Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
Net op Radio Willy een zeer rare uiteenzetting van Sophie Engelen waarop ze het tourschema van de Foo Fighters helemaal analyseerde en tot de conclusie kwam dat deze band er nog perfect zou bij kunnen op zondag (bovenop de aangekondigde namen).

Ik zie dit helemaal niet gebeuren, maar vond het toch bizar dat een radiopresentatrice (niet van RW-partner StuBru wel) zo een insinuaties maakte...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.389
1.893
Net op Radio Willy een zeer rare uiteenzetting van Sophie Engelen waarop ze het tourschema van de Foo Fighters helemaal analyseerde en tot de conclusie kwam dat deze band er nog perfect zou bij kunnen op zondag (bovenop de aangekondigde namen).

Ik zie dit helemaal niet gebeuren, maar vond het toch bizar dat een radiopresentatrice (niet van RW-partner StuBru wel) zo een insinuaties maakte...
Ik zal het zeggen:

'Ja eindelijk! Gitaren!'
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Net op Radio Willy een zeer rare uiteenzetting van Sophie Engelen waarop ze het tourschema van de Foo Fighters helemaal analyseerde en tot de conclusie kwam dat deze band er nog perfect zou bij kunnen op zondag (bovenop de aangekondigde namen).

Ik zie dit helemaal niet gebeuren, maar vond het toch bizar dat een radiopresentatrice (niet van RW-partner StuBru wel) zo een insinuaties maakte...

Ik vond het ook zeer opmerkelijk. Ik was eerst maar half aan het luisteren en ik dacht dat het over 2023 ging, maar dan ging het over de zondag van dit jaar. Dat lijkt mij nu toch ook wel uitgesloten ?
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
163
85
Tame Impala heeft tussen 11 juni en 25 augustus een groot gat in hun tourschema. Ook nog geen Belgische datum...
Kunnen mooi op zaterdag de Barn afsluiten ? . Of toch Pukkelpop...
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
540
403
Tame Impala heeft tussen 11 juni en 25 augustus een groot gat in hun tourschema. Ook nog geen Belgische datum...
Kunnen mooi op zaterdag de Barn afsluiten ? . Of toch Pukkelpop...
Nope, misschien pukkelpop wel, maar die hebben in juli gewoon een pauze in de tour.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.389
1.893
Het is wel vreemd dat ze niet meteen een belgsiche zaalshow er mee uit gooien. Dus, ik denk toch eerder in de richting van PKP. Herkansing in het droge?
Waar zou je ze op RW nog kwijt kunnen? De barn is toch echt te klein? En een afsluit spot lijkt me niet beschikbaar op de main.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.150
5.454
Het is wel vreemd dat ze niet meteen een belgsiche zaalshow er mee uit gooien. Dus, ik denk toch eerder in de richting van PKP. Herkansing in het droge?
Waar zou je ze op RW nog kwijt kunnen? De barn is toch echt te klein? En een afsluit spot lijkt me niet beschikbaar op de main.
Ik gok als ze komen: Lotto, 1 show. En dit eerste week september.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.874
8.490
Toch wel opmerkelijk dat ze niet gewacht hebben op de verkoop van War On Drugs en Royal Blood vorige week. Zie dat beide shows nog verre van uitverkocht zijn. Vraag me zelfs af nu of die ooit wel vol gaan lopen...

Duidt ook wel op dat ze de lineup zo snel mogelijk eruit willen.

Benieuwd naar vrijdag!
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.389
1.893
Toch wel opmerkelijk dat ze niet gewacht hebben op de verkoop van War On Drugs en Royal Blood vorige week. Zie dat beide shows nog verre van uitverkocht zijn. Vraag me zelfs af nu of die ooit wel vol gaan lopen...

Duidt ook wel op dat ze de lineup zo snel mogelijk eruit willen.

Benieuwd naar vrijdag!
Ze mikken voorlopig vooral op een, los van smaak, sterke Mainstream Stage. Tentnamen hebben we niet/nauwelijks. Dus vooral zo veel mogelijk zieltjes winnen die zoveel mogelijk grote namen wil zien. Deze namen maken de eerder genoemde term 'Het-ideale-festival-voor-mensen-die-geen-festivals-doen' wel waar.
Zeer benieuwd naar die tent en Slope namen, maar ik verwacht dit jaar niets meer.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.874
8.490
Zeer benieuwd naar die tent en Slope namen, maar ik verwacht dit jaar niets meer.
Tja als die tickets uitverkopen zonder die namen, staan die 'prachtige tentnamen' ook maar voor Piet Snot te spelen. Sowieso kregen we 'snel weer nieuwe namen'.

En ik ga amper aan de main stage geraken met wat er tot nu toe staat idd. War On Drugs en FNM daargelaten. En Haim, mogelijk. :)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.389
1.893
Tja als die tickets uitverkopen zonder die namen, staan die 'prachtige tentnamen' ook maar voor Piet Snot te spelen. Sowieso kregen we 'snel weer nieuwe namen'.

En ik ga amper aan de main stage geraken met wat er tot nu toe staat idd. War On Drugs en FNM daargelaten. En Haim, mogelijk. :)
Snel weer nieuwe namen in de festival wereld. Die slagzin ken je ondertussen toch ook al niet? ;)
En het is Werchter, zelfs al verkoopt het uit met deze namen zal je nog vloeken dat de rode kruisen aan de ingang van die tenten staan. Ik blijf het vertrouwen behouden.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Tja als die tickets uitverkopen zonder die namen, staan die 'prachtige tentnamen' ook maar voor Piet Snot te spelen.

Ik vind dat je op dat vlak toch altijd serieus in hokjes denkt. Alsof er niemand op de wei gaat rondlopen die tickets heeft voor Metallica / PJ / Peppers /... maar toch ook bepaalde minder bekende bands in de tenten graag zou zien. Alsof er geen raakvlakken zijn tussen fans van verschillende bands.

Mijn twee favoriete bands zijn Pearl Jam en Radiohead. Die ene maakt me een oude zak die geen enkele band wil zien buiten PJ en die andere maakt me een muziekkenner die al vanaf 's middags alle obscure tentnamen wil zien. Geen van beide is effectief van toepassing op mezelf, maar het zijn wel 2 hokjes waar ik blijkbaar in zou kunnen passen afhankelijk van welk T-shirt ik draag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.874
8.490
Mijn twee favoriete bands zijn Pearl Jam en Radiohead. Die ene maakt me een oude zak die geen enkele band wil zien buiten PJ en die andere maakt me een muziekkenner die al vanaf 's middags alle obscure tentnamen wil zien. Geen van beide is effectief van toepassing op mezelf, maar het zijn wel 2 hokjes waar ik blijkbaar in zou kunnen passen afhankelijk van welk T-shirt ik draag.
Mooie reactie Zero. ? Bedoel het ook niet zo zwartwit zoals jij het hier stelt hoor.

Bedoel alleen dat ik hoop dat zoveel mogelijk artiesten de fans krijgen die ze verdienen. Als de boel morgen uitverkoopt en ze kondigen Lorde (gewoon een willekeurig voorbeeld) daarna aan, dan gaan er 0 Lorde fans een ticket gekocht hebben. En moet ze het al hebben van ‘fans van andere acts die ook grote Lorde fans zijn’. Die zijn er wel, maar of dat een uitzinnige Barn te doen opleveren, is nog iets anders.

Zoals ik al zei: er zullen vast wel fans van Metallica én Loyle Carner of Pearl Jam én Jorja Smith rondlopen, maar ik hoop dat dat er genoeg zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Gebruikers die dit onderwerp bekijken