Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

De oude pyramid marquee blijft toch wel het ultieme. Heel veel straffe dingen meegemaakt. En vaak tot ver buiten de tent. Laatste jaar dat die er nog was had je in 2012 op zaterdag een echt uitmuntend lijstje waar het telkens top was. Even goed de ingetogen Regina Spektor, of het uitbundige M83.
Om dan nog van de Beastie Boys te zwijgen.
Die wisten zelf niet wat hun overkwam.

Doen alsof is natuurlijk ook een "part of the act"
Maar klopt wel, was een leuk, zot boeltje toen
Poh, dat was een gekkenhuis zeg… eerste en enige keer dat ik maar even naar buiten ben gemanoeuvreerd omdat ik het een beetje benauwd kreeg in het gedrang.

Laat dan vanmiddag om 16:00u Kendrick maar de nieuwe naam zijn!!!! :D
Ik hou me klaar om teleurgesteld te worden. Maar dit Kendrick nieuws geeft me weer hoop voor de zaterdag. Opvallend hoe lang we moeten wachten op die headliner in ieder geval.

De artiesten die vooral in een zaal spelen die ze vorige keer pas op het einde uitverkopen krijgen nu slaag. Verkoop van zowel war on drugs als royal blood slaagt dik tegen. Sommige kleintjes zijn ze terug aan het verzetten in de hoop dat dan de verkoop wel werkt.
Er zijn ook absurditeiten. Oscar & the wolf sportpaleis loopt voor geen meter, en die ticketprijzen helpen natuurlijk niet.
Vandaag Oscar aangekondigd voor in de AB oof al denk ik dat dat gewoon een show extra dan is bovenop de Sportpaleisshow.

Dat is een album release show. Die gaat het Sportpaleis wel weer uitverkopen. Prima album trouwens.

Coldplay verkoopt in een handomdraai twee KBS uit en voegt er nog een derde aan toe. Holy f'in shit.

• Wow
Waarderingen: mattman
Cock Werchter, zag ik iemand al grappen op Efestivals. Ver zal die er niet af zijn.
Volgens mij is een van de oorzaken dat de namen van 'vrouwelijke' headliners die hier regelmatig de revue passeren meestal liever een eigen show (zaal/arena) doen, dan een optreden op een festival. Uit commercieel oogpunt snap ik dan wel dat de organisatie weer voor de 'vertrouwde' namen kiest want je wil toch wel zoveel mogelijk kaartjes verkopen. Het is dan ook heel zwart-wit gedacht om het festival een 'sausage fest' te noemen.
De laatste editie heb ik trouwens prima optredens gezien van Charlotte Gainsbourg, Janelle Monáe, Robyn, Florence + the Machine, Aurora, Rosalia en Lizzo. Van deze namen heb ik goede hoop dat Janelle Monae ooit nog terugkomt als absolute headliner.

Laatst bewerkt:
De laatste editie heb ik trouwens prima optredens gezien van Charlotte Gainsbourg, Janelle Monáe, Robyn, Florence + the Machine, Aurora, Rosalia en Lizzo.
Wat een rijtje is dat ook hé. Jammer dat ik Florence (tegenover TGTBATQ) en Robyn (tegenover The Cure) heb moeten missen. Gainsbourg, Rosalia en met name Janelle Monae waren uitstekend.

Volgens mij is een van de oorzaken dat de namen van 'vrouwelijke' headliners die hier regelmatig de revue passeren meestal liever een eigen show (zaal/arena) doen, dan een optreden op een festival. Uit commercieel oogpunt snap ik dan wel dat de organisatie weer voor de 'vertrouwde' namen kiest want je wil toch wel zoveel mogelijk kaartjes verkopen. Het is dan ook heel zwart-wit gedacht om het festival een 'sausage fest' te noemen.
De laatste editie heb ik trouwens prima optredens gezien van Charlotte Gainsbourg, Janelle Monáe, Robyn, Florence + the Machine, Aurora, Rosalia en Lizzo. Van deze namen heb ik goede hoop dat Janelle Monae uit nog terugkomt als absolute headliner.
Eh, sorry rricken maar waar een wil is, is een weg. P!nk kon blijkbaar met een stadiontournee exclusief op Werchter geprogrammeerd worden. LiveNation bezit vrijwel elke grote zaal en festival in ons land en heeft, zo lijkt het, maar te kiezen wie waar precies staat. Er zijn uiteraard uitzonderingen (lees Billie Eilish die blijkbaar énkel Glastonbury wil doen), maar toch. Ik vind die gedachte hélemaal geen zwart-wit gedachte, het is gewoon een feit. Ik kan alle vrouwelijke headliners van de laatste 10 jaar op één hand tellen. Komt dat dan door een gebrek aan mogelijkheden daartoe (ergo, zijn er gewoon nauwelijks vrouwelijke headliners), ligt het tourtechnisch niet altijd voor de hand of scheelt er iets anders. Feit is wel dat de organisatie bekend is omwille van zijn veilige keuzes (en dat hier en daar toch de mogelijkheid wordt geacht om prestige headliners als Tool, The Cure, The Strokes, Nick Cave, Kendrick Lamar, SOAD etc. binnen te halen. Waarom wordt dat risico niet elders genomen, vraag ik me dan soms af).

Dat ze dat in de onderkant wél durven doen, vind ik vreemd. Het is alsof je die lijn niet wilt of durft door trekken en er een glazen plafond (wat ook een term is omdat verschijnsel te duiden) is (lees; we kunnen ze altijd in de Barn stoppen). Die indruk geeft het toch vaak. Maar bon, ik heb dit al een miljoen keer uitgelegd en Werchter is gewoon niet dat soort festival waar emancipatie belangrijk is.

Users who are viewing this thread