Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Er is plots gematigd optimisme in mijn
vriendengroep. Maar niets dat een Robbie Williams niet kapot kan maken.
Die staat toch al vol geboekt volgens z'n agenda? Of denk je echt dat die snel effe heen en weer van de UK komt?
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Eerste keer dat ik bij een aankondiging van Werchternamen een 'YES' gevoel had. Keep this going please !
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Ik ga er nog altijd niet van uit dat RW naar RW komt hoor. Ze hebben dat soort namen wel redelijk consequent weggezet in het verleden.

Ik denk toch nog altijd eerder blur of kendrick op donderdag erbij. Ookal verkopen die misschien minder dan een RW.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Kijk, wat een mooie worp. En een worp met ballen.

Die zondag zeg: revelatie Gabriels programmeren, zalig! En gewoonweg Amenra en Puscifer. Wil ik zeker zien! Allemaal niet 'de makkelijkste muziek'. Jacob Collier moet ik straks eens beluisteren.

Paolo Nutini nog nooit gezien, dus als het tijdschema het toelaat, staat die zeker op mijn lijstje. Sigur Ros mooie en magische naam natuurlijk. Btw: Vorst Nationaal was (zo goed als) uitverkocht dit najaar hoor. Xavier Rudd: nog nooit gaan zien, ik geef het eerst nog een kans op Spotify. Die Dean Lewis: Noel Gallagher als voorbeeld las ik, ik schrok van zijn aantal streams op Spotify (!), maar ... die muziek, dat valt toch echt tegen op het eerste gehoor haha.

Slowthai erbij op vrijdag, ook Wardruna en The Hu, die laatste twee, benieuwd hoe dat gaat uitpakken, toch niet de meest voor de hand liggende namen, wel goed dat dit ook geboekt wordt! The Black Keys nog niet veel gezien (en jaren geleden), dus zeker welkom!

Die donderdag blijft het grootste vraagteken natuurlijk. Met The 1975 en vooral Sam Fender al twee mooie 'subnamen' geboekt die wel heel wat volk lokken volgens mij. Ik kijk er zelf wel naar uit om Fender aan het werk te zien. Nathaniel Rateliff is vooral een overbodige boeking voor mij, maar zal wel werken zo rond 15 uur in de namiddag zeker? AURORA wel benieuwd naar, nog nooit gezien, al zal dit van het definitieve tijdschema afhangen.

Sommige van mijn vrienden hebben al een tijdje een combiticket. Ik wacht nog even af, maar het gaat zeker de goede richting uit (ook door QOTSA, Stromae en jawel hoor, Muse en Red Hot Chili Peppers, goed laatste album!).
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en Vicarious

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Wat eigenlijk toch niet zo lang is. Komaan Timmetje, nu niet doen alsof Muse niet heel, maar dan ook heel vaak wordt geboekt door RW. Ze hebben er de redenen voor, maar je kan ze al eens beu gezien zijn ook.
4 jaar is echt gewoon een respectabele tijd om tussen 2 optredens op RW te hebben imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Moet zeggen dat ik voor deze drop dacht om voor het eerst sinds ik festivals doe niet naar Werchter te gaan, omdat alleen Stromae en Fred Again.. mij echt aanspraken. Met deze worp is er echter heel wat moois en soms zelfs onverwacht mooi bijgekomen. Klein lijstje per dag van wat ik tot nu wil zien (zonder in te luisteren):

Donderdag: Stromae, Sam Fender, The 1975, Nathaniel Rateliff en Aurora
Vrijdag: The Black Keys en Wardruna (!!! nooit verwacht dat die op Werchter zouden staan)
Zaterdag: Fred Again.., Paolo Nutini en Sigur Rós (beste concert van 2022)
Zondag: The Lumineers, Puscifer en Gabriels

Wordt dus sowieso al een donderdagticketje, en de rest van de dagen zien er plots ook redelijk goed uit. Erg blij dus met deze worp, hopelijk gaan ze nu zo door!
Dan zou ik toch zeker eens naar Pip Millet luisteren!
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
856
Ik heb mijn clashfinder proberen aan te passen met de nieuwe namen.
Tbh van vele moeilijk in te schatten wat de waarde is.

Ben dus erg benieuwd naar jullie gedachten en eventuele aanpassingen ;).

Als ik het zo zie vind ik zaterdag vreemd.
Nutuni, Fred, Sigur Ros en Xavier Rudd lijken mij allemaal Barn namen...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Ik heb mijn clashfinder proberen aan te passen met de nieuwe namen.
Tbh van vele moeilijk in te schatten wat de waarde is.

Ben dus erg benieuwd naar jullie gedachten en eventuele aanpassingen ;).

Ja dat je kan echt niet inschatten. Want veel van die acts gaan uiteindelijk hoger staan dan verwacht.

Voorbeeldje voor mij is Lovejoy. Ken die niet echt. Hebben los Trix grote zaal uitverkocht.
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
190
98
hmmm vind het tot nu toe uitermate tegen vallen, het enige wat ik trek is, The Hu, The interrupters, Dean Lewis, en Xavier Rudd….sam fender ook wel oke…
Welke moet ik absoluut gaan zien? Luisteren? Heb al combi dus no way back hahaha🥴
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken