Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.778
3.732
Dit ging over Interpol in het Live is Live topic.

Interpol lijkt me ook zo een band die lang hoge posities vroeg. Behalve de laatste jaren, zie Pinkpop vorig jaar.
Knal die er maar bij op de zaterdag, kleine kans maar goed. Interpol, Paolo, Fredje en Sigur op 1 dag in de tenten. Let's goooo
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Alleen al de bereikbaarheid (vanuit regio Antwerpen) zorgt ervoor om geen tickets aan te kopen. En al zeker niet voor concerten op een weekdag.
Dat heb ik dus met Antwerpen op weekdagen vanuit regio Brussel. Dit speelt bij iedereen ook mee natuurlijk.

In tegenstelling tot in Sportpaleis nog geen slecht geluid gehad in Vorst Nationaal. Daar al naar The National (Boxer integraal als verrassing toen idd!), alt-J, Neil Young, Eddie Vedder, Kasabian, Oasis, Tame Impala, Pixies, Bob Dylan ... gaan kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket en musicislife

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.555
4.469
Vorst Nationaal moet je wel geluk hebben met je plaats hoor. Gelukkig zijn de optredens vaak General Admission waardoor ik er ook geen last van heb gehad. Bij Lorna Shore waren de eerste 2 nummers qua geluid verschrikkelijk en toen ergens anders gaan zitten en was heel de rest van de avond perfect
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
In het Sportpaleis kan je het geluid echt wel goed krijgen. Tool heeft dat vorig jaar ook nog geflikt. Het kost wat moeite, maar het kan.

Wat op zich al redelijk straf is, aangezien het gebouw in de jaren 30 gebouwd is om sportevents (baanwielrennen etc) te organiseren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.999
8.650
In het Sportpaleis kan je het geluid echt wel goed krijgen. Tool heeft dat vorig jaar ook nog geflikt. Het kost wat moeite, maar het kan.

Wat op zich al redelijk straf is, aangezien het gebouw in de jaren 30 gebouwd is om sportevents (baanwielrennen etc) te organiseren.
Ook Nick Cave en Radiohead waren loepzuiver toen. En Bon Iver dus blijkbaar ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
In BE hebben we toch heel veel zalige kleinere zalen (Botanique, De Roma, Trix, OLT Rivierenhof, Vooruit,...). Een categorie groter valt de gezelligheid wel weg.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Koninklijk Circus ook niet vergeten, zeker het benedenstuk, al veel magische concerten gezien.
Maar een goede zaal van 4 a 5000 man hebben wij niet echt. Al is een kleiner gemaakt Vorst meestal wel een pak gezelliger en ook beter van geluid.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en randyrw

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Koninklijk Circus ook niet vergeten, zeker het benedenstuk, al veel magische concerten gezien.
Maar een goede zaal van 4 a 5000 man hebben wij niet echt. Al is een kleiner gemaakt Vorst meestal wel een pak gezelliger en ook beter van geluid.
inderdaad ook een leuke zaal!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Waarom precies? Moest Werchter nog echt in hen geïnteresseerd zihn, hadden ze die toch wel al eens in tussentijd geboekt?

Goed, wel een mooi namiddagbandje voor Barn / Klubc hoor.
Wel een klassieker, elk jaar staan bands gemiddeld hoger dan hier wordt ingeschat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.999
8.650
Lizzo, Interpol, Ben Howard, Wet Leg, Rina Sawayama, Loyle Carner, Spoon, Little Simz en dEUS kom maar door.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.343
5.887
Koninklijk Circus ook niet vergeten, zeker het benedenstuk, al veel magische concerten gezien.
Maar een goede zaal van 4 a 5000 man hebben wij niet echt. Al is een kleiner gemaakt Vorst meestal wel een pak gezelliger en ook beter van geluid.
Zo'n formaat zaal kan ik mij in Nederland ook niet zo snel voor de geest halen. Het gaat van 3000 (Gashouder en 013) naar 6000 (AFAS Live) zonder heel veel daar tussenin geloof ik. Toch apart.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Zo'n formaat zaal kan ik mij in Nederland ook niet zo snel voor de geest halen. Het gaat van 3000 (Gashouder en 013) naar 6000 (AFAS Live) zonder heel veel daar tussenin geloof ik. Toch apart.
Maar een zaal formaat AFAS missen wij echt wel vind ik. Je komt al snel terecht in Vorst of Lotto met gesloten balkon.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken