Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Gelukkig is Nick Cave geen recente herhaling inderdaad ! ?
Da's wel een puntje hoor. Veel grote 2018 acts die ineens weer touren. Pearl Jam, Gorillaz, Nick Cave, The Killers, Anderson Paak en vermoedelijk ook Nine Inch Nails, QOTSA en AM. Vraag me af wat er met Gorillaz gaat gebeuren.

Misschien moeten ze eens gek doen en Cave een late night slot geven zoals Tool, voor een veld vol dedicated fans. De vorige keer was in ieder geval een succes te noemen. Ferme dag ook die snel uitverkocht was. Cave speelde de Monkeys naar huis btw. Voelde aan dat qua energie en apotheose, die twee omgedraaid hadden moeten worden...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Da's wel een puntje hoor. Veel grote 2018 acts die ineens weer touren. Pearl Jam, Gorillaz, Nick Cave, The Killers, Anderson Paak en vermoedelijk ook Nine Inch Nails, QOTSA en AM. Vraag me af wat er met Gorillaz gaat gebeuren.

Misschien moeten ze eens gek doen en Cave een late night slot geven zoals Tool, voor een veld vol dedicated fans. De vorige keer was in ieder geval een succes te noemen. Ferme dag ook die snel uitverkocht was. Cave speelde de Monkeys naar huis btw. Voelde aan dat qua energie en apotheose, die twee omgedraaid hadden moeten worden...
Dat is vooral smaak denk ik. Cave stond daar prima en Monkeys speelden ook een geweldige show met een enorme opkomst voor de main.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Nu ik erop terug kijk vond ik die show niet slecht, alleen niet helemaal verwacht of goed kunnen inbeelden vooraf hoe TBHC live zou uitpakken. Maar uiteindelijk zat die show wel goed ineen, alleen was het gevoel tijdens en nadien niet goed wetende wat er nu juist mee aan te vangen ofzo, gezien hun vorige platen en shows.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dat is vooral smaak denk ik. Cave stond daar prima en Monkeys speelden ook een geweldige show met een enorme opkomst voor de main.
Ik vond ze echt wat tegenvallen en blijkbaar was ik niet alleen me die mening.

Echt slecht was het niet, maar na energie die Cave bracht (en NiN, Byrne daarvoor) daarvoor viel het wel een beetje plat. Was ook niet echt eerlijk voor de Monkeys om die acts op te volgen. Blijf trouwens fan van ze hoor. In 2014 waren ze heerlijk. En muzikaal vind ik TBHC ook echt top. Een beetje wat ik had met RHCP in 2012 als afsluiter: muzikaal zeer oké, maar live een beetje je festival laten uitgaan als een nachtkaars.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik vond ze echt wat tegenvallen en blijkbaar was ik niet alleen me die mening.

Echt slecht was het niet, maar na energie die Cave bracht (en NiN, Byrne daarvoor) daarvoor viel het wel een beetje plat. Was ook niet echt eerlijk voor de Monkeys om die acts op te volgen. Blijf trouwens fan van ze hoor. In 2014 waren ze heerlijk. En muzikaal vind ik TBHC ook echt top. Een beetje wat ik had met RHCP in 2012 als afsluiter: muzikaal zeer oké, maar live een beetje je festival laten uitgaan als een nachtkaars.
Voor mij waren The Monkeys ook echt een nachtkaars. Wat je zegt: niet slecht maar na Cave en een absolute topshow van NIN was dit een leegloper. Uurtje gekeken, de bonnen opgemaakt aan champagne en kibbelingen (een traditie als er nog bonnen zijn) en met een voldaan gevoel weggelopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en mattman

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ging er niet ook heel snel nieuws komen volgens de insiders.... Het zo maar 's om 16u van dat kunnen zijn natuurlijk.
Toevallig komt vanavond rond 17:00 Lollapalooza Chicago met de lineup voor (29 juli - 1 augustus 2021)
Dat hoeft natuurlijk totaal geen verband te zijn.
Maar kan ook zomaar een tourverplaatsing met zich mee hebben van acts die de tour doortrekken tot de europese zomer van 2022.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Van mij mag My Bloody Valentine ver weg blijven. Ik vind hun houding tov decibellimieten echt belachelijk. Om de één of andere reden vindt de band dat je live zo luid moet spelen, dat je enkel met oordopjes aanwezig kan zijn. Sorry, maar dat begrijp ik écht niet.

Voor mij was MBV indertijd op Pukkelpop (2010 ofzo?) één van de bands waarvoor ik absoluut wou gaan. Ik keek er dus logischerwijs heel hard naar uit. We hebben het toen 2 nummers uitgehouden in de tent, met onze vingers in onze oren omdat het niet te harden was. Na die 2 nummers heb ik, nog steeds met m'n wijsvingers in m'n oren, m'n pink omhoog gestoken naar m'n maat, een drinkbeweging gemaakt en een knikbeweging naar buiten. Hij knikte toen heel opgelucht en we zijn de tent uitgewandeld, hebben een pintje besteld en zijn naar de camping gegaan... Wat een teleurstelling!

Slechtste festivalervaring ooit voor mij... Maar goed, dankzij jouw enthousiaste bericht heb ik wel voorlopig de strijdbijl even begraven en ben ik, mogelijk voor de eerste keer sindsdien, nog eens naar Loveless aan het luisteren... :)

[Edit]: Mogelijks doet de band dat nu niet meer, bedenk ik me net? Ik moet toegeven dat ik ze sindsdien compleet niet meer gevolgd heb...
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Van mij mag My Bloody Valentine ver weg blijven. Ik vind hun houding tov decibellimieten echt belachelijk. Om de één of andere reden vindt de band dat je live zo luid moet spelen, dat je enkel met oordopjes aanwezig kan zijn. Sorry, maar dat begrijp ik écht niet.

Voor mij was MBV indertijd op Pukkelpop (2010 ofzo?) één van de bands waarvoor ik absoluut wou gaan. Ik keek er dus logischerwijs heel hard naar uit. We hebben het toen 2 nummers uitgehouden in de tent, met onze vingers in onze oren omdat het niet te harden was. Na die 2 nummers heb ik, nog steeds met m'n wijsvingers in m'n oren, m'n pink omhoog gestoken naar m'n maat, een drinkbeweging gemaakt en een knikbeweging naar buiten. Hij knikte toen heel opgelucht en we zijn de tent uitgewandeld, hebben een pintje besteld en zijn naar de camping gegaan... Wat een teleurstelling!

Slechtste festivalervaring ooit voor mij... Maar goed, dankzij jouw enthousiaste bericht heb ik wel voorlopig de strijdbijl even begraven en ben ik, mogelijk voor de eerste keer sindsdien, nog eens naar Loveless aan het luisteren... :)

[Edit]: Mogelijks doet de band dat nu niet meer, bedenk ik me net? Ik moet toegeven dat ik ze sindsdien compleet niet meer gevolgd heb...
Kan ik me voorstellen ja. Al ben je ook niet echt ingelezen in de band als je zonder oordoppen naar binnen gaat :ROFLMAO:.
Ik hoop toch dat ze er staan, de muziek blijft geweldig. Denk dat er tegenwoordig ook wel iets strenger gehandhaafd op geluidslimiet wordt, dus misschien hebben we dan beiden geluk. :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Kan ik me voorstellen ja. Al ben je ook niet echt ingelezen in de band als je zonder oordoppen naar binnen gaat :ROFLMAO:.
Ik hoop toch dat ze er staan, de muziek blijft geweldig. Denk dat er tegenwoordig ook wel iets strenger gehandhaafd op geluidslimiet wordt, dus misschien hebben we dan beiden geluk. :)

Ik zou er niet te veel op rekenen. De laatste keer dat mbv in Vlaanderen speelde (AB 2013) waren de geluidsnormen al van toepassing en daar heeft de band veel misbaar rond gemaakt, inclusief een statement over "unintelligent laws" dat de hele show lang op de achtergrond geprojecteerd werd.

Ergens wel ironisch, omdat juist hun vorige Belgische show (Pukkelpop 2009) een grote katalysator geweest is voor het doorvoeren van die geluidsnormen.

Als ze nog eens naar België komen zal het op volle kracht zijn, op een locatie die er met plezier de hetze en boete bij neemt. Maar of dat dan Werchter zal zijn, betwijfel ik sterk...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Lijkt me een band voor De Kreun (of Dour) tbh à la OM en Sunn. Snap dat luid spelen, maar als het sound mix gewijs op geen hol trekt is er ook niets aan. MBV is overigens totaal geen band voor Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Maar Slowdive en Mogwai stonden er toch nog erg recentelijk? En volgens mij stond MBV nog op Pukkelpop ook.
Slowdive viel zowat half dood op de main toen en bij Mogwai was de Barn niet eens voor een derde gevuld, prima concert wel maar ja. Beiden waren dat jaar ook geboekt voor zowel Dour als Cactus als ik me niet vergis, dat zal denk ik MBV niet zo zijn. Toch een ander kaliber nog, denk ik? Pukkelpop zie ik dan weer wel gebeuren, gewoon door de hoeveelheid podia.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Deze week normaal gezien iets van nieuws voor RW22.
bored waiting GIF
 
  • Haha
Waarderingen: Thisso

Gebruikers die dit onderwerp bekijken