Rock Werchter 2024

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.412
6.120
Ik weet niet hoe het staat met verkoop sportpaleis. Eventueel zaterdag headliner live is live maar nog even wachten op aankondiging.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.325
Van hellfest hebben we met royal blood en all them witches wel 2 zekerheden.

Qotsa, the interrupters, nova twins zie ik niet op retour komen. Mogelijks Graspop.

Dropkick Murphys , the offspring en bad omens zal onderling uit te vechten zijn
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Ook op de poster het obligate Royal Blood. Maar vooral Brutus mag er eindelijk eens staan.
Brutus! Heb het gevoel dat die wereldwijd al op de helft van de grote festivals stonden maar nog niet op RW. Zeer graag!

Royal Blood niet eens gezien toen ik de poster zag. Die staan zodanig veel op alle lineups dat die niet eens meer opvallen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.589
4.689
Brutus kan nu wel een serieus mooie spot claimen vind ik. Halfweg de dag in de Barn?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
Nou, lieve Werchter-vrienden. Als jullie het niet heel erg vinden, zie ik liever dat Brutus eindelijk eens z'n debuut op Graspop gaat maken. Mogen jullie ze in 2025 claimen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Nou, lieve Werchter-vrienden. Als jullie het niet heel erg vinden, zie ik liever dat Brutus eindelijk eens z'n debuut op Graspop gaat maken. Mogen jullie ze in 2025 claimen!
Mag Royal Blood niet eens bij jullie komen spelen? Schijnt een leuke band te zijn!

En even serieus: zou dat geen mogelijkheid zijn? RW zou een beetje overkill zijn, die band op Graspop zetten zou voor beide partijen toch eens verfrissend zijn. (Ik besef dat ik hier weer bands die ik niet wil zien elders wil zetten, maar het zou toch echt eens kunnen?)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
Mag Royal Blood niet eens bij jullie komen spelen? Schijnt een leuke band te zijn!

En even serieus: zou dat geen mogelijkheid zijn? RW zou een beetje overkill zijn, die band op Graspop zetten zou voor beide partijen toch eens verfrissend zijn. (Ik besef dat ik hier weer bands die ik niet wil zien elders wil zetten, maar het zou toch echt eens kunnen?)
Hahaha. Ik heb RB als voorprogramma van Muse gezien. Vond dat oprecht best een leuke band, maar wel heel veel van hetzelfde. (Geen idee of ik nu een mening van de meesten hier zit te herkauwen). Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze naar Graspop gaan. En dat heeft er puur mee te maken dat ze, puur naar Graspop kijkend, te groot zijn voor het servet en te klein voor het tafellaken. Daarmee bedoel ik dat dergelijke bands best wel op Graspop kunnen staan, maar dan als kleinere act in de Metaldome of vroeg op de dag op één van de Mainstages. En daarvoor lijkt me Royal Blood een te grote naam. Terwijl het ook niet voor de hand ligt om een act als hen als (sub)-headliner te boeken.

Qotsa daarentegen lijkt me komend jaar wel een reële optie voor Graspop. Zijn toch net weer een tand groter en kun je dus prima verdedigen als headliner op één van de twee mainstages. Werchter past normaal gezien beter hoor, maar aangezien ze daar in 2023 al stonden, zie ik het wel gebeuren dat LN ze doorschuift naar Graspop voor 2024. Zeker omdat het aanbod aan headliners voor komende editie niet talrijk lijkt te zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Hahaha. Ik heb RB als voorprogramma van Muse gezien. Vond dat oprecht best een leuke band, maar wel heel veel van hetzelfde. (Geen idee of ik nu een mening van de meesten hier zit te herkauwen). Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze naar Graspop gaan. En dat heeft er puur mee te maken dat ze, puur naar Graspop kijkend, te groot zijn voor het servet en te klein voor het tafellaken. Daarmee bedoel ik dat dergelijke bands best wel op Graspop kunnen staan, maar dan als kleinere act in de Metaldome of vroeg op de dag op één van de Mainstages. En daarvoor lijkt me Royal Blood een te grote naam. Terwijl het ook niet voor de hand ligt om een act als hen als (sub)-headliner te boeken.

Qotsa daarentegen lijkt me komend jaar wel een reële optie voor Graspop. Zijn toch net weer een tand groter en kun je dus prima verdedigen als headliner op één van de twee mainstages. Werchter past normaal gezien beter hoor, maar aangezien ze daar in 2023 al stonden, zie ik het wel gebeuren dat LN ze doorschuift naar Graspop voor 2024. Zeker omdat het aanbod aan headliners voor komende editie niet talrijk lijkt te zijn.
Ja, ik volg volledig de gedachtegang achter QOTSA hoor. Dat zou op Graspop ook echt een -terechte- volbloed - headliner zijn. Maar net om die reden zie ik Royal Blood voor een keertje elders staan, als sub op de 'kleinste' main van Graspop ofzo. Maar daar komt een beetje hoop bij. ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
Ja, ik volg volledig de gedachtegang achter QOTSA hoor. Dat zou op Graspop ook echt een -terechte- volbloed - headliner zijn. Maar net om die reden zie ik Royal Blood voor een keertje elders staan, als sub op de 'kleinste' main van Graspop ofzo. Maar daar komt een beetje hoop bij. ;-)
Goed: wij pakken Royal Blood voor '24 als we Brutus gelijk mee mogen nemen. Deal? ;)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
De Queens zijn anno 2023 een stevigere rockband dan Aerosmith of Guns'n Roses.

Ik stel een ruil voor dus. Dessel krijgt Homme en Werchter Forge. Ghost mag die main van Werchter wel eens inpalmen.
Perfecte deal! Wij hadden Ghost dit jaar al en jullie Qotsa. Keertje ruilen in '24 lijkt me een uitstekende zaak voor alle partijen. En dan bij de doorkomsten nadien doen beide 'huisbands' hun gebruikelijke festival weer aan.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.302
2.034
Manéskin - Ed Sheeran
Ghost - Foo Fighters
Angéle - Dua Lipa
Sam Smith - Depeche Mode

...shut up and take my money.😅 ( Veel te hoog gegrepen.)

En straks krijgen we misschien nog een dark horse als My Chemical Romance dat niemand verwacht die de wei komt opgegallopeerd.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Mag Royal Blood niet eens bij jullie komen spelen? Schijnt een leuke band te zijn!

En even serieus: zou dat geen mogelijkheid zijn? RW zou een beetje overkill zijn, die band op Graspop zetten zou voor beide partijen toch eens verfrissend zijn. (Ik besef dat ik hier weer bands die ik niet wil zien elders wil zetten, maar het zou toch echt eens kunnen?)
Nee!
 
  • Wow
  • Haha
Waarderingen: mattman en Jamel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Manéskin - Ed Sheeran
Ghost - Foo Fighters
Angéle - Dua Lipa
Sam Smith - Depeche Mode

...shut up and take my money.😅 ( Veel te hoog gegrepen.)
Zalig. Duurste rijtje headliners ooit voor RW wel? Die donderdag blijf ik nog even in Leuven (of Barnegem) hangen, de rest wel genieten. :)

Mooie, vette lineup.
 
Laatst bewerkt:

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.317
Manéskin - Ed Sheeran
Ghost - Foo Fighters
Angéle - Dua Lipa
Sam Smith - Depeche Mode

...shut up and take my money.😅 ( Veel te hoog gegrepen.)

En straks krijgen we misschien nog een dark horse als My Chemical Romance dat niemand verwacht die de wei komt opgegallopeerd.
Zou een mooie affiche zijn hoor!

Depeche Mode zou wel een mooie verrassing zeg. Net zoals Paul McCartney, twee namen die ik fenomenaal zou vinden, maar waar ik niet echt op durf te hopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken