Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Weekend wordt voor mij gewoon heel lastig ivm werk. Zou anders zoiets hebben met willen zien op dit moment.
DO; Stromae, Sam Fender en Aurora
VR; Editors, Black Keys, Tamino en Wardruna
ZA; die ik al noemde
ZO; AM, QOTSA, Gabriels

Wel aardig verdeeld
Bij mij dit ongeveer.

DO: Stromae, Aurora
VR: Slowthai
ZA: Fred Again.., Sigur Ros
ZO: QOTSA, Rosalia, Gabriels, CATQ, Amenra

Heb ooit in Vorst een pracht concert gezien van Leonard Cohen en het geluid was perfect. The Libertines daar was het geluid verschikkelijk!
Veel hangt echt af van tijd nemen voor soundcheck, hoe hard de band er zelf mee bezig is en de geluidstechniekers.
Tool is er voor gekend er maniakaal mee bezig te zijn, Radiohead ook. En heb die beide kwa geluid een nagenoeg perfecte show weten geven in Vorst.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Lees al een tijdje mee in dit forum.

Erg benieuwd naar de verdere line-up van Werchter dit jaar.. RW blijft toch echt een van mijn favoriete festivals, en hoe de line-up ook vorm krijgt, mij staat vooral bij dat bij de uiteindelijke timetable toch wat clashes/dilemma's zijn..

Dat RHCP of Muse nog eens terugkomen maakt het misschien gemakkelijker om voor een alternatief in de Barn te kiezen. Vorig jaar voor RHCP gekozen, terwijl ik Meute ook graag had willen zien.

Dat is geen hele gekke gedachte toch? Verder wel volledig geschift natuurlijk :LOL:

Geen idee of die goed klinkt maar helaas vindt 9 van de 10 stadion concerten nog steeds in de JC ArenA plaats voor zover ik weet. Met name Metallica, nu al twee tours overgeslagen omdat ik het vertik dat geld neer te tellen voor slecht geluid en het met reizen naar het buitenland wel weer een heel duur grapje wordt...
Ik sla Metallica in de ArenA ook over. Zonde...

Opent de tour aankondiging van The National deuren voor rock werchter? (geen belgische datum + een gat van tussen 5 juni en 5 augustus)

Opent de tour aankondiging van The National deuren voor rock werchter? (geen belgische datum + een gat van tussen 5 juni en 5 augustus)
Viel mij ook op. Ook al doet Skorpio hun boekingen… lijkt me dat er nog iets Belgisch in juni/juli komt, en dan later die zaalshow.

Heeft België ook fijne concertzalen van (middel)groot statuur? Ben 1x in Lotto Arena/Sportpaleis geweest, allereerst rampzalig qua parkeren, de ticketcontrole/wachtrij is onder een viaduct, ook verre van sfeervol (zeg maar gerust sfeerloos, aftands), de infrastructuur en horeca rondom die zalen is daarnaast ook nog eens om te janken. Dan hebben we in Nederland met de driehoek AFAS-Ziggo-Tivoli toch een erg fijn aanbod aan (grote) zalen. Duitsland heeft het trouwens ook heel goed geregeld vaak.
Sportpaleis / Lotto Arena zijn wel prima. Alleen gewoon niét met de auto doen, parkeren is een mess ondanks dat je wel snel op de snelweg zit. Ook OV is vaak rennen voor de pre-metro als concerten uitlopen of het stroopt op.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Heeft België ook fijne concertzalen van (middel)groot statuur? Ben 1x in Lotto Arena/Sportpaleis geweest, allereerst rampzalig qua parkeren, de ticketcontrole/wachtrij is onder een viaduct, ook verre van sfeervol (zeg maar gerust sfeerloos, aftands), de infrastructuur en horeca rondom die zalen is daarnaast ook nog eens om te janken. Dan hebben we in Nederland met de driehoek AFAS-Ziggo-Tivoli toch een erg fijn aanbod aan (grote) zalen. Duitsland heeft het trouwens ook heel goed geregeld vaak.

Ik ben zelf van België en al dikwijls naar het Sportpaleis en de Lotto Arena geweest.
Ik ben volledig akkoord met wat je schrijft. Die driehoek in Amsterdam is gewoon veel aangenamer en mag gezien worden.
Ik stel mij dikwijls de vraag wat de artiesten en de entourage denken wanneer ze de verloederde cafés en het frietkot op het voetpad zien, wanneer ze aan het Sportpaleis aankomen.
Dan is de infrastructuur rond de Ziggo toch wel een stuk netter en professioneler!

Ik ben zelf van België en al dikwijls naar het Sportpaleis en de Lotto Arena geweest.
Ik ben volledig akkoord met wat je schrijft. Die driehoek in Amsterdam is gewoon veel aangenamer en mag gezien worden.
Ik stel mij dikwijls de vraag wat de artiesten en de entourage denken wanneer ze de verloederde cafés en het frietkot op het voetpad zien, wanneer ze aan het Sportpaleis aankomen.
Dan is de infrastructuur rond de Ziggo toch wel een stuk netter en professioneler!
Goh ja, ze doen wel meer steden en venues waar het er rond niet echt uitziet. Denk dat die er niet van wakker liggen. Hotel is toch vaak in Brussel dacht ik, en dan is het met geblindeerd vervoer naar de zaal.
In België vervalt dit vaak in het niks omdat alles van productie tip top is.

Viel mij ook op. Ook al doet Skorpio hun boekingen… lijkt me dat er nog iets Belgisch in juni/juli komt, en dan later die zaalshow.

Ik ga hier echt op hopen. Mijn plusdochter is zwaar fan van The National en gaat heel emotioneel reageren mochten ze op Werchter staan. Die stond tijdens live is live vooraan en zat echt erg vaak met de tranen in de ogen te genieten...elk stukje tekst mee te lippen. Dat was effe hartbrekend mooi. Ik hou echt van de manier waarop ze opgaat in bepaalde muziek.

Laatst bewerkt:
Sportpaleis / Lotto Arena zijn wel prima. Alleen gewoon niét met de auto doen, parkeren is een mess ondanks dat je wel snel op de snelweg zit. Ook OV is vaak rennen voor de pre-metro als concerten uitlopen of het stroopt op.
Sportpaleis is toch een ramp?

Als je dat prima vindt, liggen uw eisen toch niet hoog. Twee bunkers die gewoon niet gemaakt zijn voor concerten in te geven.

• Leuk
Waarderingen: festirock en Everyknight
Zowel het Sportpaleis als de hele logistiek eromheen zijn echt belachelijk. Vergelijk het maar eens met de grootste arenas/zalen in omliggende landen (Ziggo, Lanxess Arena, Accor Arena, de O2). In het land der blinden is eenoog koning.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Zowel het Sportpaleis als de hele logistiek eromheen zijn echt belachelijk. Vergelijk het maar eens met de grootste arenas/zalen in omliggende landen (Ziggo, Lanxess Arena, Accor Arena, de O2). In het land der blinden is eenoog koning.
Nou hebben wij het wel echt getroffen, weet niet of er veel zalen beter gelegen zijn qua infrastructuur dan de Ziggo dome.

Zou wel sterk zijn als ze openen met een Fleetwood Mac eerbetoon. Of bedoel je Can't Stop?
Don't Stop is trouwens wel een nummer wat prima past in het repertoire van John Frusciante solo intermezzo's (à la Your Song).
Ik hoor het 'm zo zingen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

Users who are viewing this thread