Rock Werchter 2024

JK79

Dagopener
11 sep 2021
504
1.238
Måneskin is eigenlijk, hoe graag ik Forge en zijn Ghouls en hun campy tongue in cheeck rock ook heb, momenteel een grotere band dan Ghost. Over die hun positie als headliner valt niet te discussieren op dit moment. Ghost verdient wat mij betreft die spot ook, en zou perfect een dag kunnen afsluiten met een sterke co-head.

In het Graspop topic zouden ze vast een beroerte krijgen, maar een Rock Werchter avond die eindigt met een tandem Volbeat - Ghost zou hard werken.
Ik zou er in het Graspop topic over gaan klagen maar dan stiekem een dagkaart voor die dag Werchter kopen en dan voluit alle nummers meebrullen.;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
Bands als Ghost en Parkway Drive moeten gewoon mee hoog gepositioneerd worden (BMTH was dat in se al in 2019). Het helpt 'nieuwe' metalbands vooruit, het zorgt dat de poel vergroot en het helpt ook metalfestivals vooruit om een breder publiek aan te blijven spreken. Nieuwe fans ga je niet per se maken op GMM, maar ik denk dat de kans het grootst is als je 'gewone' muziekfans laat kennis maken met die bands op een hoge plek. Een beetje zoals ze met Stormzy dit jaar gedaan hebben.

Met goed verkopende acts als Maneskin, moet je zo'n dingen gewoon durven proberen, vind ik.
 

simonbolivar

Randprogramma
3 jul 2019
150
142
Bands als Ghost en Parkway Drive moeten gewoon mee hoog gepositioneerd worden (BMTH was dat in se al in 2019). Het helpt 'nieuwe' metalbands vooruit, het zorgt dat de poel vergroot en het helpt ook metalfestivals vooruit om een breder publiek aan te blijven spreken. Nieuwe fans ga je niet per se maken op GMM, maar ik denk dat de kans het grootst is als je 'gewone' muziekfans laat kennis maken met die bands op een hoge plek. Een beetje zoals ze met Stormzy dit jaar gedaan hebben.

Met goed verkopende acts als Maneskin, moet je zo'n dingen gewoon durven proberen, vind ik.
100% dit. Door Werchter heb ik Tool leren kennen en de muziek leren appreciëren.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
143
127
Door Ghost hier te lezen begin ik weer op hen te hopen als co-headliner.
Vorig jaar vond ik die fantastisch (en verfrissend) op GMM.
Als ze zouden komen dan wel graag een set in het donker. Die show vorig jaar had dan beter tot zijn recht gekomen.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
967
291
Eind juli Worakls Orchestra op Festival Ecaussysteme in Frankrijk,
Hebben ook nog een show goed te maken op Werchter, mss kanshebber als afsluiter klubC
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
76
44
Ik zag in dat artikel dat ice spice en 21 savage kanshebbers zijn maar dat hoop ik toch niet. Ze klinken beide compleet talentloos en ga liever voor muziekgenre waar talent wel een vereiste is.

Zeg niet dat er geen talentvolle rappers zijn maar rap van tegenwoordig is enkel autotune of gewoon praten met een grappig deuntje op de achtergrond
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: koolket en Yannick

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
370
298
Ik zag in dat artikel dat ice spice en 21 savage kanshebbers zijn maar dat hoop ik toch niet. Ze klinken beide compleet talentloos en ga liever voor muziekgenre waar talent wel een vereiste is.

Zeg niet dat er geen talentvolle rappers zijn maar rap van tegenwoordig is enkel autotune of gewoon praten met een grappig deuntje op de achtergrond
Dat was mooi geweest voor een Rolling Loud in Nederland, maar die zullen wel geboekt worden voor Les Ardentes, denk ik
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Ik zag in dat artikel dat ice spice en 21 savage kanshebbers zijn maar dat hoop ik toch niet. Ze klinken beide compleet talentloos en ga liever voor muziekgenre waar talent wel een vereiste is.

Zeg niet dat er geen talentvolle rappers zijn maar rap van tegenwoordig is enkel autotune of gewoon praten met een grappig deuntje op de achtergrond
Inderdaad geen geweldige verhalen gehoord over Ice Spice op een podium. Schijnt een aanfluiting geweest te zijn op Les Ardentes vorig jaar…
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
En 21 savage is gewoon aangekondigd voor Les Ardentes. Speelt zowel daar als op open’er op dezelfde dag als Doja cat
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Vergroot dit de kans voor IDLES op Werchter?
4 juli Beauregard, van 6 juli was al bekend dat ze op Eurockéennes staan. Dus de kans vergroot er alleszins niet op.

Wel nog mogelijk, bv op de Werchterzondag. Maar kans op Pukkelpop wordt hiermee groter.
 

willem20

Playlistbediener
15 nov 2023
12
12
Patti Smith treedt 9 en 10 juli op in Amsterdam, grote kans dat zij The Barn op een avond af kan sluiten? A la Iggy Pop vorig jaar

(Dan zorg ik ervoor dat ik dit jaar wél op tijd binnen ben nondeju)
 
  • On fire
  • Geweldig
Waarderingen: luluasas en fredje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken