Rock Werchter 2024

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
140
124
Het was inderdaad beter dan The Verve zelf in 2008.
Ik had Ashcroft 2 jaar daarvoor ook gezien op het Cactusfestival en toen haalde hij al 4 sterren. Die man creëert al een sfeer gewoon omdat hij het is, ook daar in Brugge waar (toegegeven) vaak een saai en pratend publiek voor het podium staat. Er werd toen ook plots gevochten in de crowd, totaal ongebruikelijk op dat festival, maar hij ging daar geniaal mee om en riep de heethoofden tot de orde. Ik hoopte even goed te zien in 2019. Ik had al redelijk wat gezopen en een vriend van mij maakte me er attent op dat Aschroft binnen 5 min begon, anders had ik het zelfs gemist. Maar wat ik toen een uur lang meemaakte...
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

TheSillyP

Randprogramma
3 mrt 2023
198
248
Loverman wordt hier niet zoveel vermeld, maar is een zeer mooie toevoeging hoor. Al een paar keer live gezien de afgelopen maanden en die kerel heeft met zijn stem én podiumpresence grote troeven om die Barn helemaal naar zijn hand te zetten..
Ik zet hem op de lijst, want ik ben wanhopig opzoek naar invulling op de vrijdag
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Ik had Ashcroft 2 jaar daarvoor ook gezien op het Cactusfestival en toen haalde hij al 4 sterren. Die man creëert al een sfeer gewoon omdat hij het is, ook daar in Brugge waar (toegegeven) vaak een saai en pratend publiek voor het podium staat. Er werd toen ook plots gevochten in de crowd, totaal ongebruikelijk op dat festival, maar hij ging daar geniaal mee om en riep de heethoofden tot de orde. Ik hoopte even goed te zien in 2019. Ik had al redelijk wat gezopen en een vriend van mij maakte me er attent op dat Aschroft binnen 5 min begon, anders had ik het zelfs gemist. Maar wat ik toen een uur lang meemaakte...
Ja, het verraste me toen ook erg! Eigenlijk gewoonweg de beste stem van de hele weekend, zelfs met een loepzuiver zingende Robert Smith en Guy Garvey.
 

Stoogie

Playlistbediener
2 nov 2022
40
58
Ja, het verraste me toen ook erg! Eigenlijk gewoonweg de beste stem van de hele weekend, zelfs met een loepzuiver zingende Robert Smith en Guy Garvey.
Volledig mee eens! Was destijds mijn 2e optreden ooit op RW. Drie edities later nog altijd geen beter concert gezien op de wei...
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
933
965
BLUAI denk ik dat het komt door de korte settijd voor de opener op zondag, door de lange set van de Foo's waren er in 2017 trouwens maar 6 main stage acts.
Dat zou nogal grof zijn. Dat is dan niet alleen een main stage act minder, maar ook een Slope act minder, lijkt me.
Zou wel een manier zijn om hen er goedkoop vanaf te maken, die uitverkochte zondag...
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
766
701
Brutus en Whispering Sons altijd wel leuk, maar jongens wat is die zondag zwak !
Ik concludeer: Foo Fighters is te groot geworden als festivalheadliner (uit de ogen van een festivalganger). Te veel volk die blind er een ticket voor koopt, waardoor een organisatie minder moeite moet doen om die dag op te vullen. Hopelijk zetten ze de volgende keer hen op een aparte dag.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ik concludeer: Foo Fighters is te groot geworden als festivalheadliner (uit de ogen van een festivalganger). Te veel volk die blind er een ticket voor koopt, waardoor een organisatie minder moeite moet doen om die dag op te vullen. Hopelijk zetten ze de volgende keer hen op een aparte dag.
Wow. Of je boekt gewoon (een act als) Foo Fighters, en regelt daarnaast nog een mooie reeks andere namen voor dezelfde dag, en gooit de verkoop van dagtickets wat naar achteren zodra 80% van de line-up bekend is...
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Ik concludeer: Foo Fighters is te groot geworden als festivalheadliner (uit de ogen van een festivalganger). Te veel volk die blind er een ticket voor koopt, waardoor een organisatie minder moeite moet doen om die dag op te vullen. Hopelijk zetten ze de volgende keer hen op een aparte dag.
Vind k niet. Moeten nog namen bijkomen op zondag
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Ik concludeer: Foo Fighters is te groot geworden als festivalheadliner (uit de ogen van een festivalganger). Te veel volk die blind er een ticket voor koopt, waardoor een organisatie minder moeite moet doen om die dag op te vullen. Hopelijk zetten ze de volgende keer hen op een aparte dag.
Het ene jaar gaat dat argument op, het andere niet. 2 Belgen minder, of andere stage, en het gevoel was al helemaal anders die dag.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
933
965
Het ene jaar gaat dat argument op, het andere niet. 2 Belgen minder, of andere stage, en het gevoel was al helemaal anders die dag.
Ik kijk nog het meeste uit naar de Belgen die dag !

Al gaat Bluai daar inderdaad heel erg verdrinken op die Main Stage. Ik zag ze op Pukkelpop vorig jaar in die kleine Club en zelfs daar konden ze nauwelijks de aandacht vasthouden...
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
304
233
Ik hoop dat de Clashfinder ongelijk heeft dat Sleaford Mods en The Beaches zo vroeg gaan overlappen, zo wordt het wel een héle lange dag.
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
75
43
Ik concludeer: Foo Fighters is te groot geworden als festivalheadliner (uit de ogen van een festivalganger). Te veel volk die blind er een ticket voor koopt, waardoor een organisatie minder moeite moet doen om die dag op te vullen. Hopelijk zetten ze de volgende keer hen op een aparte dag.
90% van de artiesten van die dag stond al vast voordat het uitverkocht. Er gaat echt veel meer tijd overheen dan de meeste mensen denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
90% van de artiesten van die dag stond al vast voordat het uitverkocht. Er gaat echt veel meer tijd overheen dan de meeste mensen denken.
Ja, en zodra er een act wegvalt (waar wij niks van weten) is het altijd moeilijker om te schakelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken