Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Ja, zijn de headliners die zich 'laten opstapelen' dan vooral geen Kings of Leon, Editors, The Killers, Florence + the Machine...?
Yep. Ik mag eerlijk gezegd ergens hopen dat Werchter dat evenwicht weet te behouden (iets wat ze overigens altijd wel ergens prima doen, de laatste jaren toch) en niet in dezelfde val als Mad Cool trapt à la; kijk eens hoeveel headliners we bijeen kunnen plakken.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.617
4.593
Zonder afbreuk te doen aan die line ups, maar het ligt er ook wel een beetje aan hoe je het presenteert. Tuurlijk kan je Pixies, Phoenix, Jorja Smith, Beck, Alice Cooper, The Yeah Yeah Yeahs en Placebo bovenaan de line up zetten maar lijkt me sterk dat er naar hen allemaal is gecomunniceerd 'jullie zijn headliner op ons festival'.
Maar maakt ook niet uit, denk dat wij ook zoiets gaan krijgen:
Do: Pixies - The War On Drugs - Pearl Jam
Vrij: Liam Gallagher - Imagine Dragons - Metallica
Zat: Faith No More - 21Pilots - Gorillaz
Zon: Royal Blood - The Strokes - RHCP
En dan nog een Disclosure, Beck, Jorja Smith, HAIM daaronder/in plaats van een naam hierboven of eerder als afsluiters van een tent. Ook vrij stacked zou ik zeggen.
Klopt want bvb Primavera heeft Jorja Smith en Beck als headliners lijkt me, terwijl die op RW idd in de barn stonden gepland
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Ja, zijn de headliners die zich 'laten opstapelen' dan vooral geen Kings of Leon, Editors, The Killers, Florence + the Machine...?

Ik denk dat Pearl Jam, Metallica en Red Hot Chili Peppers niet zo voor al te grote stapels zijn.
Zolang zij bovenop de stapel liggen kan het ze waarschijnlijk niet zo schelen wat daar onder ligt.

Want een headliner is ook een beetje wat je ervan maakt. Dat de hele tijd maar gezegd wordt dat Primavera 3-4 headliners op een dag heeft omdat ze meerdere namen in een groter lettertype neerzetten, tja. Als ze alle 50 bevestigde namen van een dag met hetzelfde lettertype neerzetten, zijn er dan 50 headliners? :unsure:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Het is niet omdat je vijf namen bovenaan je affiche zet dat die de dag 'headlinen', zoals dat klassiek bij RW het geval is. Tenzij die allemaal natuurlijk +- 1,5h mogen spelen ofzo haha.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Nachtelijk programma + dubbele main zeker daar in Madrid?
Goh, maar qua lengte is dat toch gewoon vergelijkbaar met een dag op Werchter? Ze beginnen daar om een uur op 5/6 en stoppen ermee om een uur of 3/4? Denk dat 'een dag Werchter' zelfs langer is. Maar idd, dubbele mainstage (ook het geval op Primavera) alhoewel de podia elkaar daar steeds afwisselen waar je op Werchter dan steeds met een opstellingspauze zit van rond de 45 min (al wisselt de Slope ook af natuurlijk, maar daar staan niet echt kleppers).
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
Ben benieuwd of Editors nog naar Werchter komen aangezien ze op Mad Cool staan.
Of zullen ze naar Pukkelpop gaan omdat ze daar eigenlijk dit jaar zouden staan (had het festival plaatsgevonden).
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Goh, maar qua lengte is dat toch gewoon vergelijkbaar met een dag op Werchter? Ze beginnen daar om een uur op 5/6 en stoppen ermee om een uur of 3/4? Denk dat 'een dag Werchter' zelfs langer is. Maar idd, dubbele mainstage (ook het geval op Primavera) alhoewel de podia elkaar daar steeds afwisselen waar je op Werchter dan steeds met een opstellingspauze zit van rond de 45 min (al wisselt de Slope ook af natuurlijk, maar daar staan niet echt kleppers).
En plus, je kan wel praktisch iedereen een spot in het donker garanderen. Wel geen idee of dat een 'ding' is bij bands.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Twenty One Pilots is echt wel een leuke liveact. Paar jaar geleden in Ziggo Dome een enorm leuke avond gehad. Veel show, hoop hits. Goed mee vermaakt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Bastille vind ik toch echt wel een categorie verschrikkelijker. Die zit bij mij in de hoek van Years & Years en Bazart.
Imagine Dragons vind ik dan weer de verschrikkelijkste uit het rijtje. Laat ons zeggen dat we Bastille nog uitgekeken hebben op RW maar Imagine Dragons gewoon het einde niet haalden. Om van te kotsen.

TOP nooit gezien en stiekem een klein beetje benieuwd wel hoor.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Ken19 zegt dat we vrijdag "one new big name" voor de vrijdag erbij kunnen verwachten. Ik weet dat ze er in 2018 nog stonden en dat het gerucht was dat ze Pukkelpop zouden doen dit jaar, maar kan dit QOTSA zijn? Het staat los van m'n eigen voorkeur maar kan me moeilijk voorstellen dat dit Imagine Dragons gaat worden, dan had dit toch al eerder gekund lijkt me. Nu QOTSA vandaag z'n eerste datum van de zomer heeft staan, misschien tóch een grote kanshebber?
Of toch Liam Gallagher na z'n serie uitverkochte stadions in Engeland. Weet dat dat zich niet letterlijk vertaalt naar het vaste land, maar toch een act die booming lijkt en de plek vóór de sub inmiddels misschien toch is ontstegen? Zie ook de headlinerspots op Lowlands en Pukkelpop die hij had moeten doen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.617
4.593
Ken19 zegt dat we vrijdag "one new big name" voor de vrijdag erbij kunnen verwachten. Ik weet dat ze er in 2018 nog stonden en dat het gerucht was dat ze Pukkelpop zouden doen dit jaar, maar kan dit QOTSA zijn? Het staat los van m'n eigen voorkeur maar kan me moeilijk voorstellen dat dit Imagine Dragons gaat worden, dan had dit toch al eerder gekund lijkt me. Nu QOTSA vandaag z'n eerste datum van de zomer heeft staan, misschien tóch een grote kanshebber?
Of toch Liam Gallagher na z'n serie uitverkochte stadions in Engeland. Weet dat dat zich niet letterlijk vertaalt naar het vaste land, maar toch een act die booming lijkt en de plek vóór de sub inmiddels misschien toch is ontstegen? Zie ook de headlinerspots op Lowlands en Pukkelpop die hij had moeten doen.
Ik vind het vooral veelbelovend dat hij verwacht dat RW de "stacked day competition" zal winnen
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Chiel en RubenFrusciante

Gebruikers die dit onderwerp bekijken