Rock Werchter 2024

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.946
6.196
Bouw eerst wat credits op voor je uit de hoogte komt doen. Niet vergeten dat het eerst wat in het wilde weg rond schieten was.

De originele quote, uhu....
Vind dat wat gemakkelijk. Het is echt wel al vaker gebleken dat plannen last minute in het water kunnen vallen - ook nu met The National bijvoorbeeld. Dan blijkt bepaalde informatie al snel ridicuul ja..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.058
8.695
Wat een rare reactie weer dit. Alsof alleen oudere mensen zitten te wachten op gitaren, of ben je blind voor de tieners met een RHCP-, Muse- of Metallica-shirt? Dus alleen maar jonge popacts boeken, en dan zeker gaan huilen als ze Imagine Dragons boeken, die jij dan weer net niet leuk vindt. Wat kansloos.
En 'het begint tijd te worden', Werchter boekte 20 jaar terug al om het jaar R.E.M. of The Chemical Brothers. Niks nieuws dit.
Kunnen prima naast de Foo Fighters of Pearl Jams staan.
Ik denk dat Parelconfituur hier helemaal niet bedoelde dat jonge mensen gene oude bands lusten, dat doen er veel wel. Hij gaf alleen aan om zich meer te focussen op de RHCPs en Musen van anno 2023. Maar deze discussie hebben we hier al vaak gevoerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
361
519
In Green Day announcement, there is a June 13 free which will be announced tomorrow (probably 8-9am), Nova Rock. So they can announce Rock Werchter as well
 
  • Thinking
Waarderingen: Everyknight

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.413
3.385
Ik denk dat Parelconfituur hier helemaal niet bedoelde dat jonge mensen gene oude bands lusten, dat doen er veel wel. Hij gaf alleen aan om zich meer te focussen op de RHCPs en Musen van anno 2023. Maar deze discussie hebben we hier al vaak gevoerd.
En dan massaal hier komen zeuren als Imagine Dragons, Maneskin, Mumford and Sons of 21 Pilots geboekt worden, die allemaal populair zijn onder jongeren.
Inderdaad, dat al vaak gezien hier.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.183
5.516
Om het even duidelijk te stellen. Green Day niet op RW. Je kan er nog heler verhalen rond maken om het toch een kans te geven.
Die lijst is duidelijk. Laatste weekend juni is hun laatste weekend in Europa, en erna, terug de vlieger op naar thuisland. Effe bekomen en dan de USA tour.
Zoals al meermaals gezegd, 6 weken tour is lang voor zo'n band. Waarom niet België? Ook heel duidelijk toch, wij hebben geen type venue dat zij ambiëren.

Verder, RW komt meeeeeeeer dan in orde. Soms niet blindstaren op een aantal zaken. Meer kan of mag ik niet zeggen.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.122
944
Om het even duidelijk te stellen. Green Day niet op RW. Je kan er nog heler verhalen rond maken om het toch een kans te geven.
Die lijst is duidelijk. Laatste weekend juni is hun laatste weekend in Europa, en erna, terug de vlieger op naar thuisland. Effe bekomen en dan de USA tour.
Zoals al meermaals gezegd, 6 weken tour is lang voor zo'n band. Waarom niet België? Ook heel duidelijk toch, wij hebben geen type venue dat zij ambiëren.

Verder, RW komt meeeeeeeer dan in orde. Soms niet blindstaren op een aantal zaken. Meer kan of mag ik niet zeggen.
#zinin
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Vind dat wat gemakkelijk. Het is echt wel al vaker gebleken dat plannen last minute in het water kunnen vallen - ook nu met The National bijvoorbeeld. Dan blijkt bepaalde informatie al snel ridicuul ja..
Er klopt niks van behalve de reeds 'bevestigde' FF. Dan heb je 1 op 5. Met zo een rapport moest ik niet thuiskomen.
Daarenboven zou het willen betekenen dat 4 heads zijn afgevallen in laatste instantie?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.606
4.583
Om het even duidelijk te stellen. Green Day niet op RW. Je kan er nog heler verhalen rond maken om het toch een kans te geven.
Die lijst is duidelijk. Laatste weekend juni is hun laatste weekend in Europa, en erna, terug de vlieger op naar thuisland. Effe bekomen en dan de USA tour.
Zoals al meermaals gezegd, 6 weken tour is lang voor zo'n band. Waarom niet België? Ook heel duidelijk toch, wij hebben geen type venue dat zij ambiëren.

Verder, RW komt meeeeeeeer dan in orde. Soms niet blindstaren op een aantal zaken. Meer kan of mag ik niet zeggen.
ook niet de data van aankondigen ;)
 

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
78
42
Om het even duidelijk te stellen. Green Day niet op RW. Je kan er nog heler verhalen rond maken om het toch een kans te geven.
Die lijst is duidelijk. Laatste weekend juni is hun laatste weekend in Europa, en erna, terug de vlieger op naar thuisland. Effe bekomen en dan de USA tour.
Zoals al meermaals gezegd, 6 weken tour is lang voor zo'n band. Waarom niet België? Ook heel duidelijk toch, wij hebben geen type venue dat zij ambiëren.

Verder, RW komt meeeeeeeer dan in orde. Soms niet blindstaren op een aantal zaken. Meer kan of mag ik niet zeggen.
Spijtig, ik had ze graag nog eens gezien (persoonlijke smaak). Maar zoals anderen hier al zeiden: RW brengt altijd wel een interessante en gevarieerde line-up dus het komt sowieso wel weer in orde voor volgende editie.
 
  • Leuk
Waarderingen: napril69

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.058
8.695
En dan massaal hier komen zeuren als Imagine Dragons, Maneskin, Mumford and Sons of 21 Pilots geboekt worden, die allemaal populair zijn onder jongeren.
Inderdaad, dat al vaak gezien hier.
Wist dat je dat ging zeggen. ;) Ja, ook onder die jongere headliners zijn er namen waar je meer op hoopt dan andere. Je kon ook Dua Lipa, Billie Eilish, Kendrick Lamar, Rosalia, Fred Again, Tame Impala, Tyler The Creator, Lana Del Rey, Ghost of The Weeknd noemen.

Maar in alle gevallen is mee zijn met je tijd altijd wel een must voor eender welk festival.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
En dan massaal hier komen zeuren als Imagine Dragons, Maneskin, Mumford and Sons of 21 Pilots geboekt worden, die allemaal populair zijn onder jongeren.
Inderdaad, dat al vaak gezien hier.

Ja, maar wie komt er zeuren in die gevallen dan? Ik was happy met 21 Pilots, net zoals ik nu ook weer happy zou zijn met Måneskin. Ik heb niks tegen die legacy bands, begrijp me niet verkeerd. Als volgend jaar de Foo's er staan, dan sta ik er ook. Mocht blijken dat Green Day alsnog komt...fine by me. Hey ho op Basket Case.

Je hebt echter een hardnekkig groepje dat liever voor de dertigste keer de Peppers of The Cure zou willen, en erg vocaal zijn over hoe hard ze geen Sam Smith of Dua Lipa willen zien op Rock Werchter. Nou..ik zeg nu erg vocaal dat ik dat net wel wil. Er mogen anno 2023 gewoon meer frisse nieuwe acts komen op die hoge spots, zoals Stormzy vorig jaar. Veel liever iets dat we nog niet eerder zagen in Rotselaar als een Sam Smith of een Ghost of Dua Lipa op die vierdaagse, dan nog maar eens Pearl Jam. Er zijn 4 dagen..8 grote slots. Er is genoeg ruimte voor zowel legacy als vernieuwing.
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Ja, maar wie komt er zeuren in die gevallen dan? Ik was happy met 21 Pilots, net zoals ik nu ook weer happy zou zijn met Måneskin. Ik heb niks tegen die legacy bands, begrijp me niet verkeerd. Als volgend jaar de Foo's er staan, dan sta ik er ook. Mocht blijken dat Green Day alsnog komt...fine by me. Hey ho op Basket Case.

Je hebt echter een hardnekkig groepje dat liever voor de dertigste keer de Peppers of The Cure zou willen, en erg vocaal zijn over hoe hard ze geen Sam Smith of Dua Lipa willen zien op Rock Werchter. Nou..ik zeg nu erg vocaal dat ik dat net wel wil. Er mogen anno 2023 gewoon meer frisse nieuwe acts komen op die hoge spots, zoals Stormzy vorig jaar. Veel liever iets dat we nog niet eerder zagen in Rotselaar als een Sam Smith of een Ghost of Dua Lipa op die vierdaagse, dan nog maar eens Pearl Jam. Er zijn 4 dagen..8 grote slots. Er is genoeg ruimte voor zowel legacy als vernieuwing.
Why not both?
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
109
86
Om het even duidelijk te stellen. Green Day niet op RW. Je kan er nog heler verhalen rond maken om het toch een kans te geven.
Die lijst is duidelijk. Laatste weekend juni is hun laatste weekend in Europa, en erna, terug de vlieger op naar thuisland. Effe bekomen en dan de USA tour.
Zoals al meermaals gezegd, 6 weken tour is lang voor zo'n band. Waarom niet België? Ook heel duidelijk toch, wij hebben geen type venue dat zij ambiëren.

Verder, RW komt meeeeeeeer dan in orde. Soms niet blindstaren op een aantal zaken. Meer kan of mag ik niet zeggen.
Op zich wel vreemd dat ze in Parijs Accor Arena als venue doen dan. Zaal is net iets kleiner dan Sportpaleis. Maar daar heb je natuurlijk wel het Parijs-gegeven die meer aanspreekt.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.413
3.385
Wist dat je dat ging zeggen. ;) Ja, ook onder die jongere headliners zijn er namen waar je meer op hoopt dan andere. Je kon ook Dua Lipa, Billie Eilish, Kendrick Lamar, Rosalia, Fred Again, Tame Impala, Tyler The Creator, Lana Del Rey, Ghost of The Weeknd noemen.

Maar in alle gevallen is mee zijn met je tijd altijd wel een must voor eender welk festival.
Ja inderdaad, ga daar 3 edities mee achter elkaar vullen zonder in herhaling te vallen. Buiten het feit dat je er nauwelijks een dag mee gaat uitverkopen, 88.000 man hè.

Ja, maar wie komt er zeuren in die gevallen dan? Ik was happy met 21 Pilots, net zoals ik nu ook weer happy zou zijn met Måneskin. Ik heb niks tegen die legacy bands, begrijp me niet verkeerd. Als volgend jaar de Foo's er staan, dan sta ik er ook. Mocht blijken dat Green Day alsnog komt...fine by me. Hey ho op Basket Case.

Je hebt echter een hardnekkig groepje dat liever voor de dertigste keer de Peppers of The Cure zou willen, en erg vocaal zijn over hoe hard ze geen Sam Smith of Dua Lipa willen zien op Rock Werchter. Nou..ik zeg nu erg vocaal dat ik dat net wel wil. Er mogen anno 2023 gewoon meer frisse nieuwe acts komen op die hoge spots, zoals Stormzy vorig jaar. Veel liever iets dat we nog niet eerder zagen in Rotselaar als een Sam Smith of een Ghost of Dua Lipa op die vierdaagse, dan nog maar eens Pearl Jam. Er zijn 4 dagen..8 grote slots. Er is genoeg ruimte voor zowel legacy als vernieuwing.
Dus de conclusie is dan dat je eigenlijk gewoon hoopt op de acts die je zelf leuk vindt... net als ik en iedereen? Lijkt me al een betere insteek dan "het begint tijd te worden" en "is een must" om over te komen als een, pun intended, 'sarcastic mister know-it-all'.

Tijd voor namen...
 
  • Leuk
  • Thinking
Waarderingen: bicky en pigital

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.183
5.516
Op zich wel vreemd dat ze in Parijs Accor Arena als venue doen dan. Zaal is net iets kleiner dan Sportpaleis. Maar daar heb je natuurlijk wel het Parijs-gegeven die meer aanspreekt.
Ja idd, dacht dat ze die zaal van 40000 man zouden spelen daar. Dus mijn theorie klopt niet.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.741
1.899
Om het even duidelijk te stellen. Green Day niet op RW. Je kan er nog heler verhalen rond maken om het toch een kans te geven.
Die lijst is duidelijk. Laatste weekend juni is hun laatste weekend in Europa, en erna, terug de vlieger op naar thuisland. Effe bekomen en dan de USA tour.
Zoals al meermaals gezegd, 6 weken tour is lang voor zo'n band. Waarom niet België? Ook heel duidelijk toch, wij hebben geen type venue dat zij ambiëren.

Verder, RW komt meeeeeeeer dan in orde. Soms niet blindstaren op een aantal zaken. Meer kan of mag ik niet zeggen.
Deze reactie wordt zeer gewaardeerd!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken