Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Intussen Pearl Jam op 1 in De Tijdloze, op 1 in de Tijdloze Album 500 én op 1 in De Afrekening. Afspraak in 2025 in Werchter? Zeer graag aub!
Knap gedaan van ze hoor. Ten blijft een sterke plaat natuurlijk!

Hopelijk zien we Cave (nu op 4 in die Afrekening, en dat na 2 weken) volgende week op 1 in die Afrekening. En hem volgend jaar op RW. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en redondo28

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
169
119
Intussen Pearl Jam op 1 in De Tijdloze, op 1 in de Tijdloze Album 500 én op 1 in De Afrekening. Afspraak in 2025 in Werchter? Zeer graag aub!

Ok voorlopig heerst hier nog een behoorlijke stilte voor de storm dus kan vast geen kwaad om hier mijn brandende offtopic-vraag neer te planten.

In '21 + '22 was The Chain (Fleetwood Mac) de trotse lijstaanvoerder van jullie mooie De Tijdloze 100. Hoe kan het dat de song tot 2017 ontbrak in de volledige lijst? En vanwaar de grote toename in populariteit sindsdien??

Ook in onze Top 2000 een flinke stijging in het laatste decennium (het nummer ontbrak tot 2013, daarna klom het nummer vanaf positie 1835). Maar net binnen de top 50 is de opmars vooralsnog gestopt.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.553
4.465
Ok voorlopig heerst hier nog een behoorlijke stilte voor de storm dus kan vast geen kwaad om hier mijn brandende offtopic-vraag neer te planten.

In '21 + '22 was The Chain (Fleetwood Mac) de trotse lijstaanvoerder van jullie mooie De Tijdloze 100. Hoe kan het dat de song tot 2017 ontbrak in de volledige lijst? En vanwaar de grote toename in populariteit sindsdien??

Ook in onze Top 2000 een flinke stijging in het laatste decennium (het nummer ontbrak tot 2013, daarna klom het nummer vanaf positie 1835). Maar net binnen de top 50 is de opmars vooralsnog gestopt.
Zoals tegenwoordig wel vaker het antwoord is op deze vragen: Tiktok
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
169
119
The Chain had ook een prominente plek in de tweede Guardians of the Galaxy film.

Ah, dat verklaart dan waarschijnlijk dat de track in 2017 zijn entree maakte. Dank!

De extra populariteit door Tik Tok volgde dan misschien in 2021? Al had ik dat alleen meegekregen wbt. Dreams…
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Ok voorlopig heerst hier nog een behoorlijke stilte voor de storm dus kan vast geen kwaad om hier mijn brandende offtopic-vraag neer te planten.

In '21 + '22 was The Chain (Fleetwood Mac) de trotse lijstaanvoerder van jullie mooie De Tijdloze 100. Hoe kan het dat de song tot 2017 ontbrak in de volledige lijst? En vanwaar de grote toename in populariteit sindsdien??

Ook in onze Top 2000 een flinke stijging in het laatste decennium (het nummer ontbrak tot 2013, daarna klom het nummer vanaf positie 1835). Maar net binnen de top 50 is de opmars vooralsnog gestopt.
Ha goede vraag! Dit vroeg ik mij ook al steeds af. Vooral omdat ik het zelf een weinig bijzonder nummer vind. FM heeft een stuk beter materiaal gemaakt dan dit nummer.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Klinkt een beetje als een Pinkpopje. De sticker uitverkocht op de deur plakken terwijl je nog tickets verkoopt.
Inderdaad, al denk ik dat RW zich strict aan hun maximumcapaciteit houdt hoor.

Maar toch, die last call voor vrijdagtickets dateert van Februari en uiteindelijk zijn er in april nog steeds tickets te koop voor die dag.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.403
1.911
Inderdaad, al denk ik dat RW zich strict aan hun maximumcapaciteit houdt hoor.

Maar toch, die last call voor vrijdagtickets dateert van Februari en uiteindelijk zijn er in april nog steeds tickets te koop voor die dag.
En toch was de vrijdag al 'sold out' gecommuniceerd op 12 maart.
Misschien een shift in de balans tussen dag en combi tickets, maar gezien de headliners van het weekend moet daar niet gecommuniceerd over worden.
Ik hoor soms nog van mensen dat ze een zaterdag/zondag ticket hebben kunnen verkrijgen, dus ook daar komen er af en toe enkele voor vrij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
En toch was de vrijdag al 'sold out' gecommuniceerd op 12 maart.
Ja, vooral dat is gek. Op de website staan alleen de zaterdag en zondag genoteerd als sold out. Donderdag, vrijdag en combi nog allemaal te koop.

Als die balans verschuift, dan verwacht je ook extra tickets voor de za/zon. En moeten ze er ook nog meer verkopen voor de donderdag...
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
105
80
Ja, vooral dat is gek. Op de website staan alleen de zaterdag en zondag genoteerd als sold out. Donderdag, vrijdag en combi nog allemaal te koop.

Als die balans verschuift, dan verwacht je ook extra tickets voor de za/zon. En moeten ze er ook nog meer verkopen voor de donderdag...
Of er werd gewacht om een shift te maken tot er bv. genoeg mensen op wachtlijst stonden. Als er 600 op wachtlijst staan voor beide dagen, dan ben je bv. de extra 500 dagtickets direct kwijt en moet er zelfs geen communicatie komen. Vrijdag was uitverkocht, tot er extra dagtickets kwamen (ten koste van combi) en die dag was net iets minder populair, dus nog altijd dagtickets over.

Puur hypothetisch, wellicht is het nog iets heel anders. Of wordt er hier te veel op gefocust.

Met zaterdag en zondag uitverkocht en vrijdag ermee flirtend, kan je niet klagen. Gezien campingtickets ook al grotendeels de deur uit zijn (The Hive regular helemaal) zullen combi's ook wel vlot gaan. Op bijna 100 dagen van het festival is dat niet slecht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Met zaterdag en zondag uitverkocht en vrijdag ermee flirtend, kan je niet klagen. Gezien campingtickets ook al grotendeels de deur uit zijn (The Hive regular helemaal) zullen combi's ook wel vlot gaan. Op bijna 100 dagen van het festival is dat niet slecht.
Nee, qua verkoop doen ze het zeker prima hoor. Denk dat zowel de zondag (veruit) maar ook de zaterdag in de geschiedenis van het festival nog nooit zo snel uitverkocht waren.

Ergens in april je vrijdagtickets uitverkopen is ook geen schande. De donderdag zie ik wel vrij rustig worden qua dagjesmensen, maar ook wel eens prettig.
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
105
80
Ze hebben toch in de helft van vorige week aangekondigd dat er nog extra vrijdagtickets werden vrijgegeven...
Dat haal ik ook aan inderdaad.

Denk dat het hier weinig zin heeft om er te diep op in te gaan of speculeren (al blijft er los van komst timetable weinig over tijdens dit deel van het aftellen naar het festivalseizoen). Bij PP is het iets anders.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken