jane's Addiction en the Breeders kunnen, why not Therapy??
Ja, in dat opzicht. Vind het zelf ook wel eens leuk als er zo'n specialere tussen zit hoor (nee Avril jij niet), maar denk dat het toch eerder uitzondering is dan regel voor zulke bands. Het feit dat ze in NL op iets als Hellmond Open Air staan zegt wel genoeg.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.466
705
De Belgische festivals waar Therapy sinds 2022 gespeeld heeft: Rock Herk, Clamotte Rock, LoForLife, Road Rock, Suikerrock, Summer Night Fever.

Met alle respect, maar dit heeft toch weinig meerwaarde meer op een van de grootste majors in Europe?
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
510
743
De Belgische festivals waar Therapy sinds 2022 gespeeld heeft: Rock Herk, Clamotte Rock, LoForLife, Road Rock, Suikerrock, Summer Night Fever.

Met alle respect, maar dit heeft toch weinig meerwaarde meer op een van de grootste majors in Europe?
Klopt helemaal, geen meerwaarde dat het extra ticketverkoop oplevert. Wel meerwaarde voor RW-bezoekers die niet op Rock Herk, Clamotte Rock, etc. komen, niet een ticket voor een losse show gaan kopen, maar wel enig jeugdsentiment bij Troublegum hebben (zoals ik).
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en johanra

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.057
Ik blijf het grappig vinden dat er hier mensen luidop zitten te verkondigen dat ze naar huis gaan als Billie Eilish en 21 Pilots afsluiten of die steigeren bij het idee van een Pommelien Thijs op Werchter, maar dat er dan wel zitten te hopen op vergane glorie acts als Therapy?, Live of ZZ Top, acts die ruim15 jaar geleden al belegen waren.

Variatie moet er zijn en er is een plek voor legacy acts, maar enige relevantie mag toch echt wel een vereiste zijn voor een festival als Werchter.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.112
584
In het kader van 50 jaar Rock Werchter zou je Therapy? natuurlijk op een vroeg tijdstip in KlubC of the Barn kunnen zetten. Maar gezien de festivals te lezen waar ze afgelopen jaren zijn geweest, geef ik ze helaas niet veel kans.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.057
In het kader van 50 jaar Rock Werchter zou je Therapy? natuurlijk op een vroeg tijdstip in KlubC of the Barn kunnen zetten. Maar gezien de festivals te lezen waar ze afgelopen jaren zijn geweest, geef ik ze helaas niet veel kans.

Met die mindset in gedachten kun je dan nog beter Raymond laten openen. Als je een 50 jarige verjaardag echt wil vieren, dan ga je big or go home met bands die echt iets betekend hebben en nog steeds een status hebben zoals U2 of Simple Minds. Toch niet Therapy? dat een paar jaar geleden rond een uur of 20 nog voor Hooverphonic stond te spelen in Kuurne godbetert.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Jo &Sky en mattman

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.750
1.328
Is inderdaad al sinds 2005. Aan de andere kant: als Avril Lavigne, the Pretenders, Jane's Addiction en the Breeders kunnen, why not Therapy??
Het grote versschil is hier dat Therapy hun show niet per se minder goed is, maar wel dat ze elk jaar een keer of 5 in België staan (of zo voelt het toch).
 

1979

Campingartiest
25 jan 2023
52
73
Ik blijf het grappig vinden dat er hier mensen luidop zitten te verkondigen dat ze naar huis gaan als Billie Eilish en 21 Pilots afsluiten of die steigeren bij het idee van een Pommelien Thijs op Werchter, maar dat er dan wel zitten te hopen op vergane glorie acts als Therapy?, Live of ZZ Top, acts die ruim15 jaar geleden al belegen waren.

Variatie moet er zijn en er is een plek voor legacy acts, maar enige relevantie mag toch echt wel een vereiste zijn voor een festival als Werchter.

natuurlijk moet die variatie er zijn, en de kans is groot dat ik zelf een uur blijf kijken, maar dan voor de massa naar huis. of die dag de HL in de Barn of Klub C meepik.

Dit jaar zo Lenny geskipt en iets vroeger naar huis, hoewel die meer in mijn muzieksmaak ligt dan bvb Dua Lipa, die ik wel volledig heb gezien.

"Pick your battles" noemen ze dat.

Trouwens Pommelien deze zomer ook gezien, en die was geweldig :)
 
  • Grrr
Waarderingen: jules1994

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.366
2.709
Ik blijf het grappig vinden dat er hier mensen luidop zitten te verkondigen dat ze naar huis gaan als Billie Eilish en 21 Pilots afsluiten of die steigeren bij het idee van een Pommelien Thijs op Werchter, maar dat er dan wel zitten te hopen op vergane glorie acts als Therapy?, Live of ZZ Top, acts die ruim15 jaar geleden al belegen waren.

Variatie moet er zijn en er is een plek voor legacy acts, maar enige relevantie mag toch echt wel een vereiste zijn voor een festival als Werchter.
Naar huis niet.
Wel naar de camping. Of in geval van Pommelien kunnen we op de camping blijven zonder iets te moeten missen.

21 Pilots vorige keer wel even de kans gegeven maar dat was echt gewoon niets. Ik wil dat voor Billie ook wel doen maar ik vind die haar muziek zo saai als ik dat per toeval eens op de radio hoor passeren, dat ga ik waarschijnlijk ook niet lang volhouden.
 

ChrisV

Dagopener
21 jan 2017
513
475
Ik blijf het grappig vinden dat er hier mensen luidop zitten te verkondigen dat ze naar huis gaan als Billie Eilish en 21 Pilots afsluiten of die steigeren bij het idee van een Pommelien Thijs op Werchter, maar dat er dan wel zitten te hopen op vergane glorie acts als Therapy?, Live of ZZ Top, acts die ruim15 jaar geleden al belegen waren.

Variatie moet er zijn en er is een plek voor legacy acts, maar enige relevantie mag toch echt wel een vereiste zijn voor een festival als Werchter.
Tsjaaaa
Er zit ook een kwestie van smaakverschillen bij. Niet alleen de 'wel of niet legacy' denk ik.

Bij Pharell ben ik ook bijna weggerend. ( en vooraf net zo aangekondigd door me )
Toen was Magnus redelijk optijd klaar in de KLUBC en ben ik lekker een avond optijd naar de camping gegaan.
Andersom; ik riep ook dat ik Stromae niks vond en ik waarschijnlijk die zondagavond ook optijd naar huis zou gaan. maar nee; die verraste mij zeer! Leuk om te zien.
21Pilots in 2013 of 2014 in de KLUBC, dat was echt tof! De vorige passage op de Main was weer niks. Het kan verkeren allemaal...


(ZZTop mag wel komen trouwens , puur omdat ik ze nog nooit gezien heb haha.)


Smaakverschillen zijn zeeeeer zeeer welkom. En uiteraard houd je dan meer vast aan je ouwe getrouwe bands, (Therapy?/ Live). Ik denk dat er bijna niemand op dit forum is die niks nieuws zou willen ontdekken. én hiermee houden we het forum een beetje scherp ;)

Ook in 2034 voorzie ik discussie of we weer Pearl Jam moeten laten komen. (En nee, ook dan mogen ze nog geen dinosaurussen genoemd worden ;) )
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
929
1.101
Kan iemand mij vertellen waar al die Nine Inch Nails geruchten vandaan komen? Is er wel een die heel hoog op het verlanglijstje staat om nog eens te zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken