Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Ah, dat zien wij hier als huismoedermuziek. Heb zelf het idee dat Billie Eilish daar nog niet is aangeslagen.
Zo’n Afrekening komt altijd enorm hard overeen met het DNA van Werchter vind ik. Als je er de huidige lijst bij neemt: Whispering Sons, Lana Del Rey, Absynthe Minded, Kings Of Leon, Little Simz, Royal Blood, Nick Cave, Frank Carter, Charlotte Adigéry, Inhaler,... en ook Billie vind ik wel een juiste doorsnede van wat een festival als RW boekt.

Oh en zonder overdrijven: mijn ma is een Billie fan haha. Die vindt haar geweldig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik zou Billie Eilish toch nog niet volledig uitsluiten voor Europese festivals. Ze heeft nog geen concerten in Spanje, Portugal, Denemarken en Polen. Niet toevallig de landen waar zich de majors bevinden die haar wel als headliner zouden durven boeken. In 2019 werd Billie ook een maand later aangekondigd voor Mad Cool dan de rest van haar tour. En ze heeft natuurlijk ook nog dat Glastonbury-vormig gat in haar schema.

Maar natuurlijk weinig relevant voor Werchter. Daar staat ze sowieso niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Vind ik ook ja, prima afspiegeling van wat er leeft binnen de luisteraarsgemeenschap en vaak vrij divers toch met nadruk op rock en Belgische artiesten.

edit: stond Billie niet op Lolla Parijs, Mad Cool en Nos Alive?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Zo’n Afrekening komt altijd enorm hard overeen met het DNA van Werchter vind ik. Als je er de huidige lijst bij neemt: Whispering Sons, Lana Del Rey, Absynthe Minded, Kings Of Leon, Little Simz, Royal Blood, Nick Cave, Frank Carter, Charlotte Adigéry, Inhaler,... en ook Billie vind ik wel een juiste doorsnede van wat een festival als RW boekt.

Oh en zonder overdrijven: mijn ma is een Billie fan haha. Die vindt haar geweldig.
Ik vind het 2u fijne muziek in de week. Niet alles even mooi, maar wel een fijne update van nieuwe (festival)muziek
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
The Smile! Nieuwe band van Thom Yorke, Jonny Greenwood en Tom Skinner. :love:

Vanavond al een eerste sneak peek op die Glastonbury livestream, misschien snel een muziekrelease?

Hoe dan ook een goede kanshebber voor de festivals denk ik dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
was al iemand opgevallen dat Nick Cave naar Les Eurockéennes de Belfort gaat 1 juli 2022.
dat zou prima zijn voor een doortocht langs Werchter, toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Nick Cave tijdens Rock Werchter op Les Eurockéenes in Frankrijk. (!)

Edit: wat Dennis zegt dus. ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Ik denk dat we die met viltstift mogen opschrijven ja. Mooi, zou 'm graag deze keer de dag zien afsluiten in plaats van bij schemerlicht.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Benieuwd wat de reacties zouden zijn als Cave Werchter niet doet. Nochtans recente herhaling.
Nee serieus, daar zullen ze wel alles uit de kast voor halen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Benieuwd wat de reacties zouden zijn als Cave Werchter niet doet. Nochtans recente herhaling.
Nee serieus, daar zullen ze wel alles uit de kast voor halen.
Ja, die staat eigenlijk altijd op Werchter wanneer hij op tour is.

Ik wou even opnoemen welke namen van Primavera ik wil zien doorkomen maar daar is geen beginnen aan. ;-)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Lol, met die aankondiging van PS zou je eigenlijk ook twee weekenden Werchter kunnen vullen.

Pixies - Pearl Jam
Twenty One Pilots - Gorillaz
Dua Lipa - Tame Impala
Royal Blood - RHCP

The National - Foo Fighters
Kendrick Lamar - Nick Cave & The Bad Seeds
Lorde - Liam Gallagher - The Strokes
FNM - Volbeat
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Lol, met die aankondiging van PS zou je eigenlijk ook twee weekenden Werchter kunnen vullen.

Pixies - Pearl Jam
Twenty One Pilots - Gorillaz
Dua Lipa - Tame Impala
Royal Blood - RHCP

The National - Foo Fighters
Kendrick Lamar - Nick Cave & The Bad Seeds
Lorde - Liam Gallagher - The Strokes
FNM - Volbeat
Omdat een emoji niet genoeg is: ♥️
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Metallica zal er wel bij zijn ook volgend jaar. Een dag bouwen rond Dua Lipa op Boutique gaat ook. Taylor Swift is ook weer sprake van.
Cave zou ook perfect voor Pearl Jam passen overigens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en DennisvdBr

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Metallica zal er wel bij zijn ook volgend jaar. Een dag bouwen rond Dua Lipa op Boutique gaat ook. Taylor Swift is ook weer sprake van.
Cave zou ook perfect voor Pearl Jam passen overigens.
Taylor Swift en Dua Lipa samen dan op Boutique bedoel je? Dua Lipa alleen Boutique laten headlinen lijkt me toch wat optimistisch.
Zou een geweldig mooie combo zijn, maar zou ook gewoon perfect op het normale festival passen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Laat Metallica en Swift maar gewoon aparte events doen, Werchter moet 's leren afstappen van die stadionacts imo. Genoeg andere alternatieven zoals hierboven. Acts als Muse, Rammstein, P!nk en Coldplay zijn gewoon te groot geworden. Knap uiteraard dat ze 't altijd maar klaarspelen natuurlijk, maar toch idk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken