Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Heel vreemd eigenlijk.

De main stage soms erg tegen qua sfeer maar in de Barn en KlubC (en vroeger Marquee) zorgen heel vaak voor een publiek dat vele malen enthousiaster is dan op elk ander festival waarop ik geweest ben. De sfeer tijdens Anderson Paak (18), David Byrne (18), NiN (18), Janelle Monae (19), Patti Smith (15), Damon Albarn (14), TGTBATQ (19), LCD Soundsystem (10), The XX (10), Elbow (15),... was telkens waanzinnig.
Dan ben je nog niet op veel festivals geweest ;).

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Was jij ook aanwezig tijdens de shows die ik opnoemde dan? ?
Dat je uberhaupt een lijstje hebt zegt al genoeg lijkt me. En dat is ook een beetje Werchter in een notendop. Ik heb op Pinkpop ook heel veel goede optredens gezien met goed publiek. Maar dat maakt niet dat Pinkpop altijd een goede sfeer heeft.

Op RAR kunnen ze een emmer en dweil neerzetten op het podium, dan nog is de sfeer daar beter dan op de majors in NL en België maar ook dan Glasto bijvoorbeeld.

Dat je uberhaupt een lijstje hebt zegt al genoeg lijkt me. En dat is ook een beetje Werchter in een notendop. Ik heb op Pinkpop ook heel veel goede optredens gezien met goed publiek. Maar dat maakt niet dat Pinkpop altijd een goede sfeer heeft.

Op RAR kunnen ze een emmer en dweil neerzetten op het podium, dan nog is de sfeer daar beter dan op de majors in NL en België maar ook dan Glasto bijvoorbeeld.
Goh ik vond RAR wel gezellig, maar die sfeer nu niet echt speciaal. Niet speciaal spectaculair. Meeste sfeer meegemaakt totnu in de UK op festivals.

Ken reageert op efestivals 2 keer met "whoops", hoeft geen antwoord op een vraag te zijn maar mss een hint naar een band. Maar welke band linken we aan "whoops"

Goh ik vond RAR wel gezellig, maar die sfeer nu niet echt speciaal. Niet speciaal spectaculair. Meeste sfeer meegemaakt totnu in de UK op festivals.
Ik moet misschien nog een pak andere UK festivals meepakken. Maar op mijn RAR jaren heb ik zelfs op de grootste podia geen enkele act zien verzuipen. Iets wat hier in NL en BE gewoon teveel gebeurt.

Glasto zat ook best veel guppen publiek tussen. Op RAR is dat minder. Daarnaast vind ik sfeer iets anders dan een alleen maar losgaan overigens. Een hele Alpha tent die los ging bij Billie Eilish vind ik bijvoorbeeld niet gelijk staan aan goede sfeer. Dat is iets wat in de lucht moet hangen en wat aan te voelen is.

Laatst bewerkt:
Ik moet misschien nog een pak andere UK festivals meepakken. Maar op mijn RAR jaren heb ik zelfs op de grootste podia geen enkele act zien verzuipen. Iets wat hier in NL en BE gewoon teveel gebeurt.

Glasto zat ook best veel guppen publiek tussen. Op RAR is dat minder. Daarnaast vind ik sfeer iets anders dan een alleen maar losgaan overigens. Een hele Alpha tent die los ging bij Billie Eilish vind ik bijvoorbeeld niet gelijk staan aan goede sfeer. Dat is iets wat in de lucht moet hangen en wat aan te voelen is.
Bij het gros van de acts op RAR vind ik de sfeer vergelijkbaar zoals op Graspop. Iedereen is daar met dezelfde smaak. En dan heb je een paar vreemde eenden in de bijt vind ik. En dat werkt toch niet. Maar goed, louter persoonlijke mening. Ik snap je punt overigens wel. Acts kunnen echt verzuipen op RW.

Bij het gros van de acts op RAR vind ik de sfeer vergelijkbaar zoals op Graspop. Iedereen is daar met dezelfde smaak. En dan heb je een paar vreemde eenden in de bijt vind ik. En dat werkt toch niet. Maar goed, louter persoonlijke mening. Ik snap je punt overigens wel. Acts kunnen echt verzuipen op RW.
Het is ook geen probleem verder. Wel meer festivals hebben er last van. Lowlands krijgt er ook steeds meer last van, en als ergens de sfeer vaak veel te tam is, is op BKS.

Graspop is naar mijn leuk als je vooraan staat. Bij RAR trok het naar mijn gevoel door tot achteraan het veld.

Dat je uberhaupt een lijstje hebt zegt al genoeg lijkt me. En dat is ook een beetje Werchter in een notendop.
Nee, dat is gewoon mijn fetish met lijstjes. Mijn punt was eerder: in de Barn/KlubC is de sfeer eigenlijk erg goed. Altijd.

NOS Alive was trouwens ook erg fijn qua publiek (zuiderser temprament), maar veel van die tentoptredens in Werchter waren onvergetelijk. Er hangt daar iets in de lucht wat je niet hebt op veel andere festivals. Meer energie ofzo.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
De oude pyramid marquee blijft toch wel het ultieme. Heel veel straffe dingen meegemaakt. En vaak tot ver buiten de tent. Laatste jaar dat die er nog was had je in 2012 op zaterdag een echt uitmuntend lijstje waar het telkens top was. Even goed de ingetogen Regina Spektor, of het uitbundige M83.

• Leuk
Waarderingen: Joe en Paddy
Van mij moet je niets doen ? zei t maar omdat iemand het over zn antwoord had, volgend mij was t meer een verwijzing naar een band
Ja, dat moet dan Janet Jackson zijn. Die had een song 'Whoops now'. Kan niet anders!
Of anders Pitbull, die had een liedje 'Whoop T Whoop'. Past ook echt bij Werchter.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
De oude pyramid marquee blijft toch wel het ultieme. Heel veel straffe dingen meegemaakt. En vaak tot ver buiten de tent. Laatste jaar dat die er nog was had je in 2012 op zaterdag een echt uitmuntend lijstje waar het telkens top was. Even goed de ingetogen Regina Spektor, of het uitbundige M83.
En Milk Inc???????

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Ik ga zwijgen ?

Het is ook geen probleem verder. Wel meer festivals hebben er last van. Lowlands krijgt er ook steeds meer last van, en als ergens de sfeer vaak veel te tam is, is op BKS.

Graspop is naar mijn leuk als je vooraan staat. Bij RAR trok het naar mijn gevoel door tot achteraan het veld.
Nooit op RAR geweest, maar mijn ervaring met Duits publiek is toch wat minder. Bv op Fortarock toen Rammstein speelde. Erg veel Duitsers, die een agressieve sfeer meebrachten.

Users who are viewing this thread