Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
TWOD is een leuke toevoeging maar dat is het ook wel. Greta boven Alt-J op de line-up pagina trouwens.... wonderbaarlijk dat die steeds zo hoog worden geplaatst.
GVF spreekt dan ook een veel breder publiek aan dan Alt-J.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Niet echt. Het is een sterke line-up, maar spannend?
Een weekend met een heel sterke line up is werchter. Spannend , zoekt de gemiddelde werchter bezoeker iets Spannend of eerder een stacked line up die er staat? Denk eerder het 2e. Ik denk dat we in de barn nog wel wat mooie namen mogen verwachten.
Maar zoutloos? Nee dit is gewoon een sterke werchter line up
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Die boeken veel samen, is voordeliger. Het profijt dat ze daar uit halen wint het van de eventuele concurrentie.
Gaan er veel Belgen naar Beuningen, vraag ik mij dan af? Werchter trekt wel aardig wat Nederlanders, maar denk dat die groep niet snel afhaakt en naar DTRH gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Special Monkey

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
In 2019 waren er opvallend veel Vlamingen op Down the Rabbit Hole, mede doordat Editors, dEUS en Balthazar er speelden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
GVF spreekt dan ook een veel breder publiek aan dan Alt-J.
Ik betwijfel dat. Hoeveel radiohitjes heeft GvF? 1? Met het laatste album alleszins geen enkel. Maar goed, Alt-J zal allicht tegenover QOTSA staan en die spreken natuurlijk wel een groter publiek aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Maar goed voor de mainstream festivalganger en voor een festival als werchter dat (dag)kaarten wil verschuiven is het wel sterk

Do; Twod - Pearl jam
Vr; Qotsa - Metallica
Za; ID - TOP en die andere bakvissenprul
Zo; Rhcp - The Killers
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Ach wel nee. Is ook geen hitjesband dus idk.
Beetje tegenstrijdig. Hebben ze nou meer hitjes of niet?
Highway tune, safari song en Black smoke rising zijn breder bekend dan alt-j. Zo’n hete take is dat toch niet. Prima als alt-j meer je smaak is en je gvf maar ordinair kopieerwerk vindt, maar het brede publiek is toch echt bekender met Gvf. Zoals Yannick zegt: “het is ook geen hitjesband”.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Meer dan alt-j.
Misscjien is het in Nederland anders,maar in België toch echt totaal niet hoor. Enkel When the Curtain Falls heeft op Stubru bv de afrekening gehaald. Maar goed, vind ze beide niet leuk, dus mij maakt het niet hoe of waar ze staan ?
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Ik ben eigenlijk best tevreden. Ja het is niet divers genoeg, maar wel een redelijk impressionante line-up aan het worden op alle niveaus als je het objectief bekijkt.

hopelijk maakt het RW communicatieteam er nu wel de gewoonte van als er telkens een overlegcomite is ze dit counteren met een pakket namen en de dubbeldikke middelvinger opsteken en zeggen: wij zijn cultuur en wij gaan door.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Paddy

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Apart. Bij elke lijst van nieuwkomers die wordt gelost, plaatsen ze de namen waarbij ik geen enthousiasme voel op zaterdag.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Beetje tegenstrijdig. Hebben ze nou meer hitjes of niet?
Highway tune, safari song en Black smoke rising zijn breder bekend dan alt-j. Zo’n hete take is dat toch niet. Prima als alt-j meer je smaak is en je gvf maar ordinair kopieerwerk vindt, maar het brede publiek is toch echt bekender met Gvf. Zoals Yannick zegt: “het is ook geen hitjesband”.
Ach wel nee, alt-J spreekt een breder publiek aan want hebben al wat festivals onder hun gordel in België; Dour en Pukkelpop geheadlinet, Rock Werchter sub en barn headliner. Beter, zo? Het is niet omdat jij vindt dat dat hun hitjes zijn dat het RW-publiek dat ook daarmee is. Kan ik ook zeggen met Breezeblocks, Taro, Mathilda of Fitzpleasure. :p Bedoel, waarop baseer je je zelfs.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Poster gedeeld, geen meer namen volgen snel. Dit was het voor dit jaar denk ik dan. Vanaf februari weer nieuwe namen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken