Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Lmao dude. Ik zeg toch niet dat specifiek zij moeten headlinen - of ben je weer aan het trollen. Kan me nl. niet inbeelden dat je dat niet tussen de lijnen kunt lezen. Ik zeg dat er een potentieel is door het volk dat dat soort acts trekt naar de tenten. Angèle puilde overigens ook uit in 2019.
Ik heb nog 0x lopen trollen in dit topic. Ik ben de eerste die altijd voorstaander zal zijn voor vernieuwing. Maar dat het per direct een vrouw "moet" zijn daar ga ik niet in mee. Iedere act moet gewoon zijn of haar positie verdienen. En daar lopen ze gewoon tegen hetzelfde probleem aan als heel veel mannelijke acts op dit moment, ze kunnen allemaal heel goede optredens geven, maar zijn nog steeds niet groot genoeg om hele mensenmassa's op been te krijgen.

Verder wil je gewoon iets wat 95% van het Werchter publiek NIET wil. Die willen wel gewoon RHCP, Metallica en Pearl Jam.

• Leuk
Waarderingen: zero
Dat hebben ze wel geweten bij de organisatie. Ze hebben de hele dag aan haar opgehangen met als gevolg dat de emoties op social media hoog opliepen. Een deel van de bezoekers lieten duidelijk weten niet eens te zijn met de 'uitgeklede' dag en wilden zelfs hun festivalstickets inleveren. Ook op dit forum is hier het nodige over geschreven. Waarop Werchter alsnog besloot de knip te trekken zodat extra artiesten bijgeboekt konden worden. Een hoop heisa dus voor een dag die volgens mij niet eens was uitverkocht?
Wel, nee je bent onvolledig. Het was allemaal pijs en vree tot het moment dat de organisatie aankondigde dat de line-up volledig was (op hun ig lees ik 1 maart) en twee maanden later (op 9 mei) komt de organisatie alsnog met de toevoeging van Mogwai, BBR, Zwangere Guy etc. om die dag alsnog schijnbaar volwaardig te maken. Terecht overigens nog steeds; dagtickets werden gewoonweg aan dezelfde prijs verkocht, maar je kreeg 'minder waar' voor je geld. Dat issue lag volledig aan kamp P!nk (of liever de overeenkomst die RW en P!nk hadden bereikt) - zo bleek achteraf. Niét omdat de dag per se slecht verkocht overigens.

Op de eerste plaats een shout-out naar jou dat je de headliner diversiteit op festivals bespreekbaar blijft maken. Eens dat de verhoudingen tussen mannelijke en vrouwelijke artiesten scheef zijn op de meeste festivals. Daar zal de organisatie van Werchter zich ook wel van bewust zijn. Ik durf alleen niet te stellen of ze bewust een glazen plafond in stand houden. Uiteindelijk kijken ze toch naar de pingels die binnenkomen. Ben stiekem wel benieuwd wat er gaat gebeuren met het festival als ze de komende jaren consequent 50% van de subs en headliners vrouwelijk, gender neutraal etc. zijn.
Uiteraard eens hoor dat ze naar het geld kijken, zou ik ook doen. RW moet van mij helemaal niet van à la Primavera 50/50 gaan programmeren. Ik juich ergens de consistentie in namen die nu al aangekondigd zijn (en ook met QOTSA straks) wel toe - al doe je pop/hiphop/indie-fans vooralsnog wat te kort. Zeggen dat mijn stelling een zwart-wit gedachte is daar ga ik niet in mee evenals dat de organisatie moeite zou hebben om ze vast te leggen. Schueremans is naast enkele andere directeurs één van de belangrijkste en invloedrijke mensen in Europa wat betreft festivals - dan krijg je echt heel wat gedaan hoor.

Ik heb nog 0x lopen trollen in dit topic. Ik ben de eerste die altijd voorstaander zal zijn voor vernieuwing. Maar dat het per direct een vrouw "moet" zijn daar ga ik niet in mee. Iedere act moet gewoon zijn of haar positie verdienen. En daar lopen ze gewoon tegen hetzelfde probleem aan als heel veel mannelijke acts op dit moment, ze kunnen allemaal heel goede optredens geven, maar zijn nog steeds niet groot genoeg om hele mensenmassa's op been te krijgen.

Verder wil je gewoon iets wat 95% van het Werchter publiek NIET wil. Die willen wel gewoon RHCP, Metallica en Pearl Jam.
Cool, maar dat heb ik dus nergens gezegd lol.

En opnieuw, says who.

Misschien wordt QOTSA dan gewoon headliner van de zaterdag?

Anyway, goed dat Gorillaz op Boutique staat. Betekent al 1 kans minder op herhaling

• Wow
Waarderingen: DennisvdBr
Misschien wordt QOTSA dan gewoon headliner van de zaterdag?

Anyway, goed dat Gorillaz op Boutique staat. Betekent al 1 kans minder op herhaling
Dat lijkt me te veel van het (voor mij) goede. We zien straks wel
Edit: is er nog iets opgevangen over een vijfde dag? Of definitief van de baan?

Says de kaartverkoop. Ik vind het prima dat je je eigen mening hebt. Maar ik snap echt niet waarom je in godsnaam nog naar Werchter gaat als het zo erg je ding niet is.
Eh, nah. Zoals ik al gisteren zei; als bij het begin van festival het bordje 'uitverkocht' kan worden geplakt is het toch prima. Maar bon, ik ben meer tegen het verdienmodel dan iets anders. Moest een dag iets minder verkopen, is het blijkbaar verkeerd en dat is ergens jammer. En ik mag prima opbouwende kritiek hebben op festivals, wat dat met mij naar bepaalde festivals gaan à la "ga dan naar een ander festival als het u niet aantrekt" telkens te maken heeft, begrijp ik niet.

Denk dat we met de aankondiging van Gorillaz overigens deze week geen nieuws meer hoeven te verwachten hoor.

Pearl Jam - Kings Of Leon - The War On Drugs
Metallica - Queens Of The Stone Age - Alt-J
Kendrick Lamar - Twenty One Pilots - Faith No More
Red Hot Chili Peppers - The Strokes - Dua Lipa

Andere Werchter Event:
Stromae + Gorillaz
Nick Cave + Placebo
Paul McCartney + The Killers

Zo maak je wel bijna meteen 2 overgeslagen edities goed lijkt me. Divers genoeg of niet. Fris genoeg of niet. Zijn allemaal bands die je wilt hebben Werchter-zijnde als ze in de buurt zijn lijkt me.

• Leuk
  • Wow
Waarderingen: rhcp en DennisvdBr
Eh, nah. Zoals ik al gisteren zei; als bij het begin van festival het bordje 'uitverkocht' kan worden geplakt is het toch prima. Maar bon, ik ben meer tegen het verdienmodel dan iets anders. Moest een dag iets minder verkopen, is het blijkbaar verkeerd en dat is ergens jammer. En ik mag prima opbouwende kritiek hebben op festivals, wat dat met mij naar bepaalde festivals gaan à la "ga dan naar een ander festival als het u niet aantrekt" telkens te maken heeft, begrijp ik niet.

Denk dat we met de aankondiging van Gorillaz overigens deze week geen nieuws meer hoeven te verwachten hoor.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor, dat was mijn insteek niet. Kritiek is meer dan prima, alleen sommige zaken zijn dusdanig vastgeroest dat ik eigenlijk wil zeggen... begin er niet meer aan. Ik wil eigenlijk alleen maar adviseren, pak eens een keer je reiskoffers en ga eens ervaringen opdoen in het buitenland. Het hoort ook gedeeltelijk bij je (muzikale) ontwikkeling dat je je geluk eens ergens anders gaat beproeven. Waar Werchter vastroest aan bepaalde acts hoef jij natuurlijk niet vast te roesten aan Werchter.

En als een keer wel een festival bij je om de hoek naar je zin is dan kan je nog altijd op het fietsje springen ;).

Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor, dat was mijn insteek niet. Kritiek is meer dan prima, alleen sommige zaken zijn dusdanig vastgeroest dat ik eigenlijk wil zeggen... begin er niet meer aan. Ik wil eigenlijk alleen maar adviseren, pak eens een keer je reiskoffers en ga eens ervaringen opdoen in het buitenland. Het hoort ook gedeeltelijk bij je (muzikale) ontwikkeling dat je je geluk eens ergens anders gaat beproeven. Waar Werchter vastroest aan bepaalde acts hoef jij natuurlijk niet vast te roesten aan Werchter.

En als een keer wel een festival bij je om de hoek naar je zin is dan kan je nog altijd op het fietsje springen ;).
Check nogmaals mijn eerste reactie op de post van rricken (en de post zelf), want je haalt er dingen bij die er niet toe doen. Denk ik. Ik ben eigenlijk totaal niet verstokt aan Werchter om eerlijk te zijn en heb al verschillende festivals bezocht in binnen- en buitenland. Wat nu? :p

Check nogmaals mijn eerste reactie op de post van rricken (en de post zelf), want je haalt er dingen bij die er niet toe doen. Denk ik. Ik ben eigenlijk totaal niet verstokt aan Werchter om eerlijk te zijn en heb al verschillende festivals bezocht in binnen- en buitenland. Wat nu? :p
Minder zeuren en deze zomer veel verslagen plaatsen van je internationale festivalbezoeken!

Ik juich wat meer vrouwen als headliners toe.
Maar nu niet Werchter hierin de schuld geven.
Als ik naar Mad Cool kijk, zijn er van de 12 headliners ook maar 2 vrouw (Florence + the Machine en Nathy Peluso (wie?)).
In de tweede rij staan ook de mannen net in de meerderheid.

Pink had ik toen als headliner geaccepteerd, wanneer ze niet de hele dag opeiste (of haar management).
Florence zie ik graag, net als Dus Lipa, Beyonce, Robyn, London Grammar.
Volgens mij moet het kunnen.

Maar ja, als het publiek vraagt om patat en bier, en dat verkoopt uit, waarom zou ik dan sushi erbij gaan verkopen?

Users who are viewing this thread