Ik heb in 2022 zowel Michael Kiwanuka (Barn) als direct daarna Royal Blood (main) gezien.
Michael Kiwanuka blies me omver. Hij speelde met veel bezieling en gaf, samen met zijn band zoveel liefde en het publiek gaf hem veel liefde terug. Hij pakte die volledige Barn in.
Ik was zo overdonderd door dat optreden (en ik heb al heel wat bands gezien) dat toen ik accuut daarna bij Royal Blood op de mainstage ging kijken (welliswaar op een afstandje) dat ik er echt met geen mogelijkheid meer in kwam. Ik kreeg ook sterk de indruk dat Royal Blood veel meer routineus en zonder bezieling speelde. Ze spelen heel strak en goed hoor, dat zeker.
Royal Blood is ook zeker een goede live act, er zullen hier en daar moshpits ontstaan, Ben Thatcher zal vast een goede drumsolo instarten en heel eerlijk, de nummers van Royal Blood zijn gewoon heel groovy. Het zit slim in elkaar maar na 20 minuten heb je het vaak wel gehoord.
Je moet het zelf weten maar Royal Blood heeft mij persoonlijk al 2 maal matig weten te overtuigen waar Michael Kiwanuka echt over me heen kwam en dat een optreden was waar ik echt even van "bij moest komen".