Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Kut dagprogramma. Radiohead moest zowat die héle dag trekken, no wonder. En de mensen die er niets van moesten weten kregen als alternatief Oscar & The Wolf en Bazart, tsja.
Jammer maar helaas was Radiohead (niet de band, maar de entourage) zelf een grote verantwoordelijke voor dat dagprogramma. En voor een echt grote act durft Werchter wel eens plooien (idem Pink).
Details ga ik niet op het forum gooien, maar het was toch wel de bedoeling dat er andere dingen gingen staan voor hen, tijdens hen ;-).

Dit terzijde was die combo wel 1 van mijn beste Werchteravonden ooit. James Blake was magistraal op die ongewone spot, hoe CMYK er door kwam, nog kiekevel. En Radiohead was inderdaad waanzinnig sterk.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ja die show van Radiohead. Een zeer sterke mededinger van mijn top 3 beste shows ooit. En dat komt grotendeels door een verrassingseffect. Ik kende van tevoren de grote Radiohead hits natuurlijk wel maar sinds de aankondiging diep hun discografie ingedoken. En ik was nog niet echt overtuigd van het meeste dat ik tegen kwam, het raakte me niet echt, vond het vooral een beetje moeilijk doen om het moeilijk doen. Tot die liveshow, alles viel op zijn plek verdomme. Ik kom me de climax bij Climbing up the Walls nu nog direct voor de geest halen. Wat een magnifiek sterke en geïnspireerde show. Dit soort shows zijn voor mij Werchter. Een groot podium voor die niet direct behapbare artiesten. En nee, het was niet superdruk waardoor wij ook redelijk makkelijk nog fors naar voren konden lopen. Maar iedereen die er was stond perplex te luisteren, de sfeer was echt top. Viel liever dat dan een vol veld waar de helft met elkaar aan het lullen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Heel de dag voorin gekampeerd, no regrets. Beste show die ik op Werchter al heb gezien omringd door fans die alles woord voor woord meebrulden.

Uiteraard zal RH wel wat roet in het eten hebben gegooid ja mbt het programma. Blake was zowat overal hun voorprogramma no matter het festival en de tenten kan ik zeker ook geloven. Moet je daarvoor RH de volgende keer dan links laten liggen na zó'n show? Lijkt wel vaker te gebeuren dat headliners geen grootse dingen tijdens hun show dulden. Geen idee vanwaar dat komt tho.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Met uitbreiding een gat in het tourschema tussen 29 juni en 7 juli. Komt in augustus ook terug naar europa voor Oya en Way Out West.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
En Metronome festival. Een paar mensen beginnen te hyperventileren denk ik. Enig probleempje, vorige tour wou entourage Cave niet werken met Live Nation.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
947
938
Nick Cave ten tijde van Werchter in Europa

 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Hoe zit het met die open air Barn? Zou het ultieme voor Cave te zien zijn me dunkt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Mogelijk Radiohead en Nick Cave op Werchter?!?! Was het maar alvast zomer 22...
Durf nog helemaal niet te hopen op een Radiohead tour. Volgens mij is er nog nooit een lineup geweest met die twee grootheden op dezelfde bill. Stel je voor zeg.

Maar doe anders lekker een Cave en Strokes dagje.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Durf nog helemaal niet te hopen op een Radiohead tour. Volgens mij is er nog nooit een lineup geweest met die twee grootheden op dezelfde bill. Stel je voor zeg.

Maar doe anders lekker een Cave en Strokes dagje.
We doen helemaal gek The National - Cave - Strokes - Tame Impala, terug oldskool tot 2h snachts ofzo :LOL:
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Nick Cave mag van mij wegblijven. Stond er ook in 2018 al, en van het rijtje snel terugkerende headliners heb ik toch veel liever Pearl Jam en Gorillaz. Maar als hij wéér de sub/vroegste co-head positie inneemt vind ik het wel prima. Vóór The Strokes of een Tame Impala of Radiohead zou dan wel weer gaaf zijn ja.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Nick Cave is natuurlijk een fantastische naam die Herman niet rap zal laten schieten, maar het zou gewoon weer een herhalende headliner zijn natuurlijk. Gorillaz en Nick Cave zullen als 2018-headliners beiden waarschijnlijk ook in augustus in Europa zijn. Hopelijk worden ze dus gewoon aan PKP 'gegund'.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Nick Cave erbij zou ik echt geweldig vinden. Met een line-up van PJ, Nick Cave, Radiohead, Metallica en RHCP aan de bovenkant word ik enorm blij. Dan is er geen enkele twijfel mogelijk en ben ik er gewoon weer bij.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Nick Cave mag van mij wegblijven. Stond er ook in 2018 al, en van het rijtje snel terugkerende headliners heb ik toch veel liever Pearl Jam en Gorillaz. Maar als hij wéér de sub/vroegste co-head positie inneemt vind ik het wel prima. Vóór The Strokes of een Tame Impala of Radiohead zou dan wel weer gaaf zijn ja.
Gelukkig is Nick Cave geen recente herhaling inderdaad ! ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Nick Cave erbij zou ik echt geweldig vinden. Met een line-up van PJ, Nick Cave, Radiohead, Metallica en RHCP aan de bovenkant word ik enorm blij. Dan is er geen enkele twijfel mogelijk en ben ik er gewoon weer bij.
Je schetst hier ook wel een droomscenario hoor... Poeh!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken