Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Ben bang dat Nederland dan ook als 'internationaal' wordt gezien? Al las ik in dat artikel van Yannick dat het kader 'Europa' zou worden. Dus dan wel Nederlanders?
Hoe gaan ze Nederlanders of Fransen tegenhouden ?
Tijdens de normale festivaldagen is het dorp van Werchter enkel voor auto's van bewoners toegankelijk (met ene bewonerskaart).
Staan dan meer NL nummerplaten dan BE....
Kan je in een "vrij Europa" niet tegenhouden vrees ik
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Concert van Agnes Obel in het Koninklijk Circus is verplaatst naar maandag 27 juni 2022. Lijkt dat ze dan niet op Rock Werchter zal staan, zoals gepland was voor RW 2020.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Stond die niet ook op Gent Jazz normaal?
Ja, daar stond ze geprogrammeerd voor 15 juli 2021.

Wel jammer dat ze niet op Rock Werchter zal verschijnen, altijd sfeervolle en mooie optredens van haar. Maar ja, niet iedereen die gepland stond voor 2020 en 2021 zal kunnen terugkeren in 2022...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Concert van Agnes Obel in het Koninklijk Circus is verplaatst naar maandag 27 juni 2022. Lijkt dat ze dan niet op Rock Werchter zal staan, zoals gepland was voor RW 2020.
Sluit het niet uit hoor. Ze heeft ook wel wat fans die nooit naar een festival gaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Electric Castle Roemenië verplaatst naar 13-17 juli 2022.
Ze nemen Twenty One Pilots, Gorillaz en Deftones mee naar 2022.

Die eerste 2 stonden op affiche Rock Werchter, toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Electric Castle Roemenië verplaatst naar 13-17 juli 2022.
Ze nemen Twenty One Pilots, Gorillaz en Deftones mee naar 2022.

Die eerste 2 stonden op affiche Rock Werchter, toch?
Yes! Ben er vrij zeker van dat ze Twenty One Pilots waar gaan neerzetten. Lijken netjes hun tour in te halen. Derde keer goede keer.

Ben vooral benieuwd wat er met Gorillaz gaat gebeuren. Of Pukkelpop die dit jaar bijvoorbeeld 'overneemt' van Werchter.

Deftones zal wel weer Graspop worden vermoed ik trouwens.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Inderdaad! Er zijn geen tekenen van een grote touraankondiging toch? Bijvoorbeeld Metallica of Radiohead? Beide worden genoemd voor RW2022 en van beide verwacht ik dat ze zelf hun tour de wereld in slingeren. Andere optie zou RHCP zijn die ook nog niks herbevestigd hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Inderdaad! Er zijn geen tekenen van een grote touraankondiging toch? Bijvoorbeeld Metallica of Radiohead? Beide worden genoemd voor RW2022 en van beide verwacht ik dat ze zelf hun tour de wereld in slingeren. Andere optie zou RHCP zijn die ook nog niks herbevestigd hebben.
Volgende week komt Primavera in ieder geval met de hele lineup. En dat wordt een heel, heel grote. 2 weekends zelfs. Kijk ik enorm naar uit en zal ook wel het een en het ander vertellen over rondtourende acts.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Volgende week komt Primavera in ieder geval met de hele lineup. En dat wordt een heel, heel grote. 2 weekends zelfs. Kijk ik enorm naar uit en zal ook wel het een en het ander vertellen over rondtourende acts.
Misschien off-topic maar weet jij toevallig of ze het 'coachella'-format overnemen. Twee weekenden met (nagenoeg) dezelfde line-up?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Deze week normaal gezien iets van nieuws voor RW22.
Zou mooi zijn.
Toch wel een beetje jaloers op die, vooral in het Oostblok plaatsvindende, festivals die met hun annulering van '21 meteen de bovenkant van hun '22 affiche bekend maken. Toch al dik anderhalve maand geleden dat alleen Pearl Jam bekend werd gemaakt. Herbevestiging van RHCP, Gorillaz of The Strokes zou ik erg blij mee zijn, maar een nieuwe naam is ook welkom. Zeker mocht het iets als Radiohead zijn haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Pohoda komt morgen met nieuws?

hadden volgens mij op de gecancelde affiches oa Thom York Tomorrow's Modern Boxes staan?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Pohoda komt morgen met nieuws?

hadden volgens mij op de gecancelde affiches oa Thom York Tomorrow's Modern Boxes staan?
Hier hoop ik erg op (tot ieders verbazing).

Thom Yorke was inderdaad de eerste headliner die dit festival vorig jaar bevestigde. Thom deelde daarna vrij snel nieuwe data (Roskilde, Opener, RW). Alleen: ik vraag me af of hij z'n tour nu gecanceld heeft voor een ander project. Hopelijk niet... Tenzij dat andere project is wat we denken dat het is.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Met een nieuwe plaat onder de arm moét Radiohead er weer bij zijn, maar kom.. Ik hoop zo'n gevoel dat iedere klepper in '22 nieuw materiaal gaat uitbrengen. 2021 is op dat vlak nog maar een heel klein jaar geweest, zeker voor hiphop nog nauwelijks grote releases gehad..
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Met een nieuwe plaat onder de arm moét Radiohead er weer bij zijn, maar kom.. Ik hoop zo'n gevoel dat iedere klepper in '22 nieuw materiaal gaat uitbrengen. 2021 is op dat vlak nog maar een heel klein jaar geweest, zeker voor hiphop nog nauwelijks grote releases gehad..
Wel zot hoe, relatief, weinig volk er voor de main stond de vorige keer.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Wel zot hoe, relatief, weinig volk er voor de main stond de vorige keer.
Kut dagprogramma. Radiohead moest zowat die héle dag trekken, no wonder. En de mensen die er niets van moesten weten kregen als alternatief Oscar & The Wolf en Bazart, tsja.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Wat een triestige dag was dat verder inderdaad. Best gek dat Radiohead hun dag alsnog uitverkocht, als je ziet dat de Oscar en Bazart zowat de andere 'grote namen' waren die dag.

Vond het publiek trouwens erg goed de laatste keer in Werchter, waar ik stond (in het midden vlak achter de buitenste dranghekken, niet te ver voorin of achterin, mijn vaste spot). Veel buitenlanders ook. Heb toen met grote fans uit Brazilië (!) gesproken. Zalig optreden in ieder geval. NME had gelijk toen (https://www.nme.com/blogs/festivals...ter-review-fucked-up-glastonbury-2017-2097247)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken