Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Als in dronken? Nee, bedankt.
Was half een grap. ? Al was Alex Turner ook wel geweldig bezopen / onder de invloed van wat dan ook toen in ‘m zag met AM op RW14, maar dat was de beste Arctic Monkeys show die ik al gezien heb.

Maar eens hoor, te dronken acts zijn gewoon zonde voor het publiek. Een Babyshambles (ook op RW) was meer zielig dan leuk. Of Eddie Vedder in 2010 die straalbezopen was, was echt geen goede Pearl Jam show toen.

Maar hey: rock n roll!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Was half een grap. ? Al was Alex Turner ook wel geweldig bezopen / onder de invloed van wat dan ook toen in ‘m zag met AM op RW14, maar dat was de beste Arctic Monkeys show die ik al gezien heb.

Maar eens hoor, te dronken acts zijn gewoon zonde voor het publiek. Een Babyshambles (ook op RW) was meer zielig dan leuk. Of Eddie Vedder in 2010 die straalbezopen was, was echt geen goede Pearl Jam show toen.

Maar hey: rock n roll!
Ik heb er weinig moeite mee als ze maar kwaliteit leveren en het niet al te cringy is. Je betaald immers behoorlijk voor deze bands, en dan mag je er wel iets van verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Ik heb er weinig moeite mee als ze maar kwaliteit leveren en het niet al te cringy is. Je betaald immers behoorlijk voor deze bands, en dan mag je er wel iets van verwachten.
Inderdaad! Kon je post ook een like geven maar wou het ook nog eens benadrukken.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Blijkbaar wordt McCartney geen tw classic headliner maar niet afgeschreven voor een show. Zou hij niet gewoon de zaterdag headliner knn zijn en Bruce of the stones op classic ?
 
  • Winning
Waarderingen: ChiquitaChaser

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Wist niet meteen waar ik het moest zeggen, maar Coldplay komt nu met een vierde KBS-datum. Ik ben sprakeloos. Ze moeten het uiteraard nog uitverkopen, maar welke band deed dit hen voor? 200.000 tickets?
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Wist niet meteen waar ik het moest zeggen, maar Coldplay komt nu met een vierde KBS-datum. Ik ben sprakeloos. Ze moeten het uiteraard nog uitverkopen, maar welke band deed dit hen voor? 200.000 tickets?
En dan nog te zeggen dat sommige mensen nog pro waren om deze op Rock Werchter te zetten 2 jaar geleden. Dit is echt geen act meer voor meerdaagse festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Zal wel niet maar hoop dat ze hierdoor enigzins een optie zijn voor RW 2023. Dat in 2022 al 200.000 mensen ze hebben kunnen zien op losse evenementen, en dat ze daardoor niet het hele festival 'overnemen' in 2023.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Zal wel niet maar hoop dat ze hierdoor enigzins een optie zijn voor RW 2023. Dat in 2022 al 200.000 mensen ze hebben kunnen zien op losse evenementen, en dat ze daardoor niet het hele festival 'overnemen' in 2023.
Ik vrees dat ze altijd je hele festival zullen overnemen, ongeacht wanneer je ze programmeert.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ik vrees dat ze altijd je hele festival zullen overnemen, ongeacht wanneer je ze programmeert.
Dan zorgen dat je vóór hen al een aantal andere headliners bekend kan maken, zodat mensen eerst daar kaarten voor kunnen kopen.
Zoiets gebeurde in 2018 ook meen ik me ter herinneren. De kaartverkoop starten en één week later met je grootste naam van het weekend, Pearl Jam, komen.
RATM, Coldplay, Depeche Mode, Foo Fighters/Taylor Swift ofzo zou wel een mooie bovenkant zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Zal wel niet maar hoop dat ze hierdoor enigzins een optie zijn voor RW 2023. Dat in 2022 al 200.000 mensen ze hebben kunnen zien op losse evenementen, en dat ze daardoor niet het hele festival 'overnemen' in 2023.
Ik zie die omwille van hun klimaatvriendelijke model niet meer van hot naar her festivals doen. En zo'n eenmalig eens een festival doen? Goh, Glastonbury misschien. En dan nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Dan zorgen dat je vóór hen al een aantal andere headliners bekend kan maken, zodat mensen eerst daar kaarten voor kunnen kopen.
Zoiets gebeurde in 2018 ook meen ik me ter herinneren. De kaartverkoop starten en één week later met je grootste naam van het weekend, Pearl Jam, komen.
RATM, Coldplay, Depeche Mode, Foo Fighters/Taylor Swift ofzo zou wel een mooie bovenkant zijn.
Dat kan zeker helpen hoor, maar vrees dat dat niet altijd de strategie van RW is. Meestal beginnen ze met de grootste naam. Wat ze al helemaal niet doen, is al wat namen delen voor een dag vooraleer ze de headliner(s) van die dag hebben gedeeld. Uiteraard vanuit hun perspectief te begrijpen, maar ergens wel jammer voor die (net wat) kleinere acts op de dag.

Die bovenkant zou ik trouwens zeker toejuichen en hoewel ik niks meer met Coldplay heb zou ik het omdat het zolang geleden is ook geen kwaaie headliner vinden, maar denk dat het gewoon echt nooit zal gebeuren om begrijpbare redenen. Was ook wel duidelijk dat ze bij RW ook geen fan waren om de band op de vierdaagse te zetten.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.156
1.597
Een band die 200 000 tickets verkoopt zet je gewoon nooit meer als onderdeel van een vierdaagse. Een Boutique of Classic eventueel wel, maar toch niet als één van de acht headliners? Commercieel gezien zou dat gewoon een rare zet zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Zal wel niet maar hoop dat ze hierdoor enigzins een optie zijn voor RW 2023. Dat in 2022 al 200.000 mensen ze hebben kunnen zien op losse evenementen, en dat ze daardoor niet het hele festival 'overnemen' in 2023.
Ik sluit het ook niet uit hoor. Vergeet niet dat er geen Nederlandse datum is. Als in 2023 Coldplay zowel op Pinkpop als Werchter staat dan worden de tickets mooi verdeeld van de mensen die nog een keer willen.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.002
261
Hij enorm graag! Ik zou ze het liefst in de Barn zien voor een select publiek. Volgens mij kan het dak er dan echt afgaan.
2013 stonden ze in de Barn.
Waren toen al mega in de UK (2011 Wembley stadium etc)
Toch veel mensen tijdens concert zien vertrekken om te eindigen in een half gevulde tent....
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
2013 stonden ze in de Barn.
Waren toen al mega in de UK (2011 Wembley stadium etc)
Toch veel mensen tijdens concert zien vertrekken om te eindigen in een half gevulde tent....
Op zich werd die show wel goed onthaald, ermee jaar erna gezamenlijke poging tot doorbraak op de main stage. Helaas.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken