Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik heb deze week toch maar alvast een combiticket aangeschaft vlak voor de prijsstijging, want er komen toch wel weer een handjevol van mijn favoriete bands (RHCP, QOTSA, Keane (ja echt), PJ onder andere). En het is natuurlijk gewoon weer een gigantische lading headliners op 1 festival. Maar toch heeft de lineup tot nu toe op mij ook nog niet het gewenste wow effect, dus ik hoop dat dat nog komt ook met de wat kleinere namen.

Ik had erg gehoopt op the Strokes er nog bij, maar ik ben bang dat we die nu wel kunnen afschrijven? Toch vreemd dat Werchter ze heeft laten schieten dan want ik zie niet in waarom ze tour-technisch niet zouden kunnen. Dat is toch de naam die de lineup echt helemaal had afgemaakt.

Ik hoop verder nog op Chvrches in een tent, denk dat daar wel een reële kans op is? En zou King Gizzard nog een optie kunnen zijn? Die hebben volgens mij nog niks staan in België.

De zaterdag ziet er voorlopig nog redelijk dramatisch uit maar ik houd hoop op een mooie klapper in de Barn tijdens TOP/ID. Naast the Strokes mis ik ook Thom Yorke van de vorige lineup... de solo tour komt er niet maar hij gaat wellicht wel touren met The Smile??? Zou een prachtige Barn afsluiter zijn voor zo'n dag als zaterdag.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.350
1.870
Qua grote namen is dit een fantastische line up natuurlijk, en is dit 1 van je eerste festivals dan is dit voor je natuurlijk spannend. Maar ben je een doorwinterde festival en concert ganger dan heb je zoiets van meh been there done that, ik wil iets nieuw. Voor beide valt iets te zeggen en beide reacties zijn normaal.
Zelden op Werchter zoveel van men jeugdfavorieten samen zien staan. Maar die heb ik ondertussen allemaal al kunnen aanschouwen. 2020 deed me meer dan deze terwijl deze wel 'groter' is puur op naar die main gekeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Heemstock1

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
Als je die poster bekijkt dan is Werchter echt weer Werchter. Bands die elders headliner/sub zijn worden hier toch mooi een paar plekjes kleiner weggezet. Zoals Pixies, Maneskin, Lewis Capaldi, Royal Blood. Doen ze uitstekend al zeg ik het zelf!
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.907
3.509
Ik snap nog totaal niet waarom Polo G nu al aangekondigd is trouwens. Best een grote (?) rapnaam, maar niemand gaat daar nu toch een zondagticket voor kopen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Ik snap nog totaal niet waarom Polo G nu al aangekondigd is trouwens. Best een grote (?) rapnaam, maar niemand gaat daar nu toch een zondagticket voor kopen?
Heb ik ook met Jorja Smith. Voor de lineup van 2020 een topboeking, maar nu gaat die toch een halflege Barn hebben?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Dat is echt omdat je je te veel vast pint op oude mannen met jeansvesten, luchtgitaren en bierbuiken. Zo een vaart gaat het echt niet lopen en deze zal zeker haar volle barn krijgen
Zou mooi zijn.

Wie tourt er uit dat vaatje? Tame Impala? Massive attack zelf (en die schrijf ik nog niet af)?
Reageer vooral op Jimmy die dit om één of andere reden met 2003 vergelijkt. Zou die 2003 lineup in een splitseconde inruilen met die lineup van 2022. Underworld > Radiohead > Björk moet wat geweest zijn. Helaas was ik toen nog maar 14 jaar.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.350
1.870
Reageer vooral op Jimmy die dit om één of andere reden met 2003 vergelijkt. Zou die 2003 lineup in een splitseconde inruilen met die lineup van 2022. Underworld > Radiohead > Björk moet wat geweest zijn. Helaas was ik toen nog maar 14 jaar.
Is dat niet vooral bedoeld op het feit dat die line up ook redelijk wat te bieden heeft van de jaren ervoor? Wat een goede line up is maar toen wel dezelfde 'meh been there done that'-gevoel zal gegeven hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Kan iemand mij wat vertellen over TWOD live? Kheb er op 't eerste zicht weinig mee, maar ik zou het precies wel een kans willen geven.
Ik draai hun cds grijs. Moest er in 2019 op Pukkelpop echter eerst een beetje inkomen. Kan ook aan mezelf hebben gelegen.
Maar na een half uur kom je in een flow terecht waarbij je hoopt dat die niet stopt.
Het is bij hen minder dat je staat te wachten op de hits, de hele sfeer is gewoon heerlijk.
Geef het dus een kans die langer duurt dan een paar minuten.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.084
5.339
Is dat niet vooral bedoeld op het feit dat die line up ook redelijk wat te bieden heeft van de jaren ervoor? Wat een goede line up is maar toen wel dezelfde 'meh been there done that'-gevoel zal gegeven hebben.
Inderdaad. Als je dat nu terug bekijkt is dat wow. Maar was ook best veel op herhaling in korte tijd hoor. Was mijn 2de volle weekend en dat was wow, nu is dat toch anders.
Lege weide met Massive Attack overigens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.115
1.129
The Cure blijkbaar met een Europese zaaltour in de herfst van 2022. Waarschijnlijk met nieuw materiaal. Headliner Rock Werchter 2023?
 
  • Leuk
Waarderingen: EngineNr9

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
The Cure blijkbaar met een Europese zaaltour in de herfst van 2022. Waarschijnlijk met nieuw materiaal. Headliner Rock Werchter 2023?
Meh, herhaling eh. Bovendien deed The Cure in 2016 ook een herfsttour doorheen Europa en werd dat niet gevolgd door een festivaltour. En is toch ook niet de band die RW zo snel op herhaling laat komen zoals een PJ of RHCP of Muse e.d.?

Ik verwacht eerder Mumford en Muse van de 2019 line-up in 2023. Zie ze ook wel in staat Metallica of RHCP te herhalen volgend jaar als die opnieuw zouden touren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Verwacht eerder dat Depeche Mode, Rage Against The Machine, Blur, SOAD, Taylor Swift, Kendrick en Arctic Monkeys en Arcade Fire (opnieuw) in de mix komen.

Muse zie ik niet zo snel meer terugkeren, zeker niet na hun uitgebreide EU tour in 2022.
 
  • Leuk
Waarderingen: guillaume en Paddy

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
Verwacht eerder dat Depeche Mode, Rage Against The Machine, Blur, SOAD, Taylor Swift, Kendrick en Arctic Monkeys en Arcade Fire (opnieuw) in de mix komen.

Muse zie ik niet zo snel meer terugkeren, zeker niet na hun uitgebreide EU tour in 2022.
Blur - Depeche Mode
Eddie Vedder - Taylor Swift
System Of A Down - Rage Against The Machine
Arcade Fire - Kendrick Lamar

Zoiets zou echt ongelooflijk lekker en vrij origineel zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken