Hahaha. Ik heb RB als voorprogramma van Muse gezien. Vond dat oprecht best een leuke band, maar wel heel veel van hetzelfde. (Geen idee of ik nu een mening van de meesten hier zit te herkauwen). Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze naar Graspop gaan. En dat heeft er puur mee te maken dat ze, puur naar Graspop kijkend, te groot zijn voor het servet en te klein voor het tafellaken. Daarmee bedoel ik dat dergelijke bands best wel op Graspop kunnen staan, maar dan als kleinere act in de Metaldome of vroeg op de dag op één van de Mainstages. En daarvoor lijkt me Royal Blood een te grote naam. Terwijl het ook niet voor de hand ligt om een act als hen als (sub)-headliner te boeken.
Qotsa daarentegen lijkt me komend jaar wel een reële optie voor Graspop. Zijn toch net weer een tand groter en kun je dus prima verdedigen als headliner op één van de twee mainstages. Werchter past normaal gezien beter hoor, maar aangezien ze daar in 2023 al stonden, zie ik het wel gebeuren dat LN ze doorschuift naar Graspop voor 2024. Zeker omdat het aanbod aan headliners voor komende editie niet talrijk lijkt te zijn.