Je mist mijn punt, Ruben.
Wat ik bedoel is: misschien is het tijd om eens wat andere genres aan te kondigen die mikken op een publiek dat wat verschilt van het gros dat nu dag/combikaarten gekocht heeft. De vrijdag is uitverkocht, voor één band. Als nu ook de combi's uitverkopen voor 5 bands die allemaal in hetzelfde straatje liggen (ja ik gok ook op QOTSA vrijdag), dan loopt het vol met mensen die geen hol interesse hebben in pakweg wat er in de Barn staat. Of denk je echt dat een Jorja Smith, Moses Sumney, Phoebe Bridgers, Bicep, Eefje De Visser, Loyle Carner of Lianne La Havas een razend enthousiast publiek (dat ze verdienen) trekken als je publiek voor 90% bestaat uit mensen die hun kaarten kopen voor een stel oude rockers? Tuurlijk: ik veralgemeen hoor en er zijn vast RHCP fans die een Asap Rocky gaan appreciëren of Metallica fans die Rex Orange County en Sampha The Great gaan checken, maar wees eens eerlijk: dat wordt een minderheid.
Ik ben blij met een QOTSA en mochten die samen met Metallica staan, zou dat objectief gezien heel knap gedaan zijn, maar misschien is het nu voor de mix van je publiek eens tijd om een wat jongere act/act in een ander genre te delen. Anderson Paak of Lorde ofzo, ervan uitgaande dat die er staan. En ja, Gorillaz. Want ondanks de leeftijd van Albarn trekt Gorillaz echt wel een nog iets ander publiek aan dan Pearl Jam.
Dat om de man af spelen altijd vind ik trouwens echt niet fijn. Doe ik ook niet. Dat ik naar TW Classic ga voor Cave doet hier eigenlijk niet terzake. Ik heb ook tickets voor Elton John, nog een oude man.