Rock Werchter 2024

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
787
730
Ik denk dat ze alles met een beetje gewicht nog gaan proberen zetten op donderdag/vrijdag.

In 2011 hebben ze ook eens dagen uitgebreid door de matige verkoop.
Uw mening is na een weekend toch ook veranderd? Vrijdag wast nog: van ja ze moeten ook combi's verkopen. Als werchter kan, verzetten ze sowieso alle zwaargewichten naar niet-uitverkochte dagen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
p
Uw mening is na een weekend toch ook veranderd? Vrijdag wast nog: van ja ze moeten ook combi's verkopen. Als werchter kan, verzetten ze sowieso alle zwaargewichten naar niet-uitverkochte dagen.
Ja hoor, had het met de vorige edities in het achterhoofd niet verwacht. Toen was die zondag altijd mooi gevuld. En nu toch opvallend genoeg geen Belgische vulling op donderdag. Op zondag dan weer wel genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
149
135
We zitten nu in totaal op 60 namen, nog 40 te gaan.

Nog 5 namen op Main Stage, waarvan 3 namen in de 'grote letter' (één op vrijdag, twee op zondag).
Nog maar 3 namen in the Barn. De zondag is al 100% gevuld.
Nog 10 namen in Klub C.
De meeste namen, 22, op the Slope.

Verder zijn zaterdag en zondag al voor het grootste deel ingevuld met nog 9 namen te gaan. Op zowel donderdag als vrijdag moeten nog 11 namen aangekondigd worden.
Dit zijn interessante posts, want ik en te lui om dit zelf uit te pluizen. 😆
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
162
176
We zitten nu in totaal op 60 namen, nog 40 te gaan.

Nog 5 namen op Main Stage, waarvan 3 namen in de 'grote letter' (één op vrijdag, twee op zondag).
Nog maar 3 namen in the Barn. De zondag is al 100% gevuld.
Nog 10 namen in Klub C.
De meeste namen, 22, op the Slope.

Verder zijn zaterdag en zondag al voor het grootste deel ingevuld met nog 9 namen te gaan. Op zowel donderdag als vrijdag moeten nog 11 namen aangekondigd worden.
Foo fighters lijkt groter te staan dan alle andere namen op affiche. Misschien eerder nog 1 en 1 of zelfs 2 in de brutus grootte om dat te compenseren?
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Foo fighters lijkt groter te staan dan alle andere namen op affiche. Misschien eerder nog 1 en 1 of zelfs 2 in de brutus grootte om dat te compenseren?
Daar lijkt het inderdaad op, maar wat dat zegt over de rest?
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
149
135
Zeg, met dat die zaterdag nu ook uitverkocht is, is de verhouding nog altijd 67 000 combi vs 21 000 dag? Heeft iemand daar weet van? Puur uit interesse hoor..
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
162
176
FF is op mijn beeldscherm 1 mm hoger dan de andere 3 headliners, 8 mm vs 7 mm. Mysterie!! 😂
Ofwel een visuele fout ofwel omdat ze (in mijn ogen terecht groter zijn dan de rest. Kan leiden tot wat kleinere namen als toevoeging eerder dan nog mogelijke toevoegingen die ze op hetzelfde niveau als royal blood gaan afficheren. Kan fout zijn, liefst nog 2 grote namen uiteraard
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Leuk, flink wat namen die ik nu ga ontdekken.

Te starten met J. Bernardt: al 6 jaar geen nieuwe muziek uitgebracht zie ik. Daar komt voor de zomer waarsch verandering in??

Deze vaak gehoord afgelopen jaren
 
  • Geweldig
Waarderingen: JP5

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.425
6.766
Iedereen is altijd zo lyrisch over Brutus zowel hier als ophet gmm forum, maar heeft me nog niet echt kunnen boeien bij het inluisteren. Misschien dat na ze live te zien dit wel veranderd, ga ze alvast een kans geven.

De sound lijkt me ook wel eerder in een ietwat donkere tent passen dan in de (hopelijk aanwezige) zon.
Brutus zal echt niet voor iedereen zijn, maar ik denk wel dat ze een bepaalde aantrekkingskracht op een breed publiek hebben. Als ik ze zou moeten omschrijven aan de hand van andere aangekondigde RW namen, dan zou ik zeggen dat ze de intensiteit van High Vis combineren met de dromerige klanken van Slowdive. Dus ze spreken met hun muziek zowel de van een feestje houdende mosher aan, als van de stille genieter die zich mee laat voeren op de melodie. Het lukt ze om nummers te schrijven die gemakkelijk in het gehoor liggen en daarmee gelijk in je hoofd blijven hangen en/of waarmee je live al bij het tweede couplet mee kunt neuriën, ook al hoor je het nummer voor het eerst. Maar daarnaast hebben ze ook meer dan voldoende wat meer diepgaande, intelligente passages, waarmee de snob ook aan zijn trekken komt.

Tel daarbij op dat ze live altijd een superstrakke en energieke set afleveren. En dat ze een sympathieke uitstraling hebben. En dus valt het bij veel mensen in de smaak, wat ze doen. Ik als fan ben in elk geval heel blij dat ze nu eindelijk eens die welverdiende spot op zowel Graspop als Werchter hebben gekregen. En ik hoop dat die beide sets ervoor gaan zorgen dat ze nog meer zieltjes gaan winnen.
 

weezers

Playlistbediener
22 feb 2020
12
21
Loverman wordt hier niet zoveel vermeld, maar is een zeer mooie toevoeging hoor. Al een paar keer live gezien de afgelopen maanden en die kerel heeft met zijn stem én podiumpresence grote troeven om die Barn helemaal naar zijn hand te zetten..
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Glints, die moet toch een goede manager hebben denk ik dan, waar die overal opduikt en nu al voor de derde keer op Rock Werchter ...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.709
2.372
Loverman wordt hier niet zoveel vermeld, maar is een zeer mooie toevoeging hoor. Al een paar keer live gezien de afgelopen maanden en die kerel heeft met zijn stem én podiumpresence grote troeven om die Barn helemaal naar zijn hand te zetten..
Benieuwd naar. Al blijft het jammer dat hij shht. ervoor heeft laten vallen. Blijft één van de interessantste Belgische bands van de afgelopen jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

Gebruikers die dit onderwerp bekijken