Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Zou kunnen. Ik dacht dat de Schuer achter hen zat te vissen voor na Pearl Jam in 2020, maar dat het daar uiteindelijk niet van is gekomen. Misschien nu wél. Al even geleden dat ze nog 's op Werchter stonden (al stonden ze pas op PKP natuurlijk in '19).
Ook tijdje dat The Chemical Brothers moesten spelen na Pearl Jam. Op bepaald moment zijn Liam Gallagher en Chem Bros geswitcht.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.726
1.894
hoeveel dagen vergunning zijn er eigenlijk voor 2022?
Of ligt dat voor de Werchter wei behoorlijk soepel?
Volgens mij normaal gezien 4 dgn RW 1 dag Boutique en 1 dag Classic.
Classic is al uitgebreid voor volgend jaar met 1 dag. Incidenteel worden er ook wel losse concerten gegeven. Normaal gezien dus 6 dgn. De laatste tijd is er wel wat gedoe geweest met omwonenden volgens mij. Ik sta er dan ook van te kijken dat Classic is uitgebreid met 1 extra dag.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Wel 2 jaar geen overlast gehad en je mist pas iets als het er niet meer is…. Als je weet dat er meer dan een miljoen naar verenigingen gaat.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
Volgens mij normaal gezien 4 dgn RW 1 dag Boutique en 1 dag Classic.
Classic is al uitgebreid voor volgend jaar met 1 dag. Incidenteel worden er ook wel losse concerten gegeven. Normaal gezien dus 6 dgn. De laatste tijd is er wel wat gedoe geweest met omwonenden volgens mij. Ik sta er dan ook van te kijken dat Classic is uitgebreid met 1 extra dag.
Sorry, maar als ik de (enkele) klachten van de omwonende gelezen heb....
Dat was echt klagen om te klagen hoor. Enkel tijdens Fleddy waren de klachten over "bassen" terecht :)

Soit, zoals hierboven aangehaald. De ouders zijn de extra wafels, pralines die ze moeten kopen/verkopen redelijk moe in "groot" Rotselaar.
1 weekendje Rock Werchter spijst de clubkas behoorlijk goed...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.726
1.894
Sorry, maar als ik de (enkele) klachten van de omwonende gelezen heb....
Dat was echt klagen om te klagen hoor. Enkel tijdens Fleddy waren de klachten over "bassen" terecht :)

Soit, zoals hierboven aangehaald. De ouders zijn de extra wafels, pralines die ze moeten kopen/verkopen redelijk moe in "groot" Rotselaar.
1 weekendje Rock Werchter spijst de clubkas behoorlijk goed...
Ik veroordeel ook niemand, ik zeg alleen dat er de laatste jaren (voor corona) wat gedoe is geweest met omwonenden. Dat is toen ook wel in de pers geweest..Ik kan me er soms ook wel iets bij voorstellen alleen het moet niet klagen om te klagen zijn natuurlijk.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Sorry, maar als ik de (enkele) klachten van de omwonende gelezen heb....
Dat was echt klagen om te klagen hoor. Enkel tijdens Fleddy waren de klachten over "bassen" terecht :)

Soit, zoals hierboven aangehaald. De ouders zijn de extra wafels, pralines die ze moeten kopen/verkopen redelijk moe in "groot" Rotselaar.
1 weekendje Rock Werchter spijst de clubkas behoorlijk goed...
Zijn ook altijd dezelfde omwonenden. Politie weet dat het elke dag klokslag 22u prijs is met dezelfde mensen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

festirock

Support act
1 dec 2015
849
575
Klopt, zijn altijd dezelfde personen die klagen en helemaal niet veel mensen. Beetje hetzelfde fenomeen als mensen die dicht bij de luchthaven gaan wonen en dan klagen over vliegtuigen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.663
Die nieuwe liveshow van de Strokes (die nu in de VS al op festivals als III Points en Shaky Knees passeerde) ziet erg lekker uit. Nummers van the New Abnormal lijken live ook echt goed uit de verf te komen. Please RW.

 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.179
1.644
Het nieuwe album van Biffy Clyro is wederom meer dan aardig. Ik weet dat hun vorige passage op Pukkelpop niet echt een groot succes was en dat ze hier in Belgie nauwelijks airplay krijgen op Stubru, maar damn it! Na al die tijd zou Biffy echt wel weer welkom zijn op een festivalpodium.

Ideale band om rond een uur of 16 met een zomerzonnetje en frisse pint op die main van Werchter te zetten of..stel je voor...in één van de tenten.

Mon the Biff!!
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Everyknight

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Het nieuwe album van Biffy Clyro is wederom meer dan aardig. Ik weet dat hun vorige passage op Pukkelpop niet echt een groot succes was en dat ze hier in Belgie nauwelijks airplay krijgen op Stubru, maar damn it! Na al die tijd zou Biffy echt wel weer welkom zijn op een festivalpodium.

Ideale band om rond een uur of 16 met een zomerzonnetje en frisse pint op die main van Werchter te zetten of..stel je voor...in één van de tenten.

Mon the Biff!!
Hij enorm graag! Ik zou ze het liefst in de Barn zien voor een select publiek. Volgens mij kan het dak er dan echt afgaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Sorry, maar als ik de (enkele) klachten van de omwonende gelezen heb....
Dat was echt klagen om te klagen hoor. Enkel tijdens Fleddy waren de klachten over "bassen" terecht :)

Soit, zoals hierboven aangehaald. De ouders zijn de extra wafels, pralines die ze moeten kopen/verkopen redelijk moe in "groot" Rotselaar.
1 weekendje Rock Werchter spijst de clubkas behoorlijk goed...
Staan die ergens openbaar om eens door te lezen? Ben wel eens benieuwd over wat voor kul sommige liggen te zagen & klagen...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Die nieuwe liveshow van de Strokes (die nu in de VS al op festivals als III Points en Shaky Knees passeerde) ziet erg lekker uit. Nummers van the New Abnormal lijken live ook echt goed uit de verf te komen. Please RW.

Vernomen van enkele vrienden die er waren dat Casablancas vooral vrij wasted was en het vooral de band was die de show redde. Anderen waren dan weer overtuigd dat het de beste show van het weekend was die ze hebben gezien. Mixed bag dus.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.663
Vernomen van enkele vrienden die er waren dat Casablancas vooral vrij wasted was en het vooral de band was die de show redde. Anderen waren dan weer overtuigd dat het de beste show van het weekend was die ze hebben gezien. Mixed bag dus.
Is een wasted Casablancas geen bonus? Matt Berninger style, die lekker de sweet spot tussen nuchter en zwalpend opzoekt soms.

Verder klinkt Julian prima in die video vind ik hoor. Dat sleazy zingen is ook wel een beetje zijn stijl. Maar goed, een YouTubefilmpje he.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken