Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Primavera sure, totaal ander festival. Raar dat ie er Roskilde er bij zet, vroeger toch enigszins vrij gelijk soms qua bovenkant (toegegeven ietsje alternatiever). Bedoel, wat is er zo 'kwalitatief' of 'alternatief' aan Dua Lipa, Tyler The Creator (en dan kijkende richting PS); Gorillaz, Nick Cave, The Strokes, Lorde, The National...
Lijkt me meer dan logisch toch. Zeker als je naar de laatste jaren kijkt.
RW19 en Roskilde19 hadden alleen The Cure gemeen als headliner. Andere (co-)headliners van Roskilde 2019 stonden op RW lager op de affiche. In 2018 alleen Gorillaz en Nick Cave & The Bad Seeds, andere (co-)headliners stonden weer lager op RW18. Roskilde17 alleen Arcade Fire en Foo Fighters op RW17. In 2016 alleen RHCP.
Alleen in 2020 bovengemiddeld veel gelijke bovenkant met The Strokes, Kendrick (en FNM als we die meetellen als RW-headliner).
Tot nu toe heeft Roskilde alleen Dua Lipa als onbetwistbare RW-waardige headliner staan.
Lijkt me meer dan logisch toch. Zeker als je naar de laatste jaren kijkt.
RW19 en Roskilde19 hadden alleen The Cure gemeen als headliner. Andere (co-)headliners van Roskilde 2019 stonden op RW lager op de affiche. In 2018 alleen Gorillaz en Nick Cave & The Bad Seeds, andere (co-)headliners stonden weer lager op RW18. Roskilde17 alleen Arcade Fire en Foo Fighters op RW17. In 2016 alleen RHCP.
Alleen in 2020 bovengemiddeld veel gelijke bovenkant met The Strokes, Kendrick (en FNM als we die meetellen als RW-headliner).
Tot nu toe heeft Roskilde alleen Dua Lipa als onbetwistbare RW-waardige headliner staan.
Hah, nu je 't zo allemaal op een rijtje zet valt 't verschil wel op eigenlijk. En eigenlijk altijd denken dat de headliners altijd vrij wel wat overlap hebben ofzo.
Hoe hoog gaan ze Maneskin op dat hoofdpodium zetten volgend jaar? ( In de late namiddag zou ik best okay vinden)
Welke Belgen kunnen we verwachten? Ik zie bvb een dEUS nog headlinen in de tenten, maar net zoals Goose zou ik die in de vooravond wel erg vet vinden, ditto met Arsenal.
Ook Novastar verwacht ik wel terug, maar dan in een tent. Compact Disk Dummies en Brutus in de namiddag in de Barn, Meskerem Mees op de Slope.
Denk dat je als festival vooral streeft naar een lineup die gevarieerd is qua genres en doelgroepen. Denk dat dat ook hetgeen is waar Yannick het over heeft. Nu is dat evenwicht nog wat zoek, maar dat komt nog we in orde RW kennende...
Volgende naam mag wel iets frisser zijn ja. Of meteen een pakketje die het wat in de breedte trekken. Anders krijg je een situatie dat het festival rondloopt met alleen midlifepapa’s die voor 4 oude rockbands komen. Mag je als festival nog uitverkocht zijn, je wilt ook geen halflege tenten bij de nieuwere/‘progressievere’ namen.
Ik wil Pain of Salvation zien!!! Staan op Resurrection Fest, voorlopig als enige show van 2022.
Diversiteit bij RW gaat er echt wel komen, alleen niet bij de headliners. Zie het probleem daar op zich niet, ook omdat die namen ook genoeg jeugd trekken, waardoor er ook een aardige basis is voor de 'jongere' namen. En RW kennende staat er altijd wel iets moois divers tegenover de headliner, als het je echt niet bevalt.
Volgende naam mag wel iets frisser zijn ja. Of meteen een pakketje die het wat in de breedte trekken. Anders krijg je een situatie dat het festival rondloopt met alleen midlifepapa’s die voor 4 oude rockbands komen. Mag je als festival nog uitverkocht zijn, je wilt ook geen halflege tenten bij de nieuwere/‘progressievere’ namen.
Ga jij niet naar TW Classic en was je gisteren niet bij Nick Cave? Is hij niet bijna 10 jaar ouder dan Eddie Vedder? Omringd worden door midlife papa's zou dus geen probleem moeten zijn voor jou. Dat kan ik bevestigen, ik was er ook in Carré, nou ik haalde de gemiddelde leeftijd ook met minimaal 20 jaar omlaag daar.
Je hoopt op Gorillaz, want Albarn is 5(?) jaar jonger dan Hetfield en Kiedis?
Maar goed, wie weet brengt Imagine Dragons komende vrijdag daar verandering in. Jong en pop, frisser krijgen we het niet.
Diversiteit bij RW gaat er echt wel komen, alleen niet bij de headliners. Zie het probleem daar op zich niet, ook omdat die namen ook genoeg jeugd trekken, waardoor er ook een aardige basis is voor de 'jongere' namen. En RW kennende staat er altijd wel iets moois divers tegenover de headliner, als het je echt niet bevalt.
Vaak staat er tegenover de headliner eigenlijk voor de helft gewoon niks, dus zo divers is het allemaal niet ?. Trouwens wel iets waar ze eens iets aan mogen doen van mij. Laat de laatste in act in Klun C / Barn toch eens gewoon gelijk eindigen met de Main. Zo heb je gedurende volledige elke act toch op zijn minst iets van alternatief. Zeker met deze headliners, zou dat welkom zijn.
Voor de rest ook totaal niet eens dat er diversiteit in het dagprogramma van Werchter staat eigenlijk.
Vaak staat er tegenover de headliner eigenlijk voor de helft gewoon niks, dus zo divers is het allemaal niet ?. Trouwens wel iets waar ze eens iets aan mogen doen van mij. Laat de laatste in act in Klun C / Barn toch eens gewoon gelijk eindigen met de Main. Zo heb je gedurende volledige elke act toch op zijn minst iets van alternatief. Zeker met deze headliners, zou dat welkom zijn.
Voor de rest ook totaal niet eens dat er diversiteit in het dagprogramma van Werchter staat eigenlijk.
Eens. Maar ik heb soms het idee dat de mensen die gaan over veiligheid en crowd control net iets teveel het naar zich toe trekken. Die tenten stoppen altijd vroeger daarom. En zo zijn er nog wel wat dingetjes die ik liever anders zou zien bij die en in die tenten.