Rock Werchter 2024

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
188
170
Elk jaar komt RW toch weer met een mooie line-up met genoeg smaken voor iedereen.
Ik maak me geen zorgen
Toch zeker undercard-gewijs zitten we altijd wel goed! Ben gewoon benieuwd als ze met een eventuele verrassing zullen afkomen als headliner
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Dat is wel een voordeel; geen Green Day is meer plekken voor verrassende acts. Of ben ik nu te hoopvol?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.617
4.594
Ook voor mij een totale verrassing dat Greenday niet komt. Maar ben wel benieuwd wie er nog niet in de geruchtenlijst staat. Een nieuwe verrassing?
David Byrne Dancing GIF
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Heb het hier enkele dagen geleden al gezegd: RW dat laat begint aan te kondigen speelt enkel in de kaart van Pearl Jam begin december.

PJ - FF - Ed Sheeran - artiest(en) die nog geen tourdata gelost hebben. Dua Lipa naar Boutique en Paul naar Classic.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en ChrisV

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.645
899
Als Green Day uit het niks aanstaande vrijdag een concert kan spelen in de Bataclan, dan kunnen ze gerust ook nog een weekje in Europa blijven in 2024 na hun Europese leg, om zo Werchter te doen.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Heb het hier enkele dagen geleden al gezegd: RW dat laat begint aan te kondigen speelt enkel in de kaart van Pearl Jam begin december.

PJ - FF - Ed Sheeran - artiest(en) die nog geen tourdata gelost hebben. Dua Lipa naar Boutique en Paul naar Classic.
Zou de 2de x zijn dat ik werchter skip... Enkel Pearl Jam vind ik nog oké.
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Heb het hier enkele dagen geleden al gezegd: RW dat laat begint aan te kondigen speelt enkel in de kaart van Pearl Jam begin december.

PJ - FF - Ed Sheeran - artiest(en) die nog geen tourdata gelost hebben. Dua Lipa naar Boutique en Paul naar Classic.
Dan volgen de rest van de namen elkaar in ieder geval snel op
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Zou de 2de x zijn dat ik werchter skip... Enkel Pearl Jam vind ik nog oké.

En ik zou Pearl Jam, voor de tweede keer op drie edities, echt een zwaktebod en gebrek aan verbeelding en durf vinden. Als major anno 2023 moet je echt lak hebben aan die klagende dinosaurussen die steeds zitten te zeuren als er geem vijftigplussers met gitaren op die hoogste spot staan. Het begint tijd te worden om de Dua's, Olivia's, Sam's en Billie's van deze wereld eens op die headline spot van Werchter te durven zetten en niet weer met dezelfde oude helden op te komen draven.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
797
734
In de nieuwsbrief van Green Day staat wel onder de poster met de EU+UK datums het volgende: "Oh! We’re also headlining a buuuunch of festivals in Europe this summer too" dus ik zou ze toch nog niet meteen afschrijven voor Werchter?

Die bunch of festivals is omdat ze net erboven in de Europese tour alleen de shows hebben aangekondigd waar nothing but thieves en the hives aan meedoen. De festivalshows staan daar niet tussen. Het zou mij zeer verbazen dat Werchter Green Day nu nog apart zou aankondigen.
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
84
46
En ik zou Pearl Jam, voor de tweede keer op drie edities, echt een zwaktebod en gebrek aan verbeelding en durf vinden. Als major anno 2023 moet je echt lak hebben aan die klagende dinosaurussen die steeds zitten te zeuren als er geem vijftigplussers met gitaren op die hoogste spot staan. Het begint tijd te worden om de Dua's, Olivia's, Sam's en Billie's van deze wereld eens op die headline spot van Werchter te durven zetten en niet weer met dezelfde oude helden op te komen draven.
Daar moet je toch een mooie combi van maken, ff, pj of gd en dan 2 van de namen die jij noemt is marketingtechnisch het meest handig. Voor ieder wat wils
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
En ik zou Pearl Jam, voor de tweede keer op drie edities, echt een zwaktebod en gebrek aan verbeelding en durf vinden. Als major anno 2023 moet je echt lak hebben aan die klagende dinosaurussen die steeds zitten te zeuren als er geem vijftigplussers met gitaren op die hoogste spot staan. Het begint tijd te worden om de Dua's, Olivia's, Sam's en Billie's van deze wereld eens op die headline spot van Werchter te durven zetten en niet weer met dezelfde oude helden op te komen draven.
Klopt, maar ik zou toch met een mix komen van beide. PJ - Ed - Dua - FF is gewoon een dik rijtje voor RW.
 

Cel

Playlistbediener
23 okt 2023
6
2
Er zijn m.i festivals genoemd bij Greenday. In mijn optiek is RW gewoon mogelijk, maar moeten ze wellicht gewoon wachten met aankondigen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
En ik zou Pearl Jam, voor de tweede keer op drie edities, echt een zwaktebod en gebrek aan verbeelding en durf vinden. Als major anno 2023 moet je echt lak hebben aan die klagende dinosaurussen die steeds zitten te zeuren als er geem vijftigplussers met gitaren op die hoogste spot staan. Het begint tijd te worden om de Dua's, Olivia's, Sam's en Billie's van deze wereld eens op die headline spot van Werchter te durven zetten en niet weer met dezelfde oude helden op te komen draven.
Wat een rare reactie weer dit. Alsof alleen oudere mensen zitten te wachten op gitaren, of ben je blind voor de tieners met een RHCP-, Muse- of Metallica-shirt? Dus alleen maar jonge popacts boeken, en dan zeker gaan huilen als ze Imagine Dragons boeken, die jij dan weer net niet leuk vindt. Wat kansloos.
En 'het begint tijd te worden', Werchter boekte 20 jaar terug al om het jaar R.E.M. of The Chemical Brothers. Niks nieuws dit.
Kunnen prima naast de Foo Fighters of Pearl Jams staan.
 

napril69

Playlistbediener
1 feb 2019
40
33
En ik zou Pearl Jam, voor de tweede keer op drie edities, echt een zwaktebod en gebrek aan verbeelding en durf vinden. Als major anno 2023 moet je echt lak hebben aan die klagende dinosaurussen die steeds zitten te zeuren als er geem vijftigplussers met gitaren op die hoogste spot staan. Het begint tijd te worden om de Dua's, Olivia's, Sam's en Billie's van deze wereld eens op die headline spot van Werchter te durven zetten en niet weer met dezelfde oude helden op te komen draven.
Een goeie mix blijft het mooist, beetje oud, beetje nieuw. En zet tegenover een "oude" headliner mainstage gewoon een "nieuwe" headliner in The Barn en vice versa.
Persoonlijk vind ik de headliner niet zo interessant, de heerlijke sfeer, leuke bands bij The Slope of in The Barn en in het gras liggen bij een goeie sub headliner, doet mij veel meer, zeker met een lekker pilsje erbij (en een bitterbal).
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en visdave34

Gebruikers die dit onderwerp bekijken