Rock Werchter 2024

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Er klopt niks van behalve de reeds 'bevestigde' FF. Dan heb je 1 op 5. Met zo een rapport moest ik niet thuiskomen.
Daarenboven zou het willen betekenen dat 4 heads zijn afgevallen in laatste instantie?
Geef ik je in ongelijk in hoor. :p Maar ik kan me best inbeelden dat op een bepaald moment de piste Rammstein werd onderzocht en dat Blink en The National effectief waren gezocht maar last minute zijn afgeketst.. Idk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nielso

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.297
1.986
Ja inderdaad, ga daar 3 edities mee achter elkaar vullen zonder in herhaling te vallen. Buiten het feit dat je er nauwelijks een dag mee gaat uitverkopen, 88.000 man hè.


Dus de conclusie is dan dat je eigenlijk gewoon hoopt op de acts die je zelf leuk vindt... net als ik en iedereen? Lijkt me al een betere insteek dan "het begint tijd te worden" en "is een must" om over te komen als een, pun intended, 'sarcastic mister know-it-all'.

Tijd voor namen...

Goh nee, het is toch blijkbaar jij die je op je teentjes getrapt voelde. Ik zelf heb een best brede smaak en vermaak me best bij die oude acts, maar ik blijf er keihard bij dat het veel spannender is om nieuwe acts op die hoge spots te zetten in plaats van bands die al ruim twintig jaar mee gaan en al vaak de revue gepasseerd zijn. Dat is toch geen rocket science lijkt me?
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital en Timmetje

ouweknar

Campingartiest
19 okt 2018
60
38
Om het even duidelijk te stellen. Green Day niet op RW. Je kan er nog heler verhalen rond maken om het toch een kans te geven.
Die lijst is duidelijk. Laatste weekend juni is hun laatste weekend in Europa, en erna, terug de vlieger op naar thuisland. Effe bekomen en dan de USA tour.
Zoals al meermaals gezegd, 6 weken tour is lang voor zo'n band. Waarom niet België? Ook heel duidelijk toch, wij hebben geen type venue dat zij ambiëren.
Nochtans, in de mail die ik gehad heb staat : 'Oh! We're also headlining a buuunch of festivals in Europe this summer too'.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.613
2.180
Geef ik je in ongelijk in hoor. :p Maar ik kan me best inbeelden dat op een bepaald moment de piste Rammstein werd onderzocht en dat Blink en The National effectief waren gezocht maar last minute zijn afgeketst.. Idk.
Als dat de originele plannen zijn is het misschien niet slecht dat alles afketst.
Behalve The National dan :mad:
 

bazac450

Playlistbediener
18 okt 2023
17
15
the way i read that is that there is more festival dates to be added, because why would that extra bit of information be there?
 

Bert

Support act
14 nov 2014
935
915
Om het even duidelijk te stellen. Green Day niet op RW. Je kan er nog heler verhalen rond maken om het toch een kans te geven.
Die lijst is duidelijk. Laatste weekend juni is hun laatste weekend in Europa, en erna, terug de vlieger op naar thuisland. Effe bekomen en dan de USA tour.
Zoals al meermaals gezegd, 6 weken tour is lang voor zo'n band. Waarom niet België? Ook heel duidelijk toch, wij hebben geen type venue dat zij ambiëren.

Verder, RW komt meeeeeeeer dan in orde. Soms niet blindstaren op een aantal zaken. Meer kan of mag ik niet zeggen.
Misschien ook leuk voor jou om mee te doen met de voorspel wedstrijd :p
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.355
5.966
has anyone stayed at Rock Village camping? how does it compare to the hive resort?
Dat is van een private ondernemer. Heeft altijd wel wat succes. Veel extraatjes. Maar ik snap de meerwaarde van een jacuzzi niet bij iets als rock werchter.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
En ik zou Pearl Jam, voor de tweede keer op drie edities, echt een zwaktebod en gebrek aan verbeelding en durf vinden. Als major anno 2023 moet je echt lak hebben aan die klagende dinosaurussen die steeds zitten te zeuren als er geem vijftigplussers met gitaren op die hoogste spot staan. Het begint tijd te worden om de Dua's, Olivia's, Sam's en Billie's van deze wereld eens op die headline spot van Werchter te durven zetten en niet weer met dezelfde oude helden op te komen draven.
Nieuwe headliners, ja zeker. Complete genre switch, neen.

Billie heeft nog wel de edge om te headlinen voor mij. Niet zo plat commercieel.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.793
1.004
Brihang gezien dinsdag in de AB.
Kan zo integraal naar de festivals. Moeten ze wel in the Barn zetten, want daglicht zou hier niet goed bij zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

ouweknar

Campingartiest
19 okt 2018
60
38
Dat is van een private ondernemer. Heeft altijd wel wat succes. Veel extraatjes. Maar ik snap de meerwaarde van een jacuzzi niet bij iets als rock werchter.
Werchter is altijd te laat met zulke nieuwe dingen.
Ik ben benieuwd of ze ook zoals andere festivals (Lokerse, Graspop...) ook een vip tribune op het terrein gaan zetten. Vorig jaar was er al een grote viptent achteraan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.740
1.302
Het houdt het speculeren wel tof, zo 90% van de kanshebbers van anderhalve maand geleden afgeketst (Green Day, Rammstein, Olivia Rodrigo, The National, Blink 182, Smashing Pumpkins, Bruce Springsteen,...)

Ik sta ook niet te popelen voor Dua Lipa + Foo Fighters + Ed Sheeran + Pearl Jam. Maar qua grootte en populariteit zou dat wel een enorm sterk rijtje zijn, 4 namen die de weide op zichzelf bijna krijgen uitverkocht, ongeacht undercard.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Nielso

Playlistbediener
11 mei 2022
31
24
Toch raar dat green day nergens in België wordt neergezet. Verkopen binnen het uur het sportpaleis uit met hun hella mega tour. Live is live in Antwerpen zou een ideaal plaats zijn voor het ego van Billie joe 😉
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
Zou Rock Werchter niet hebben afgedongen dat ze op een later moment pas de mensen mogen teleurstellen?
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.613
2.180
Vorig jaar zaten we hier allemaal teleurgesteld dat alwéér dezelfde namen zoals Muse en RHCP op de affiche stonden.

Nu is er een kans dat we eens wat frissere namen als Dua Lipa, Ed Sheeran, Avril Lavigne, ... krijgen en het is weer niet goed voor sommigen... 🥺
Ieder zen ding. Het blijft een vast staand feit natuurlijk. Gelukkig.
 

Nielso

Playlistbediener
11 mei 2022
31
24
slecht verkopende donderdag voor foo’s
Vrijdag voor Queens en een onbekend kaart?
Regenboog zaterdag voor Sam Smith en dua. Zondag sluit Ed op zijn glasto’s de wei af? Maneskin mag de wei een beetje opwarmen? Zoiets dan?
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
843
732
slecht verkopende donderdag voor foo’s
Vrijdag voor Queens en een onbekend kaart?
Regenboog zaterdag voor Sam Smith en dua. Zondag sluit Ed op zijn glasto’s de wei af? Maneskin mag de wei een beetje opwarmen? Zoiets dan?

Behalve dat QOTSA allicht naar Graspop gaat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken