Rock Werchter 2024

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
148
134
Nee, qua verkoop doen ze het zeker prima hoor. Denk dat zowel de zondag (veruit) maar ook de zaterdag in de geschiedenis van het festival nog nooit zo snel uitverkocht waren.

Ergens in april je vrijdagtickets uitverkopen is ook geen schande. De donderdag zie ik wel vrij rustig worden qua dagjesmensen, maar ook wel eens prettig.
Donderdag is altijd geweldig. Net omdát het de eerste dag is en omdat het doorgaans altijd rustiger is. Bovendien heb ik nog nooit een slechte donderdag qua line up geweten. Leve de donderdag van Rock Werchter!🥳
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.412
1.914
Stel je maar voor dat er die donderdag een headliner op Werchter formaat had gestaan. Lenny is naar mijn smaak en verwachtingen nogal een domper op een voor de rest sterke dag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Stel je maar voor dat er die donderdag een headliner op Werchter formaat had gestaan. Lenny is naar mijn smaak en verwachtingen nogal een domper op een voor de rest sterke dag.
Vind ook de sub best mager voor RW hun doen hoor (2 jaar geleden had Greta nog voor de combo QOTSA/Metallica gestaan) en ook de Barnheadliner die dag verkoop tot nu toe geeneens een AB uit...

De laag daaronder vind ik dan wel weer sterk idd. En dat kan eigenlijk gezegd worden over deze hele editie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Shuliv

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.412
1.914
Vind ook de sub best mager voor RW hun doen hoor (2 jaar geleden had Greta nog voor de combo QOTSA/Metallica gestaan) en ook de Barnheadliner die dag verkoop tot nu toe geeneens een AB uit...

De laag daaronder vind ik dan wel weer sterk idd. En dat kan eigenlijk gezegd worden over deze hele editie.
Met Greta hou ik geen rekening want daar zal PJ Harvey wel tussen komen. Jane's Addiction valt ook klein uit.
Vraag me wel af waarom zij op zondag stonden in dat gesponsord reclame bericht onlangs. Rare fout daar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Met Greta hou ik geen rekening want daar zal PJ Harvey wel tussen komen. Jane's Addiction valt ook klein uit.
Vraag me wel af waarom zij op zondag stonden in dat gesponsord reclame bericht onlangs. Rare fout daar.
Zal wel een foutje van een stagiair zijn zeker?

Ik had Jane's Addiction trouwens eerder als tweede op de main verwacht. Een band die nog geen zaaltje als de AB voltrekt moet niet eisen dat ze een pop-up Sportpaleis moeten afsluiten vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands en Nelios

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.564
2.045
En velen met mij, gok ik.

Maar serieus: normaal nemen bands tussen albums door toch enkele jaartjes pauze zodat de fans het ook niet beu geraken, niet? Heb het gevoel dat je de laatste 3 jaar echt werd doodgeslagen met Goldband.
Dit is een hype-act, die nu al een paar jaar elk groot optreden doen wat ze kunnen pakken.
Zou zomaar kunnen dat er over een paar jaar niemand meer naar luistert, maar als je kijkt naar vergelijkbare acts (DJVT, the Opposites) zijn dat ook acts die al 20 jaar meegaan zonder zich, wat mij betreft, ooit echt vernieuwd te hebben.
 
Laatst bewerkt:

Chiel

Support act
18 jul 2014
898
314
Donderdag is altijd geweldig. Net omdát het de eerste dag is en omdat het doorgaans altijd rustiger is. Bovendien heb ik nog nooit een slechte donderdag qua line up geweten. Leve de donderdag van Rock Werchter!🥳
Rock Werchter 2019 kwam toch aardig in de buurt van een beroerde line-up op de donderdag door Pink.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Dit is een hype-act, die nu al een paar jaar elk groot optreden doen wat ze kunnen pakken.
Zou zomaar kunnen dat er over een paar jaar niemand meer naar luistert, maar als je kijkt naar vergelijkbare acts (DJVT, the Opposites) zijn dat ook acts die al 20 jaar meegaan zonder zich, wat mij betreft, ooit echt vernieuwd te hebben.
Klopt. Momentum is er nu. Binnen 5 jaar is kans groot dat het allemaal voorbij is.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.412
1.914
Als we eerlijk zijn zou anno 2024 of 2025 Goldband terechter op de subspot staan dan een GVF, Khruangbin, Sum 41 of Royal Blood.
Gekke wereld.
Verder zit ik op geen 1 van de 5 te wachten. Face it, te klein voor die positie op RW, tenzij je headliner van stadionformaat is misschien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
En velen met mij, gok ik.

Maar serieus: normaal nemen bands tussen albums door toch enkele jaartjes pauze zodat de fans het ook niet beu geraken, niet? Heb het gevoel dat je de laatste 3 jaar echt werd doodgeslagen met Goldband.
Ze treden dit jaar 1x op een festival op, alleen op Lowlands.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken