Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
En of RHCP zal openen met Don't Stop of Around The World thx x
Ze hebben een paar dagen terug hun eerste show van het jaar gespeeld.

Voor het eerst in lang niet met die 2 gestart maar met een splinternieuwe! Ook 3 songs van het nieuwe album voor de eerste maal live gespeeld (zelfs al was het maar een korte set van 9 songs)

 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en Everyknight

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Filler fan he. Om meteen te antwoorden op @jimmywe , nee ik ga ze niet zien. Daar laat ik me niet voor de derde keer aan vangen.
Het was te proberen natuurlijk ;-). Hopelijk een mooie KluB C afsluiter dan, ik zeg zomaar iets, Loyle Carner. Als die komt zal het laatste of voorlaatste spot worden lijkt me.
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

triarc

Playlistbediener
13 dec 2017
22
21
Tivoli is niet zo heel groot, niet naast Sportpaleis of Ziggo Dome althans. Wel fijne zaal overigens hoor. Maar qua formaat kun je dan nog beter 013 noemen, ook een prima zaal. En dan zijn er ook nog Paradiso, De Melkweg, noem maar op. Veel lokale zaaltjes zijn ook echt wel hoge kwaliteit hier. We zijn over de gehele breedte best verwend als het om concertzalen gaat.

Alleen jammer van die galmbak van een Johan Cruijff arena haha, met een goed klinkende stadion erbij was het helemaal af geweest.
Zoals de Kuip bedoel je?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
ik gun het je ten zeerste!
Dan gun ik jullie The Smile in de Barn (ook al is die plek al voor Editors).
Oké euhm Phoebe Bridgers of Angel Olsen in Klub C dan?
Pup of Brutus op de Slope?
Ja, kies maar eh... ;)

Iemand deze clashfinder trouwens al gezien, hilarischer word het niet:

Iggy Pop opener op de Main
Puscifer in een tent om 13u
The Prodigy om 19u in Klub C
Nick Cave om 15u
Placebo opener op de Main
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.099
Puscifer in een tent om 13u
Dat is geen hele gekke gedachte toch? Verder wel volledig geschift natuurlijk :LOL:
Zoals de Kuip bedoel je?
Geen idee of die goed klinkt maar helaas vindt 9 van de 10 stadion concerten nog steeds in de JC ArenA plaats voor zover ik weet. Met name Metallica, nu al twee tours overgeslagen omdat ik het vertik dat geld neer te tellen voor slecht geluid en het met reizen naar het buitenland wel weer een heel duur grapje wordt...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Dat is geen hele gekke gedachte toch? Verder wel volledig geschift natuurlijk :LOL:
Sloten die op Pinkpop de 2e stage niet af? (waar ook namen als Volbeat, Twenty One Pilots, Royal Blood e.d. neergepoot worden.
Ik verwacht ze sowieso in een tent maar dat zal toch eerder 18/19u zijn niet?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Sloten die op Pinkpop de 2e stage niet af? (waar ook namen als Volbeat, Twenty One Pilots, Royal Blood e.d. neergepoot worden.
Ik verwacht ze sowieso in een tent maar dat zal toch eerder 18/19u zijn niet?
Hoger dan 18 uur of 19 uur zou me zeker niet verbazen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.099
Sloten die op Pinkpop de 2e stage niet af? (waar ook namen als Volbeat, Twenty One Pilots, Royal Blood e.d. neergepoot worden.
Ik verwacht ze sowieso in een tent maar dat zal toch eerder 18/19u zijn niet?
Ah wellicht onderschat ik ze dan. Door de boeking in 013 en de positie op de festival posters die tot nu toe bekend zijn had ik ze zelf niet direct in het rijtje met die artiesten geplaatst, eerder in de categorie van bijvoorbeeld een Steven Wilson die ook vroeg in de Barn speelde. Maar we gaan het zien. Zo lang ze in een tent staan zal het vast mooi worden, ongeacht de tijd van de dag!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Zie die er zelf liever bij komen op de vrijdag eigenlijk, dat is voor mijn smaak de minste dag.
Weekend wordt voor mij gewoon heel lastig ivm werk. Zou anders zoiets hebben met willen zien op dit moment.
DO; Stromae, Sam Fender en Aurora
VR; Editors, Black Keys, Tamino en Wardruna
ZA; die ik al noemde
ZO; AM, QOTSA, Gabriels

Wel aardig verdeeld
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.612
4.589
Ah wellicht onderschat ik ze dan. Door de boeking in 013 en de positie op de festival posters die tot nu toe bekend zijn had ik ze zelf niet direct in het rijtje met die artiesten geplaatst, eerder in de categorie van bijvoorbeeld een Steven Wilson die ook vroeg in de Barn speelde. Maar we gaan het zien. Zo lang ze in een tent staan zal het vast mooi worden, ongeacht de tijd van de dag!
Ja ik denk het ook, ze staan momenteel ook onder Jacob Collier en Gabriels, die ik nu ook niet meteen een tent zie afsluiten
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.099
Ja ik denk het ook, ze staan momenteel ook onder Jacob Collier en Gabriels, die ik nu ook niet meteen een tent zie afsluiten
Ah ja nee ik vergeet de hele tijd dat Werchter al een inkijkje in de pikorde geeft met de rangschikking per dag inderdaad. Tussen Jacob Collier en Amenra in nu, dus dan denk ik dat een middag spot in de Barn heel realistisch is inderdaad. Wellicht niet direct om 13:00 maar toch ook niet heel veel later dan dat. Hoogstens eind van de middag in Klub C, wat nu ik het zeg ook wel als een passende positie voor ze klinkt.
 

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
115
52
Vorst is gewoon een aanfluiting van een concertzaal. Een betonnen bunker waar het geluid als tegen een golfbreker steeds kapot slaat, de meest smerige toiletten van alle Belgische concertzalen en een buurt waar je auto kwijt raken steeds russische roulette is.

Stop The National maar eens in Antwerpen. Als Bon Iver en War on drugs een knappe show neer kunnen zetten daar, dan The National zeker en vast ook.
Heb ooit in Vorst een pracht concert gezien van Leonard Cohen en het geluid was perfect. The Libertines daar was het geluid verschikkelijk!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken