Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Beck staat er elke 4 jaar. Alt-J in 12, 15, 17? Jorja dus op de voorlaatste editie. Toch vrij typische Werchternamen? Moderat en Jamie schieten dan nog over, maar toch ook niet echt spannend toch of wat moet ik dan verstaan onder spannende namen in de tenten?
Bij de ‘kleinere’ gaan ze hun best doen. Daar doen de boekers meestal hun zin. Remember zaken zoals Thurston Moore of Glen Hansard. Kwa grote namen zal RW nooit de meest vernieuwende zijn vrees ik. Al is een The National op zondag in de Barn iets wat iedereen zou toejuichen natuurlijk, al is dat ook niks vernieuwend. Hadden die Eaux Claires niet gehad, ze hadden er om het jaar gestaan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Kan iemand mij wat vertellen over TWOD live? Kheb er op 't eerste zicht weinig mee, maar ik zou het precies wel een kans willen geven.
In 2014 op Best Kept Secret gezien en was prachtig. Het feit dat het op een strand was en de zon stilaan onder ging gaan deed veel goeds natuurlijk, maar was kwaliteitief gewoon top! Niets op aan te merken. Misschien wat weinig interactie met het publiek maar ik vind dat vaak beter zo.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Wederom heerlijke namen, wordt gewoon een topweekend. Een typische goeie werchter. Herhaling ? Mss, maar dit zijn gewoon steengoede namen die touren en typische werchternamen. Andere festivals zullen mss anders programmeren maar dit is waar werchter om bekend staat.
Laat die zomer maar komen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Bij de ‘kleinere’ gaan ze hun best doen. Daar doen de boekers meestal hun zin. Remember zaken zoals Thurston Moore of Glen Hansard. Kwa grote namen zal RW nooit de meest vernieuwende zijn vrees ik. Al is een The National op zondag in de Barn iets wat iedereen zou toejuichen natuurlijk, al is dat ook niks vernieuwend. Hadden die Eaux Claires niet gehad, ze hadden er om het jaar gestaan.
Maar wat voor zin heeft dat als dat niet ook ietwat probeert in de grote namen. Zo eindig je gewoon met compleet lege tenten voor die namen die de boekers zo graag willen en wat is daar dan de meerwaarde van? Zowel voor de act, als voor het publiek. Zeker met DTRH in hetzelfde weekend, zie ik maar bitter weinig mensen tickets kopen voor de speciale namen als 2e of 3e in de Barn.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Maar wat voor zin heeft dat als dat niet ook ietwat probeert in de grote namen. Zo eindig je gewoon met compleet lege tenten voor die namen die de boekers zo graag willen en wat is daar dan de meerwaarde van? Zowel voor de act, als voor het publiek. Zeker met DTRH in hetzelfde weekend, zie ik maar bitter weinig mensen tickets kopen voor de speciale namen als 2e of 3e in de Barn.
Als het aan hen ligt hebben we elk jaar dingen als NIN (of Thom Yorke) in de tent als grote naam hoor. Er is behoorlijk wat werk gestoken in bepaalde acts, zonder te zeggen welke, die uiteindelijk toch hun neus ophalen want het is maar een tent.
Een Stormzy zoals hier al geopperd zou ik een goede keuze vinden voor zondag Barn, maar dat zou nu ook geen revolutionaire keuze zijn natuurlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
"The latest selection of names is as varied as it is outstanding.", voor de perstekstschrijver is het ook weekend denk ik. :LOL:
 
  • Wow
Waarderingen: mattman

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.153
2.915
Mooi dat TWOD er nog is bijgekomen en Pixies niet meer de sub is zoals in 2020 origineel gepland, doen ze goed. Het is spijtig om te zeggen, Werchter heeft ondertussen objectief een dikke line-up, maar voor mij is deze aankondiging de doorslag om niet naar RW22 te gaan. De bovenkant van de affiche is afgewerkt en er staan voor mij simpelweg te weinig persoonlijke must-sees die ik nog niet heb gezien/binnenkort zie/op DTRH staan.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Als het aan hen ligt hebben we elk jaar dingen als NIN (of Thom Yorke) in de tent als grote naam hoor. Er is behoorlijk wat werk gestoken in bepaalde acts, zonder te zeggen welke, die uiteindelijk toch hun neus ophalen want het is maar een tent.
Een Stormzy zoals hier al geopperd zou ik een goede keuze vinden voor zondag Barn, maar dat zou nu ook geen revolutionaire keuze zijn natuurlijk.
Wat ik mij eigenlijk afvraag ... hoe groot ziet Werchter zelf de concurrentie met DTRH? Zeker nu ze in hetzelfde weekend zijn? Kan me best voorstellen dat ze in 2020 hier toch heel wat tickets aan verloren hebben. Nu is het niet zo relevant natuurlijk met de namen die Werchter dit jaar presenteert.

Het is wel duidelijk dat Stubru en anderen in alle talen zwijgt over DTRH alleszins ...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
Wanneer gaan die spannende namen dan eindelijk eens komen dan. Dit is tot nu toe de minst spannende RW lineup...ooit? Grote namen, maar wat een zouteloze bende zeg.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.959
3.626
Mooi dat mensen de line-up goed willen praten, want dat hoeft helemaal niet. De line-up is wederom stacked en wat betreft mainstream-rock nog altijd 1 van de beste uit Europa. Maar, wat voorgaande wel was mis ik een beetje: de diepgang. Namen als Janelle Monae, David Byrne, Lorde, Anderson Paak., Thom Yorke en Nine Inch Nails missen voor mij voorlopig toch wel. Dat is een beetje waar het hem in zit, het is goed, maar wel erg been there done that allemaal. Iets meer het randje opzoeken in de Barn namen zou fijn zijn, want met een Alt J en/of Jamie XX win je die oorlog ook niet. Dat maakt Werchter juist zo leuk vind ik: een mix tussen kneitergrote mainstream namen en grote alternative namen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Wat ik mij eigenlijk afvraag ... hoe groot ziet Werchter zelf de concurrentie met DTRH? Zeker nu ze in hetzelfde weekend zijn? Kan me best voorstellen dat ze in 2020 hier toch heel wat tickets aan verloren hebben. Nu is het niet zo relevant natuurlijk met de namen die Werchter dit jaar presenteert.

Het is wel duidelijk dat Stubru en anderen in alle talen zwijgt over DTRH alleszins ...
Die boeken veel samen, is voordeliger. Het profijt dat ze daar uit halen wint het van de eventuele concurrentie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken