Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Aan dit affiche te zien staan Editors toch gewoon op mainstage?

Mainstage headliners:
DO Stromae - Sam Fender (???)
VR Peppers - Editors (???)
ZA Muse - Oscar & the Wolf
ZO AM - QOTSA

Barn-headliners:
DO ???
VR Tamino (???)
ZA Fred Again
ZO ???
Er missen nog 2 heads voor donderdag en vrijdag.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.166
5.498
Als je op de lineup-per-dag pagina kijkt, dan is de indeling toch altijd: rijtje main namen, rijtje Barn namen, rijtje KlubC namen, (rijtje Slope namen).
Dus niet op grootte per se.

Als je op de op de zaterdaglineup pagina kijkt, dan kan je toch afleiden dat het zoiets wordt:

Main: Muse - OATW - MGK - ...
Barn: Fred Again - Paolo Nutini - Xavier Rudd - ...
Klub C: Sigur Ros - Dean Lewis - Adekunle Gold - ...

Ook op de poster staat Sigur Ros ook laag (onder pakweg Xavier Rudd), me toch doet vermoeden dat zij de KlubC afsluiten.
Wat voor hen ook de beste spot is denk ik.
Je moet het niet zo dusdanig interpreteren...
 

Joepskes

Playlistbediener
21 nov 2012
32
16
Mooie aanvullingen, blij dat paolo op muse dag erbij is gekomen!
Waar zou the 1975 donderdag staan? Wat een gedrocht...
 

Wout_VS

Playlistbediener
7 dec 2022
9
25
Hey iedereen,

Ik lees hier heel vaak mee, heb eindelijk de tijd genomen om zelf een account aan te maken zodat ik minder als stalker overkom.

Opvallend vind ik vooral aan het pakketje vandaag dat Werchter toch ook wel kijkt naar de echt jonge festivalbezoekers met namen als Cavetown, Lovejoy en The 1975. Ook het feit dat dat soort namen op verschillende dagen wordt verdeeld is toch om de tieners een heel weekend naar Werchter te lokken, niet gewoon voor de dag dat het 'hun typische soort muziek' is.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Donderdag uitermate zwak met enkel Stromae dat ik wil zien. Gaat volgens mij ook wel nog wat kleppers nodig hebben om voldoende te verkopen.

Vrijdag al stuk interessanter met Peppers, Editors, The Black Keys(eindelijk nog eens!) en The Hu. Wardruna lijkt op het eerste zicht interessant, ga ik nog checken, The Interrupters ook nog wat luisteren.

Zaterdag enkel Muse en Sigur Ros interessant, hopelijk speelt die laatste samen met den Oscar ofzo.

Zondag is met QOTSA, Puscifer en Amenra de voorlopig mooiste dag. Jacob Collier ga ik nog wat verder ontdekken en hopelijk staat er nog een knaller tegenover Arctic Monkeys.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Vicarious

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Zwakke editie voorlopig, nog geen kaart gekocht en ook nog niet de behoefte om een te kopen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.769
3.714
Bekijk bijlage 3482
Deze affiche is vrij duidelijk voor de positie van Sigur Ros op die zaterdag.
Donderdag zou ik sowieso Aurora, Sam Fender en Stromae gaan zien.
Vrijdag: The Black Keys, Tamino, Editors
Zaterdag: Sigur Ros, Paolo Nutini, Fred Again
Zondag: QOTSA, Arctic Monkeys

Gabriels ken ik nog niet zo goed, maar met de reacties hier zou ik me daar eens in gaan verdiepen.

The Black Keys op de main zou lang niet zo goed werken op de main als in de Barn denk ik.
Aurora, Sigur Ros, Paolo Nutini en Fred gaan wel dingen worden in die tenten hoor denk ik poooaahhh
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Zouden die niet op de main staan? Paar jaar terug nog headliner op sziget volgens mij.. hoop het niet
Vorige keer in de namiddag op de main, BMTH, The Cure en Tool kwamen er nog achter.
Lijken me niet veel populariteit meer gepakt te hebben sindsdien. Dus een stapje hoger max? Of wat later in de Barn als voorlaatste?
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.677
2.317
Moet zeggen dat ik voor deze drop dacht om voor het eerst sinds ik festivals doe niet naar Werchter te gaan, omdat alleen Stromae en Fred Again.. mij echt aanspraken. Met deze worp is er echter heel wat moois en soms zelfs onverwacht mooi bijgekomen. Klein lijstje per dag van wat ik tot nu wil zien (zonder in te luisteren):

Donderdag: Stromae, Sam Fender, The 1975, Nathaniel Rateliff en Aurora
Vrijdag: The Black Keys en Wardruna (!!! nooit verwacht dat die op Werchter zouden staan)
Zaterdag: Fred Again.., Paolo Nutini en Sigur Rós (beste concert van 2022)
Zondag: The Lumineers, Puscifer en Gabriels

Wordt dus sowieso al een donderdagticketje, en de rest van de dagen zien er plots ook redelijk goed uit. Erg blij dus met deze worp, hopelijk gaan ze nu zo door!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: rhcp en Paddy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken