Rock Werchter 2024

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
146
165
Dus jij durft Pearl Jam missen als jammere zaak voor RW te bestempelen. 😂

Smashing Pumpkins had mooi geweest ja. Maar dat BMTH Graspop mag headlinen, die ook dringend nood hebben aan verse headliners, is toch logisch?
100 keer liever PJ op herhaling (overigens niet eens het opvolgende jaar zoals RHCP) dan Maneskin...

Ik zeg ook niet dat ik het niet begrijp (ook BMTH op Graspop is logisch), maar dan mag ik het nog wel jammer vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife en Shuliv

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Het feit dat ze Lenny zetten als headliner zegt eigenlijk alles. Een boerenjaar op het vlak van headliners is het gewoon niet.
Maar meestal gaan veel grote headliners wel ten koste van het brede programma.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Het feit dat ze Lenny zetten als headliner zegt eigenlijk alles. Een boerenjaar op het vlak van headliners is het gewoon niet.
Maar meestal gaan veel grote headliners wel ten koste van het brede programma.
Ja, dat dan weer wel. En er is natuurlijk nog ruimte voor een mooi 2024 in de breedte.

2018 had trouwens alles he. Een stacked rijtje headliners, een sterk programma in de breedte. Van boven naar onder, van links naar rechts supersterk (op misschien die vrijdagavond als heel klein inzakkertje, en dan nog). Maar goed, zo'n jaar kom je maar om de 10 jaar tegen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Het feit dat ze Lenny zetten als headliner zegt eigenlijk alles. Een boerenjaar op het vlak van headliners is het gewoon niet.
Maar meestal gaan veel grote headliners wel ten koste van het brede programma.
De 4 headliners snap ik volkomen hoor. De 4 subs (tot nu toe) zou gewoon ondermaats zijn naar mijn aanvoelen. Maar daar wil ik hen nog niet voor afstraffen want wie weet komt er nog een Tyler of Lorde of Blur of Kings Of Leon of... bij ;)

Het moet zeker voor mij ook geen Pearl Jam of The Killers zijn. Maar het mag wel wat groter/exclusiever dan Parkway Drive, Sum 41, Khruangbin en Royal Blood. Maar again, we zien nog wel wat dat word.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.156
1.599
Arcade Fire zou anno 2024 wel op stukken minder kritiek kunnen rekenen dan vorig jaar. Hell..als Rammstein voor het derde jaar op rij weer tegen de 100K volk mag trekken met dezelfde show, dan mag Win Butler nog eens Everything now staan zingen op Werchter.

Die donderdag kan een Arcade Fire in elk geval goed gebruiken.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Arcade Fire zou anno 2024 wel op stukken minder kritiek kunnen rekenen dan vorig jaar. Hell..als Rammstein voor het derde jaar op rij weer tegen de 100K volk mag trekken met dezelfde show, dan mag Win Butler nog eens Everything now staan zingen op Werchter.

Die donderdag kan een Arcade Fire in elk geval goed gebruiken.
Vraag me nota bene af of AF wel beschikbaar is in hun weekend… 3 data maar op 1 weekend totnu.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Het moet zeker voor mij ook geen Pearl Jam of The Killers zijn. Maar het mag wel wat groter/exclusiever dan Parkway Drive, Sum 41, Khruangbin en Royal Blood. Maar again, we zien nog wel wat dat word.
Even mezelf quoten na wat opzoek werk, wat die exclusiviteit betreft even gechecked hoe vaak die subs in België hebben gespeeld de laatst 5 actieve concertjaren (dus 2023, 2022, 2019, 2018 en 2017)

Parkway Drive en Royal Blood beide 7x
Sum 41 en Khruangbin beide 5x

Denk toch dat je als Werchter zijnde iets meer wil uitpakken met de op één na grootste naam? Of denk ik dat verkeerd?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Even mezelf quoten na wat opzoek werk, wat die exclusiviteit betreft even gechecked hoe vaak die subs in België hebben gespeeld de laatst 5 actieve concertjaren (dus 2023, 2022, 2019, 2018 en 2017)

Parkway Drive en Royal Blood beide 7x
Sum 41 en Khruangbin beide 5x

Denk toch dat je als Werchter zijnde iets meer wil uitpakken met de op één na grootste naam? Of denk ik dat verkeerd?
willen sowieso
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86
Haha oke, misschien even Herman bellen en is zeggen. Al een geluk hebben die allemaal data dichtbij staan in juli.
Queens of the Stone Age heeft in zijn tourschema een gat tussen HELLFEST op 30 juni en JARDIN SONORE op 11 juli dus die kunnen ingepast worden op eender welke dag van Werchter als ze willen. James Blake (Dour) , War against Drugs (Cactusfestival) en The National (LIVE IS LIVE) kiezen voor een ander Belgisch festival. Pearl Jam en/of Arcade Fire kunnen hun aankomst in Europa vervroegen. The KILLERS spelen in de O2 in Londen op de WERCHTER data behalve op dua lipa dag (6 juli) waar ze nog vrij zijn.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Queens of the Stone Age heeft in zijn tourschema een gat tussen HELLFEST op 30 juni en JARDIN SONORE op 11 juli dus die kunnen ingepast worden op eender welke dag van Werchter als ze willen. James Blake (Dour) , War against Drugs (Cactusfestival) en The National (LIVE IS LIVE) kiezen voor een ander Belgisch festival. Pearl Jam en/of Arcade Fire kunnen hun aankomst in Europa vervroegen. The KILLERS spelen in de O2 in Londen op de WERCHTER data behalve op dua lipa dag (6 juli) waar ze nog vrij zijn.
Was het maar zo makkelijk...
 
  • Geweldig
Waarderingen: jimmywe

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Queens of the Stone Age heeft in zijn tourschema een gat tussen HELLFEST op 30 juni en JARDIN SONORE op 11 juli dus die kunnen ingepast worden op eender welke dag van Werchter als ze willen. James Blake (Dour) , War against Drugs (Cactusfestival) en The National (LIVE IS LIVE) kiezen voor een ander Belgisch festival. Pearl Jam en/of Arcade Fire kunnen hun aankomst in Europa vervroegen. The KILLERS spelen in de O2 in Londen op de WERCHTER data behalve op dua lipa dag (6 juli) waar ze nog vrij zijn.
Als je the war on drugs nog 1 x war against drugs noemt ga ik je moeten rapporteren
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Het argument, pulp ( of blur) verkoopt geen tickets kan wel kloppen maar die kan je dan op zaterdag of zondag zetten, die zijn toch (bijna) uitverkocht. Als co head moet je Pulp toch kunnen strikken. En dan kan je zeggen " ja maar die kosten veel" Ja, klopt voor kwaliteit betaal je veel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken